Toon posts:

Beste geluidskaart als vervanging Live 1024

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op dit moment werk ik met een SB Live 1024 in combinatie met een KT7a. En je raadt het al: alleen maar gezeik. Met het nieuwste Bios werd het aantal fouten weliswaar minder. Maar ik heb nog steeds de mafste errors, die ik gevoelsmatig toeschrijf aan de geluidskaart (tijdens het afspelen van MP3's, bij het opstarten van games op het moment dat het geluid moet beginnen).

Nu heb ik besloten om niet verder te klooien (Windows met alle proggies iedere keer installeren is niet mijn favoriete hobby), maar een nieuwe geluidskaart aan te schaffen.

Ik zoek een simpele kaart, alleen voor gamen en MP3's. De kaart moet dezelfde specificaties hebben als de Live 1024, maar geen conflict hebben met VIA hardware.

Weet iemand welke kaart het meest geschikt is? Bij voorbaat dank voor de genomen moeite...

• pyravex
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-03-2023

pyravex

wa jij bob,stoel moet er staan

dan zou ik voor Terratec gaan, deze heeft ook betere ondersteuning voor 3d geluidjes :)

kijk ook maar eens [url="http://"http://www.tweakers.net/nieuws/18104"] hier[/url], 8 kaarten getest

|we live in the history of a mad man Mr. G |

Verwijderd

Dit is geloof ik wel een goede voor gamen: http://www.terratec.net/products/xfire/xfire_overview.htm - heeft A3D en EAX, kun je alle kanten mee op dus. Fl 150,- bij Informatique...

Verwijderd

kijk, zoiets vroeg ik ook maar er reageerde niet veel mensen. Bij mij is het exact hetzelfde verhaal, ik wil van die brakke 1024 af.

Dit was mijn verhaal:
ok ik ben ff aan het zoeken gegaan, ik zit te twijfelen tussen de volgende kaarten:
Diamond Monster MX400(ESS Canyon 3d) f.71.00
Terratec DMX Xfire1024 (Crystal 4624) f.150.00
Hoontech Iphone (Yamaha YMF754) f.150.00
Hiervoor heb ik 2 reviews uit de kast getrokken, maar ze spreken elkaar tegen: De 1 zegt dat de Xfire wel a3d 2.0 ondersteunt en de ander niet. Is dit nu wel of niet zow? Mijn grootste bezwaar is overigens dat er geen coaxiale output op zit, iets wat voor mij erg belangrijk is. Zijn er andere kaarten met deze chip

De MX400 weet ik dat hij iig EAX1/2 ondersteunt en A3D 1.0. Deze review is dezelfde als die zegt dat de xfire geen a3d 2.0 aankan, is het zow dat deze het dan wel kan of niet? Prijskaartje is wel erg interessant nl. Er zit een coaxiale uitgang op btw.

Tja en die Iphone, hier kan ik niets over vinden, wat ondersteunt tie nou wel en wat niet? Ik ben met name in deze kaart geinteresseert voor het dochterboard met de digitale aansluitingen, maar a3d 2.0 en eax2.0 lijkt me toch wel erg fijn(ben een cs-addict vandaar)

Welke kaart bevelen jullie me aan? Mijn budget gaat tot ca 200 piek voor de kaart, vereiste is wel dat er een coax-uitgang op zit en support voor 4 speakers(k heb een DTT2500, met nu een sblive 1024). Weet iemand een goede kaart voor me

Tips?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reacties. Die Terratec 1024 lijkt me op dit moment een goede keuze, zie: http://www.terratec.net/ttnl/products.htm dan SoundCards > XFire 1024.

• Bluppy2
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 08:42

Bluppy2

Hip!

als ik jullie was zou ik ff w8en op de nieuwe SB Audigy... ALs het goed is krijgt dit stukkie hardware een hele bunch aan nieuwe interessante features en heeft'ie ook 5.1 ondersteuning... En de kwaliteit zit denk ik wel snot...

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Verwijderd

de prijs ook wel denk ik. Maar zoals gevraagd, welke van de bovenstaande kaarten zouden jullie me aanraden als ik toch een coax uitgang wil hebben?

Is die MX400 een beetje aan te raden? goede kaart of niet?

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-08 13:21

Millennium

Bug free !!!

Op maandag 27 augustus 2001 21:31 schreef neographikal het volgende:
de prijs ook wel denk ik. Maar zoals gevraagd, welke van de bovenstaande kaarten zouden jullie me aanraden als ik toch een coax uitgang wil hebben?

Is die MX400 een beetje aan te raden? goede kaart of niet?
Persoonlijk zou ik die MX400 links laten liggen (Als het nu een MX300 <Vortex2> was, dan was het moeilijker kiezen).

De terratec Xfire 1024 heeft daarintegen Optical out en niet coax.

Die Iphone ken ik niet echt...

Hercules heeft wel een kaart met coax out (Fortissimo II). En die Philips gevalletjes schijnen ook wel aardig te zijn. (zie round-up van Hardwareinfo)

MVG

<edit>typvauten verbeterd, wordt al laat<edit>

Rampen bak 2004

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Die Hoontech iphone schijnt wel heel goed te zijn, maar is weer van zo'n vaag bedrijf :(

* Hyperbird wil die sblive dr ook uit hebben

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Ik heb die Hoontech geluidskaart samen met de Digital Bracket (dus coax in/uit, optisch in/uit). Ik moet zeggen: hij bevalt ERG goed :) op mijn geluidskaart zit overigens de YMF755 en niet de YMF754 :?

Doet software A3D 2.0 (net zoals de Terratec) met de 3.12 A3D drivers...Ik heb er nog nooit gekloot mee gehad. Ik vind het een aanrader.

Geef mij maar een Warsteiner.

Verwijderd

maar nu het volgende probleem waar is ie in vredesnaam te krijgen :? ik heb me echt de pleuris gezocht maar niets gevonden......

edit dat digitale dochterboard wordt toch meegeleverd?

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-07 17:39
Dat digitale bracket wordt NIET bijgeleverd, die kost je 50 gulden extra (zoals ook te zien is op de prijslijst).

Hij is in geen enkele online shop te verkrijgen; ga op de hoontech.nl site naar dealers en bel gewoon. Ik heb hem besteld via PPA Audio.

Geef mij maar een Warsteiner.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Terratek sixpack

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 15:18 schreef Knakker het volgende:
Dat digitale bracket wordt NIET bijgeleverd, die kost je 50 gulden extra (zoals ook te zien is op de prijslijst).

Hij is in geen enkele online shop te verkrijgen; ga op de hoontech.nl site naar dealers en bel gewoon. Ik heb hem besteld via PPA Audio.
zag het net jah, heb hier een dealer in arnhem zitten. Klikte eerst niet door, dan ist echt een vreemde lijst....

Verwijderd

Ik heb in December bij het bestellen van m'n PC al meteen die Terratec DMX X-Fire 1024 gehaald, ipv de Live 1024. Vanwege de chipsetbug.

En ik heb er geen spijt van. Betere features, en een prachtgeluid.

• dadj
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-12-2022

dadj

Boeiend, boeiend!

nou, ik heb zelf ook de SB Live 1024, maar heb er NOOIT gelazer mee, niet onder 98se en niet onder win2k. of komt dat omdat ik een BX chipset heb? :)

XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm

Verwijderd

Op dinsdag 28 augustus 2001 22:45 schreef dadj het volgende:
nou, ik heb zelf ook de SB Live 1024, maar heb er NOOIT gelazer mee, niet onder 98se en niet onder win2k. of komt dat omdat ik een BX chipset heb? :)
Jah duh, het gaat om de KT133(A?)

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-07 09:53

scim

Nani?

Geen problemen mee gehad :) Asus A7V met Sb Live 1024 werkt perfect.

Een andere vette kaart is de Hercules Game Theathre XP, heb ik laatst bij een vriend van me getest en daar komt goed geluid uit... Kaart kan (zodra de driversupport er moet zijn) 7.1 audio aan >:)

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Als je Win2K draait koop dan GEEN dmx 1024!
Ik heb dus deze kaart en dankzij de geweldige driver update(NOT!) werkt A3D niet onder win2K.
Dit was voor mij toch best wel de reden dat ik die kaart heb gekocht dus trap er niet in!
Ik heb hiervoor altijd creative kaarten gehad(begon met een SB 2.0 in mijn 286) en die dingen doen wat ze claimen en dat doen ze altijd. En als er iets mis is komt er een driver update die dat fixed.
Ik was en ben zwaar teleurgesteld over deze terratec kaart en kan hem absoluut niet aanraden.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:35
Op woensdag 29 augustus 2001 11:47 schreef darthdrinker het volgende:
Als je Win2K draait koop dan GEEN dmx 1024!
Ik heb dus deze kaart en dankzij de geweldige driver update(NOT!) werkt A3D niet onder win2K.
Dit was voor mij toch best wel de reden dat ik die kaart heb gekocht dus trap er niet in!
Ik heb hiervoor altijd creative kaarten gehad(begon met een SB 2.0 in mijn 286) en die dingen doen wat ze claimen en dat doen ze het altijd. En als er iets mis is komt er een driver update die dat fixed.
Ik was en ben zwaar teleurgesteld over deze terratec kaart en kan hem absoluut niet aanraden.
ff vraagje: heb je de crystal drivers al geprobeerd?

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Ik heb alles geprobeert, ik zit hier gewoon te janken achter mijn pc... :o

Iedereen die de kaart niet heeft raad em aan en iedereen die em wel heeft zit bijna 24/7 hier op got om dat ding aan de praat te krijgen. Zie de massa's aan threads over probs met de "geweldige" dmx fire 1024.

nb
het geluid op zich is niet slecht maar het feit dat de features (A3d) waar je de kaart voor koopt niet werken, dat is voor mij de afknapper.
Als je goeie EAX wil koop je een creative, dat lijkt me duidelijk.
Als je goede A3D wil koop je een monstersound. Echter de laatste doen al helemaal niet meer aan driver updater ivm HET failisement. Er zijn voor deze kaart naar mijn weten niet eens officiele win2K drivers.
Dus als je A3D wil en je hebt win2K moet je goed uitkijken welke kaart je koopt.

• Ramon
Op woensdag 29 augustus 2001 11:50 schreef darthdrinker het volgende:
Ik heb alles geprobeert, ik zit hier gewoon te janken achter mijn pc... :o
:?
dan doe je toch echt iets fout ergens
A3D draait hier uitstekend icm win2k en m'n Xfire 1024.

• Ramon
Op woensdag 29 augustus 2001 11:50 schreef darthdrinker het volgende:
Iedereen die de kaart niet heeft raad em aan en iedereen die em wel heeft zit bijna 24/7 hier op got om dat ding aan de praat te krijgen. Zie de massa's aan threads over probs met de "geweldige" dmx fire 1024.
owja...? dan ben ik zeker de enige zonder klachten?
het geluid op zich is niet slecht maar het feit dat de features (A3d) waar je de kaart voor koopt niet werken, dat is voor mij de afknapper.
Als je goeie EAX wil koop je een creative, dat lijkt me duidelijk.
Als je goede A3D wil koop je een monstersound. Echter de laatste doen al helemaal niet meer aan driver updater ivm HET failisement. Er zijn voor deze kaart naar mijn weten niet eens officiele win2K drivers.
Dus als je A3D wil en je hebt win2K moet je goed uitkijken welke kaart je koopt.
.......moet ik het nou vreemd gaan vinden dat het hiero wel werkt?...

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

He als jij het aan de praat hebt gekregen delete dan de vorige post!
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om mij te vertellen hoe je dit voorelkaar hebt gekregen?
Ik ben echt radeloos, maar dat had je al begrepen dacht ik. :P

Misschien komt het wat raar over maar ik zou echt graag willen weten wat voor drivers jij gebruikt.

• Ramon
Op woensdag 29 augustus 2001 12:07 schreef darthdrinker het volgende:
He als jij het aan de praat hebt gekregen delete dan de vorige post!
Zou je dan zo vriendelijk willen zijn om mij te vertellen hoe je dit voorelkaar hebt gekregen?
Ik ben echt radeloos, maar dat had je al begrepen dacht ik. :P

Misschien komt het wat raar over maar ik zou echt graag willen weten wat voor drivers jij gebruikt.
gewoon de win2k drivers van de CD. :)

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Die drivers werken niet baas en die crystal drivers werken ook niet.
Daar zit niet eens een a3dapi.dll bij dus die werkten niet.
Als ik Counterstrike speel loopt ie nog steeds geweldig hard vast.
Ik heb het btw ook niet over geluid in windows, maar A3D geluid in spellen en dan specefiek in halflife.

• MGSNK
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:16
fortissimo II rockt wel!!! Hij is precies hetzelfde als die xfire alleen andere opties erop en meer software. De Xfire 1024 en Fortissimo II zijn qua chipset gelijk.

Our life and death are the same thing. When we realize this fact, we have no fear of death anymore, nor actual difficulty in our life

• Ramon
Op woensdag 29 augustus 2001 13:46 schreef darthdrinker het volgende:
Die drivers werken niet baas en die crystal drivers werken ook niet.
Daar zit niet eens een a3dapi.dll bij dus die werkten niet.
Als ik Counterstrike speel loopt ie nog steeds geweldig hard vast.
Ik heb het btw ook niet over geluid in windows, maar A3D geluid in spellen en dan specefiek in halflife.
dat snap ik ook wel 'onderdaan' :)

maar bij mij werkt het dus wel? :)

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Op woensdag 29 augustus 2001 14:04 schreef Tampie2000 het volgende:

[..]

dat snap ik ook wel 'onderdaan' :)

maar bij mij werkt het dus wel? :)
Ook in halflife(counterstrike)?
Wat voor pc heb jij(specs)?

Verwijderd

Ik heb dus ent de Hoontech Iphone XG gehaald, man wat roelt dat kaartje!!!! heerlijk gewoon. Amper ruis op de kanalen, en bij cs tjah.....walhack heb je echt niet meer nodig :) (met sblive ook nie maar goed) Digitale aansluitingen werken prachtig, ac3/dts alles wordt netjes doorgestroomd. Maar ik kan nu helaas playcenter niet meer gebruiken om mijn *.ac3 files af te spelen, heeft iemand hier een goede vervanger voor?

Iedereen die twijfelt, die hoontech is zn 200 piek meer dan waard(ik vind hem persoonlijk zelfs beter dan de sblive platinum, ook al zitten daar de aansluitingen voorop, en hier achterop. Geluid is gewoon mooier...)

• Hyperbird
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 29 augustus 2001 18:40 schreef neographikal het volgende:
Ik heb dus ent de Hoontech Iphone XG gehaald, man wat roelt dat kaartje!!!! heerlijk gewoon. Amper ruis op de kanalen, en bij cs tjah.....walhack heb je echt niet meer nodig :) (met sblive ook nie maar goed) Digitale aansluitingen werken prachtig, ac3/dts alles wordt netjes doorgestroomd. Maar ik kan nu helaas playcenter niet meer gebruiken om mijn *.ac3 files af te spelen, heeft iemand hier een goede vervanger voor?

Iedereen die twijfelt, die hoontech is zn 200 piek meer dan waard(ik vind hem persoonlijk zelfs beter dan de sblive platinum, ook al zitten daar de aansluitingen voorop, en hier achterop. Geluid is gewoon mooier...)
Cool, maar hoe zit het met de drivers?

Probeer anders ff een dvd speler om de ac3 bestanden te spelen.
Bsplay kan het ook als je die windvd ac3 codec dr op hebt.
Pagina: 1