Hoi Tweakers. Ik heb net een 2e offerte in de bus voor PV's en gezien ik zelf geen kennis het wat nu goede en minder goede panelen/omvormers zijn zou ik graag input van de kenners krijgen.:fill(white):strip_exif()/f/image/UuLQkwHgedHd6MlxMmm4ccgG.png?f=user_large)
Het betreft een standaard zadeldak, noord/zuid gericht met hellingsgraad van 45 graden.
Doel is vooral om het zuidelijk gedeelte van het dak vol te leggen (12 panelen max volgens SunnyDesign) om in de toekomst rekening te kunnen houden met een WP en een EV.
Van de groepsaankoop aannemer heb ik nog niet veel gehoord. De details ivm de componenten zijn ook iets vager dan bij Eco-Project.
Eco-Project
6254 incl BTW
- Panelen: 12x Q.PEAK Duo BLK ML-G9 380WP
- Omvormer: Solis Hybrid RHI-3.6K-48ES-5G - 5J garantie.
- Installatie: Q1 2023.
Groepsaankoop - Gutami
5130 incl BTW
- Panelen: 12x Phono Solar 400wp Mono
- Omvormer: FOX-ess hybride - 10J garantie
Foto's
:fill(white):strip_exif()/f/image/UuLQkwHgedHd6MlxMmm4ccgG.png?f=user_large)
Het betreft een standaard zadeldak, noord/zuid gericht met hellingsgraad van 45 graden.
Beschikbare (dak)ruimte
Het zuidelijke gedeelte van het dak is 5,6 op 5,8m en heeft geen obstructies.Schaduw
Geen schaduw.Jaarverbruik
Jaarlijks verbruik zal rond de 4000Kwh liggen.Huidige elektriciteitsaansluiting
Monofase 230V aansluiting.Budget en doel
Een echte limiet ligt er niet op het budget gezien de grootste beperking het dakoppervlak is waardoor de prijs zowiezo "capped" is.Doel is vooral om het zuidelijk gedeelte van het dak vol te leggen (12 panelen max volgens SunnyDesign) om in de toekomst rekening te kunnen houden met een WP en een EV.
Wie gaat het project uitvoeren
Aannemer. Het dak is net te hoog om zelf de kunstenaar uit te hangen.Bijhouden van data
Als ik mijn data lokaal kan loggen en zien in DSMR reader ben ik al tevreden. Als ik op het strand mijn opbrengst wil zien VPN ik wel effe binnen.Reeds verkregen offertes
Ik heb halfweg het jaar ingetekend op een groepsaankoop van de provincie. Ter vergelijking heb ik ook een offerte gevraagd aan de lokale installateur. Deze Ligt toch een dikke 1K hoger dan de groepsaankoop maar de firma zit zeer dichtbij en krijgt overal goede recenties. Ik heb in de buurt nog geen slechte ervaringen gehoord.Van de groepsaankoop aannemer heb ik nog niet veel gehoord. De details ivm de componenten zijn ook iets vager dan bij Eco-Project.
Eco-Project
6254 incl BTW
- Panelen: 12x Q.PEAK Duo BLK ML-G9 380WP
- Omvormer: Solis Hybrid RHI-3.6K-48ES-5G - 5J garantie.
Groepsaankoop - Gutami
5130 incl BTW
- Panelen: 12x Phono Solar 400wp Mono
- Omvormer: FOX-ess hybride - 10J garantie