Verschil tussen twee typen laptops?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Ik vraag me af wat het verschil is tussen deze twee laptops:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/1842004;1842230/

De specificaties in de pricewatch geven verschillen aan op het gebied van geheugen en schermhelderheid, maar de websites van de winkels zijn tegenstrijdig. Op de website van ASUS kon ik ook geen overzicht vinden van genoemde types en het SKU nummer door Google halen gaf ook geen duidelijkheid.

Nu ben ik er mee bekend dat er kleine afwijkingen zijn met typenummers om het lastiger te maken de prijzen te vergelijken. Is dit zo'n geval?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
Bij laptops zijn er veel kleine aanpassingen, zoals toetsenbord layout, talen, adapterstekkertype en allerlei hardware configuraties. Dat leidt tot een oerwoud aan SKU's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-09 23:40
-MD- schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:12:

Nu ben ik er mee bekend dat er kleine afwijkingen zijn met typenummers om het lastiger te maken de prijzen te vergelijken. Is dit zo'n geval?
Yep. Zeker gezien beide laptops eigenlijk maar bij 1 winkel (en ASUS zelf) verkocht worden, zullen dit BTO's zijn die nét wat verschillen qua specs met vergelijkbare laptops, waardoor je ze niet 1-op-1 kunt vergelijken met andere winkels.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Bedankt voor de reacties @mrmrmr & @Hahn.

Toch kan ik in dit geval het verschil niet vinden. Je zou denken dat van de KM115W het geheugen vervangen kan worden, maar hetzelfde type op de website van ASUS geeft weer aan van niet. Vervelend dat er niet ergens een betrouwbaar overzicht te vinden is die mij het prijsverschil kan verklaren. Marketing...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:57

Croga

The Unreasonable Man

-MD- schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:02:
Bedankt voor de reacties @mrmrmr & @Hahn.

Toch kan ik in dit geval het verschil niet vinden. Je zou denken dat van de KM115W het geheugen vervangen kan worden, maar hetzelfde type op de website van ASUS geeft weer aan van niet. Vervelend dat er niet ergens een betrouwbaar overzicht te vinden is die mij het prijsverschil kan verklaren. Marketing...
Het prijsverschil verklaren is simpel: Coolblue is nou eenmaal een dure winkel.....

Voor de rest: Niet proberen te begrijpen. Gaat je niet lukken. Teveel verschillende factoren in een complex systeem. Dus gewoon die bij bol.com kopen, goedkoper, betere helderheid, betere service.