Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:56
Sinds enige tijd doet mijn Iphone rare dingen als ik hem beweeg. In mijn broekzak tijdens wandelen, fietsen of sporten of wat dan ook. Bukken kan al voldoende zijn. Voorheen deed ik deze dingen uiteraard ook gewoon.

Met "rare dingen" bedoel ik dan dat spotify en Synology DS audio nummer afspelen op een soort hakkelend fastforward, of soms stoppen met afspelen. Som wordt Siri ineens actief, gesprekken waar ik in zit worden verbroken, etc.

Het ding heeft dus een mind of it's own. En het is niet beperkt tot 1 app of functionaliteit. Hij is niet recentelijk gevallen oid. Zelf had ik het idee dat het sinds de laatste update was, maar er was net een nieuwe (15.6.1) en het is nu nog steeds het geval.

Ik heb al zoveel mogelijk uitgezet als het gaat om haptics en movement en siri en toegankelijkheid als ik weet in de settings maar dat biedt geen soelaas (zou ook niet moeten hoeven natuurlijk, dit is abnormaal gedrag).

Ik heb alles wel zo'n beetje geprobeerd volgens mij, dus hier nog even de laatste checkvraag voordat ik een factory reset uitvoer, en als dat ook niet werkt hem ter reparatie aanbiedt:

Iemand nog een idee?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-05 20:02
Als je telefoon in je broekzak zit, heb je je scherm dan richting je been, of de andere kant op?

Ik merk bij mijn eigen telefoon, zeker als het wat warmer is en ik meer zweet, dan het scherm soms geactiveerd wordt door aanrakingen van m'n been. Als ik m'n telefoon andersom in m'n broekzak stop (dus met het scherm weg van m'n been), heb ik daar nooit last van.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Hahn schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:32:
Als je telefoon in je broekzak zit, heb je je scherm dan richting je been, of de andere kant op?

Ik merk bij mijn eigen telefoon, zeker als het wat warmer is en ik meer zweet, dan het scherm soms geactiveerd wordt door aanrakingen van m'n been. Als ik m'n telefoon andersom in m'n broekzak stop (dus met het scherm weg van m'n been), heb ik daar nooit last van.
Beiden getest, dacht eerst ook dat dat het was, maar het gebeurd ook gewoon als ik hem in mijn hand houdt ben ik achter gekomen. Net nog getest.

EDIT: Het is dus echt beweging, niet aanraking.

Als ik hem in de auto in de stand heb of stil laat liggen werkt ie goed.

[ Voor 9% gewijzigd door KnoxNL op 29-08-2022 18:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:37
Is de iPhone nog helemaal recht? Tijdje geleden bij een iPhone 12 gezien die enigszins krom was waarbij het scherm last had van "spook input".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
MicGlou schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:40:
Is de iPhone nog helemaal recht? Tijdje geleden bij een iPhone 12 gezien die enigszins krom was waarbij het scherm last had van "spook input".
Die had ik nog niet eerder gehoord, maar is uitgesloten Immers gebeurd het ook als ik hem echt aan de randjes van de achterkant/zijkant vastpak en beweeg, en niet als hij stil ligt. Er is dus 0 contact met scherm van wat dan ook met bewegen :)

Dank voor het meedenken :)

EDIT: Overigens is hij ook kaarsrecht

[ Voor 3% gewijzigd door KnoxNL op 29-08-2022 18:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:37
KnoxNL schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:45:
[...]

Die had ik nog niet eerder gehoord, maar is uitgesloten Immers gebeurd het ook als ik hem echt aan de randjes van de achterkant/zijkant vastpak en beweeg, en niet als hij stil ligt. Er is dus 0 contact met scherm van wat dan ook met bewegen :)

Dank voor het meedenken :)

EDIT: Overigens is hij ook kaarsrecht
Dat is het juist, daarvoor hoef je het scherm dus niet vast te houden... ging geheel automagisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
MicGlou schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 19:01:
[...]

Dat is het juist, daarvoor hoef je het scherm dus niet vast te houden... ging geheel automagisch.
Oke, ware het niet dat hij het bij stilliggen/stilstaan/etc het niet doet, ook het rechtop staan in de auto in de cupholder (ja i know :+ ) veroorzaakt het niet, en tijdens bediening in de hand als je hem stil houdt ook niets aan de hand,
Pagina: 1