Mijn partner gebruikt mijn oude PC. Deze staat soms lange tijd 24/7 aan, maar is dit weekend voor de verandering eens uitgezet. Nu wil de PC niet meer opstarten. Bij het indrukken van de power knop komt hij in een soort loop waarbij heel kort de fans, het power lampje en de ledverlichting van de GPU aangaan, na hooguit een seconde weer uit en een paar seconde later weer aan, enzovoorts. Verder gebeurt er niets. De enige manier om deze loop te doorbreken is de stroom er echt afhalen, bijvoorbeeld met de power switch van de voeding.
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk componenten los te koppelen, om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Ik heb dus bijvoorbeeld de DVD drive losgekoppeld, de GPU verwijderd, alle randapparatuur losgekoppeld, maar het gedrag blijft hetzelfde.
Veruit het meest waarschijnlijke lijkt me een probleem met het moederbord. Maar is er nog iets dat ik kan doen om dat eenvoudig verder te onderzoeken of eventueel zelfs te fixen? Of is er een andere waarschijnlijke diagnose bij deze symptomen?
Dit zijn de relevante componenten:
Ik heb geprobeerd om zoveel mogelijk componenten los te koppelen, om uit te sluiten dat het daaraan ligt. Ik heb dus bijvoorbeeld de DVD drive losgekoppeld, de GPU verwijderd, alle randapparatuur losgekoppeld, maar het gedrag blijft hetzelfde.
Veruit het meest waarschijnlijke lijkt me een probleem met het moederbord. Maar is er nog iets dat ik kan doen om dat eenvoudig verder te onderzoeken of eventueel zelfs te fixen? Of is er een andere waarschijnlijke diagnose bij deze symptomen?
Dit zijn de relevante componenten:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-4460 Boxed | € 0,- | € 0,- |
1 | Moederborden | ASRock Fatal1ty B85 Killer | € 0,- | € 0,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce GTX 960 GAMING 2G | € 0,- | € 0,- |
1 | Interne harde schijven | WD Green HDD, 2TB | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 10 400W | € 82,83 | € 82,83 |
1 | Solid state drives | Crucial BX100 250GB | € 0,- | € 0,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 82,83 |