Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 21:41
Hoi,

Ik ben pas geleden verhuist en ik heb in dit huis een probleem met de aardlek schakelaar in combinatie met een zekering. De aardlek schakelt uit eigenlijk op het moment dat ik de "probleem" zekering inschakel; Dit lijkt erop dat er ergens lekstroom is; helaas heb ik nog niet gevonden waar dit kan zijn aangezien het bereik van deze groep redelijk groot is.

Maar als de aardlek uit staat en mijn "probleem zekering" staat / zet ik aan; schakel ik dan de aardlek pas daarna in, dan werkt alles gewoon goed en klapt de aardlek niet. Verder klapt de aardlek er ook niet meer uit; alleen bij het inschakelen van die zekering en ook alleen in die volgorde..

Kan dit nog ergens een probleem zijn met de Aardlek of de zekering zelf? Het huis is nog niet zo heel oud eigenlijk verder en ik heb eigenlijk bijna alles van buiten al afgekoppeld gehad.

Iemand een idee?

Bedankt!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12:28
Ja, in het goede onderdeel je vraag posten. ;)

BK >>> DEI

En de probleemzekering zit niet toevallig bij zware verbruikers? Of op een buiten/tuingroep of de wasmachine? Je zal toch echt alle verbruikers 1-voor-1 af moeten gaan en kijken wanneer de aardlek niet meer springt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:58

timovd

Voorsprong door techniek

Welke apparaten zitten achter je "probleemzekering". Wat als je al het apparatuur er af haalt en stuk voor stuk apparatuur weer aansluit?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

• CronoS76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11 21:41
De groep bediend de achterzijde van de begane grond, garage, stukje keuken wel waar een oudere inbouwkoelkast van Miele op zit en de tuinverlichting. De tuin heeft een continu stroom naar het tuinhuis; deze staat even afgekoppeld en de rest is geschakeld verder als test. Er zitten geen zware apparaten op als wasmachine, vaatwasser, magnetron of droger.

Ik snap alleen nog steeds niet helemaal dat de aardlekschakelaar niet klapt als je deze als laatste inschakelt na het aanzetten van de zekering? In principe schakel je in beide gevallen in maar alleen in die combinatie klapt de aardlek? Dat is vreemd toch dan? Is er dan wel een aardlek of misschien toch ergens een defects in de zekeringsautomaat?