Motor parkeren op het vliegveld

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08-05 17:28

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Mijn vraag
Hoe is het qua parkeerdruk voor motoren op een vliegveld?

Ik vlieg aankomend weekend vanaf Eindhoven en mijn plan is om met de motor naar het vliegveld te gaan.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Op de website van Eindhoven Airport staat er dat plek aanwezig is in de onbewaakte fietsenstalling bij P1, maar niet hoeveel. Weet iemand dit?

Dit wil ik graag van te voren weten, zodat ik niet last minute voor verrassingen kom te staan door bijv. een hoog (auto)parkeertarief moet aftikken omdat ie vol staat.

Titel algemeen gehouden voor eventueel Schiphol of andere vliegvelden voor de Googlaars.

[ Voor 8% gewijzigd door nlboy op 29-08-2022 14:35 ]

Beste antwoord (via nlboy op 29-08-2022 14:57)

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tJzQQuFI_hnCMV9rHfWO4Mvdis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCidOgtmGeCiVzBEsJatVItV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS5QV8jjBIeacr00eT2n8c24H_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSJc81zHvvHvfp4WYD54L4i6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEc2TX9eEorUEdC6B3qi6672trM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99SqiXV4dP8vmYrz5xPDvt2b.jpg?f=fotoalbum_large

Paar minuten geleden gemaakt, staat op dit moment behoorlijk vol inderdaad, alle vakken zijn bezet. Op de laatste foto wordt er al wat wildgeparkeerd, maar zou niet durven zeggen of ze daar iets aan doen.
Streetview is laatst weer langsgeweest hier toevallig, dit is het plekje wat ze bedoelen

Ben vergeten goed te kijken of er iets van een goeie buis is om ketitngen aan vast te leggen, maar ik geloof het niet helaas.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Evt zijn er in de omgeving (bedrijventerrein) van eindhoven airport genoeg fietsenstallingen. Blijft altijd op eigen risico natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:57

Agent47

I always close my contracts.

Wat is er met met overdekt parkeren in de parkeergarage?
Kan je anders je niet laten afzetten door een iemand/ taxi?

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Kaaiman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:34:
Evt zijn er in de omgeving (bedrijventerrein) van eindhoven airport genoeg fietsenstallingen. Blijft altijd op eigen risico natuurlijk.
Snap ik, maar ik zet 'm liever in de buurt van het vliegveld of anders ergens op de route van de Airport bus i.p.v. in het weekend op een leeg bedrijventerrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Agent47 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:34:
Wat is er met met overdekt parkeren in de parkeergarage?
Kan je anders je niet laten afzetten door een iemand/ taxi?
Kost veel geld (alle P's zit nagenoeg vol) en je kunt de motor gratis stallen indien er genoeg plekken beschikbaar zijn. Ik overweeg de motor omdat dit een stuk sneller dan met het OV, want ik woon niet in de buurt van Eindhoven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Niet online
Voor zover ik altijd gezien heb stond die stalling nooit vol, maar het is natuurlijk nu vakantieperiode.

Ik zou gewoon op tijd komen, je kan altijd nog een stukje rijden tot een goede spot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent47
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09:57

Agent47

I always close my contracts.

nlboy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:39:
[...]
Kost veel geld (alle P's zit nagenoeg vol) en je kunt de motor gratis stallen indien er genoeg plekken beschikbaar zijn. Ik overweeg de motor omdat dit een stuk sneller dan met het OV, want ik woon niet in de buurt van Eindhoven.
En je motor 1 (trein)station verder zetten en het laatste stuk de bus / trein pakken? Dan heb je minder drukte qua parkeren van je motor.

On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kaaiman
  • Niet online
Agent47 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

En je motor 1 (trein)station verder zetten en het laatste stuk de bus / trein pakken? Dan heb je minder drukte qua parkeren van je motor.
Busstation in het geval van eindhoven

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Will_M
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Kaaiman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:42:
[...]

Busstation in het geval van eindhoven
Als er een trein op Eindhoven Airport stopt dan is er ergens iets gigantisch mis gegaan, ja >:)

In de tijd dat ik daar nog op het Flight Forum werkte was er in de oude fietsenstalling / motorstalling nooit veel plek in gebruik (meestal bijna helemaal leeg zelfs). Kan nú uiteraard heel anders zijn maar....

Met een beetje mazzel komen er hier zo wat foto's van de actuele situatie..... :9

[ Voor 8% gewijzigd door Will_M op 29-08-2022 14:51 ]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • Beste antwoord ✓
  • +7 Henk 'm!

• Melkunie
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:04
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6tJzQQuFI_hnCMV9rHfWO4Mvdis=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eCidOgtmGeCiVzBEsJatVItV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AS5QV8jjBIeacr00eT2n8c24H_w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OSJc81zHvvHvfp4WYD54L4i6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YEc2TX9eEorUEdC6B3qi6672trM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/99SqiXV4dP8vmYrz5xPDvt2b.jpg?f=fotoalbum_large

Paar minuten geleden gemaakt, staat op dit moment behoorlijk vol inderdaad, alle vakken zijn bezet. Op de laatste foto wordt er al wat wildgeparkeerd, maar zou niet durven zeggen of ze daar iets aan doen.
Streetview is laatst weer langsgeweest hier toevallig, dit is het plekje wat ze bedoelen

Ben vergeten goed te kijken of er iets van een goeie buis is om ketitngen aan vast te leggen, maar ik geloof het niet helaas.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Melkunie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:54:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Held, dat is snel! Dan neem ik iig een extra slot mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadget_freak
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 20-07-2023
Afgelopen zondagmorgen mijn motor geparkeerd bij deze stalling (niet op de plek van de motor op de laatste foto maar achter dat hekje dat je daar ziet, naast dat betonnen hokje). Prima plek.

Mijn motor daar vandaag (6 dagen later) weer opgehaald en weer naar huis gereden.
Marechaussee loopt er regelmatig rond dus ik denk dat die wel een beetje een oogje in het zeil houden. Hebben me in hun voorbijgang iig niet aangesproken op wildparkeren dus ik heb er wel vertrouwen in.

de officiele plekken waren overigens zondag allemaal bezet, vanmiddag waren el wel weer enkele plekken vrij.

Kortom: perfecte suggestie wat mij betreft. Nou alleen die wachttijden bij de security nog aanpassen. Bizar dat me dat 90 minuten kost terwijl ik in Barcelona in 10 minuten door de security was. Maar goed, dat is een ander topic :)

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even kleine toevoeging op dit topic..

Ik ben afgelopen keren een paar keer met de motor naar London Heathrow geweest, en dat beviel erg goed.. veel parkeer ruimte en gratis bovendien :)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eL7sHkPlfsVAT03hqlR9XqAZCw8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bZM4QESjpIvGyjBqF6OsfHhW.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZIcC-FYS94eRFpWU1RVtq2hJH0o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/nijXCeVkioWq8ZFxEShvmETz.png?f=fotoalbum_large

Van eindhoven weet ik niet hoe de situatie, maar op LHR is het iig goed geregeld..
Zorg wel dat je goede baggage hebt waar je motorpak en helm in kan.. vooral pak neemt meer ruimte in dan je denkt, dus pas dat van te voren!

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:47

FreakNL

Well do ya punk?

Bij het Novotel (Anthony Fokkerweg) hebben ze belachelijk veel parkeerplaatsen, mede omdat het ook een sleep/park/fly hotel is..Tevens is het daar totaal niet druk in deze periode... Ik zou er een belletje aan wagen of je ook een park/fly kan afnemen voor je motor voor een paar tientjes.. Ze hebben slagbomen en 24-uurs receptie dus je motor staat er ook best veilig.

Is wel nog een aardige wandeling.. Of een stukje met de bus. Of als je geluk hebt gaat er net een shuttle.

[ Voor 23% gewijzigd door FreakNL op 15-12-2022 15:49 ]

Pagina: 1