Aansluiten gipsplaten voorzetwand aan wanden en plafond

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakingtoday
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-02 16:21
De kamer heeft mooie gestukte wanden en gipsplaten plafond. 1 van de muren is een buitenmuur met een spouw van 4cm. Het vullen van de spouw gaat bij lange na niet het gewenste resultaat halen. Daarom ga ik tegen deze wand een voorzetwand plaatsen met 10cm PIR. Horizontaal OSB, verticaal 12.5mm gips. Alle materiaal is al binnen. De gipsplaten hebben afgeschuinde kanten en zijn dus mooi af te werken zonder stukadoor. Ik zit nog met de aansluiting op de wanden links en rechts als ook het plafond. Dit ziet er nu goed uit, en dat wil ik graag zou houden. Een beetje rond gezocht voor een oplossing. Dat bleekt een soort tape te zijn die mee gestuukt wordt in de aansluitende wanden en plafond, maar dat is nu juist waar ik niet aan wil komen. Mijn idee was om aan de 3 zijden zo'n 2mm vrij te houden, en dat vol te zetten met acrylaatkit voordat ik met latex aan de gang ga.

Iemand goede ervaring mee, of een betere oplossing?

Alles komt goed, maar niet vandaag

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FabianGTI
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:31
Gewoon kitten, beste oplossing. Zo wordt het ook door de stukadoor gedaan.

Die tape is best lastig te verwerken en kan nog wel eens bol gaan staan, voordeel is wel dat het daarna een sterke verbinding is (met de juiste gips).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakingtoday
Top antwoord :-)
Want dat is precies wat ik hoopte te horen.
Bedankt voor je snelle reactie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Revaes
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:15
Hou er wel rekening mee dat als je kit gaat verven dat de verflaag makkelijk kan scheuren als de platen iets gaan werken. Ik heb er de laatste keer voor gekozen om de kitlaag niet te mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakingtoday
Muren en plafond zijn nu strak gips. Plafond wit, muren andere kleur. Wat ik de vorige keer gedaan heb, is nadat het geschilderd was, met behulp van een blokje van 10*10 op de wand een eenvoudig verwijderbare plakband strook geplakt op 10cm vanaf het plafond. Daarna het deel er boven ook wit getext. Levert een witte band op die er geweldig uit ziet. Geen geklooi met de hoek tussen plafond en wand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eivogel1985
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13-05 10:28
Acryl non crack nemen, en goed laten drogen voordat je gaat sausen. Anders krijg je alsnog craquelé ivm de krimp in de kit. En vergeet de voorstrijk niet voor het kitten, anders zuigt het gips de kit zo leeg en hardt het weer niet goed uit.. ben ervaringsdeskundige :(

[ Voor 36% gewijzigd door Eivogel1985 op 29-08-2022 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:44
Sierlijstje? Dat vangt ook een en ander aan werking op zodat de boel niet scheurt.
Pagina: 1