Occassion kopen, ervaringen met Autocoach

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-08 22:43
Ik ga van baan switchen en moet over 2 maanden mijn lease-auto (Ford Focus) inleveren. Ik ben dus op zoek naar een nieuwe occassion voor mezelf. Ik heb mijn oog laten vallen op een Peugeot 308 SW uit 2015 van rond de 13k met 100k op de teller.

Nu zie ik op internet de mogelijkheid om via Autocoach de aankoop van een dergelijke auto te begeleiden. Ze doen een aankoopkeuring en zelfs de onderhandeling met de verkoper (generieke dealer). Voor de aankoopkeuring betaal je 300 euro en voor de onderhandeling 150 euro.

Ik heb zelf weinig ervaring met het aankopen van auto's en mijn kennis daarover is ook beperkt. Hebben jullie ervaringen met Autocoach (of vergelijkbare bedrijven) en wellicht nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:20
Als dat een auto is met THP motor, meteen naar iets anders op zoek.

Nog nooit van gehoord. Een aankoopkeuring is natuurlijk een prima idee, maar dat doet praktisch elke garage ook wel voor 300 euro.
De onderhandeling? Hoe weet jij dan of je de beste deal gekregen hebt? Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Klinkt voor mij niet heel nuttig.

Als je ergens een aankoopkeuring laat doen, kan je natuurlijk ook informeren wat die auto naar hun idee waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:14

Speedmaster

Make my day...

Zou hier eens op je gemak verder zoeken:

https://www.gaspedaal.nl/...2020&kmax=120000&srt=pr-a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aristos
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 01-08 22:43
WEBGAMING schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:48:
Als dat een auto is met THP motor, meteen naar iets anders op zoek.

Nog nooit van gehoord. Een aankoopkeuring is natuurlijk een prima idee, maar dat doet praktisch elke garage ook wel voor 300 euro.
De onderhandeling? Hoe weet jij dan of je de beste deal gekregen hebt? Hoe gaat dat precies in zijn werk?
Klinkt voor mij niet heel nuttig.

Als je ergens een aankoopkeuring laat doen, kan je natuurlijk ook informeren wat die auto naar hun idee waard is.
Ik had al gezien dat de THP motor niet al te best is. Dus dat is deze gelukkig niet. En tja, hoe weet ik wat de beste deal is? Ik heb zelf geen idee wat ik kan onderhandelen. Dus met een beetje ervaring, kunnen zij wellicht meer uitonderhandelen dan ik kan....
Daar komt deze ook vandaan. En als ik uit deze lijst een andere kies, dan blijven exact dezelfde vragen als hierboven staan.

[ Voor 18% gewijzigd door Aristos op 29-08-2022 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

Gezien de hoge vraag naar occasions omdat nieuwe auto's niet geleverd kunnen worden ivm chiptekorten, zijn de prijzen van occasions enorm gestegen. Onderhandelen kan je wel vergeten.
3 auto's selecteren, bod uitbrengen en als de verkoper daar niet in mee gaat weglopen. Beweegt geen van allen, dan het tegenbod accepteren en kan je iig rijden.
Als onderhandelingstaktiek niet (onbewust) benoemen dat je op korte termijn op zoek bent of iets dergelijks (laten vallen dat je op het punt staat je lease-auto te verliezen bijv), dat neemt natuurlijk elke onderhandelingsruimte weg.

[ Voor 25% gewijzigd door DropjesLover op 29-08-2022 21:57 ]

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• royhoi
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16-07 16:25

royhoi

-

€300 voor een aankoopskeuring? Voor vaste klanten doe ik het meestal gratis en anders hoogstens een uurtje werktijd als het complex is.

Ik zou voor een aankoopskeuring gewoon bij een garage in de buurt aankloppen

K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 13:20
Aristos schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:52:
[...]

Ik had al gezien dat de THP motor niet al te best is. Dus dat is deze gelukkig niet. En tja, hoe weet ik wat de beste deal is? Ik heb zelf geen idee wat ik kan onderhandelen. Dus met een beetje ervaring, kunnen zij wellicht meer uitonderhandelen dan ik kan....
Of je krijgt de stagiair die er helemaal niets van kan. Of de onderhandelaar heeft een gezicht die de handelaar niet aanstaat. Ik heb echt geen idee hoe ze kunnen garanderen dat jij de beste deal krijgt. En jij kan dat natuurlijk ook nooit controleren.
Pagina: 1