1ste halve maand ervaring Mobile Vikings Fiber + lotgenoten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AlterEgo85
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 04-01 12:40
Hey,

Ik ben na 10j overgestapt op het Mobile Vikings netwerk. Ik kom van telenet.

Om de eenvoudige reden dat ik een stuk minder moet betalen en meer in de plaats krijg. Althans, dat was de belofte. 53 eur (of 50 indien je reeds viking bent) en fiber snelheden in de plaats.

Helaas moet ik vaststellen dat het netwerk in mijn geval niet stabiel is. Het gebeurt zomaar dat mijn internet volledig wegvalt. Onmogelijk om te pingen via wifi of ethernet naar de bbox. Nochtans geven de lampjes op de bbox niets abnormaal aan.

De bbox is al vervangen en mijn kabels zijn uitgemeten. Er zou niets mis zijn met bekabeling / wifi of fiber.

Met telenet had ik dit eigenlijk nooit aan de hand. Ligt het probleem toch bij mij? Is telenet nu zo uitzonderlijk stabiel? Moet ik dit voor lief nemen op het fibernetwerk? Zijn er nog mobile vikings klanten die hetzelfde ervaren? Zou de bbox niet deugen?

Om concreter te zijn, sinds 3 weken toch al een 6 keer alles uitgevallen.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• roeleboel
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online

roeleboel

en zijn beestenboel

Gebruik je torrents?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo85
Euh vroeger weleens. Maar niet meer recentelijk. Gaat dat niet via fiber?

edit: bij wijze van test eens een torrent gedownload. Geen issues. In tegenstelling, als het internet het doet, is het ook echt snel!

[ Voor 48% gewijzigd door AlterEgo85 op 29-08-2022 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ishy
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07-12-2024
Hey AlterEgo85,

Hoe zijn de bevindingen nog met MV na een paar maanden? Is de verbinding nu wel stabiel? Hoe is de snelheid?

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo85
ishy schreef op zondag 20 november 2022 @ 19:18:
Hey AlterEgo85,

Hoe zijn de bevindingen nog met MV na een paar maanden? Is de verbinding nu wel stabiel? Hoe is de snelheid?

Thanks!
Ik mag nu echt niet meer klagen. Zeer stabiel en goede snelheden. Het heeft even wat voeten in de aarde gehad, maar alles is oké nu :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ishy
Thanks for confirming! *ordering*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15:55
Ik twijfel hier nog. aangezien ze de bboxV3 leveren ipv de nieuwere voor Proximus klanten.
Ben meer voorstander van Multifiber ( ja duurder ) , maar wel goede en snelle response ook van hun helpdesk.
Wikken en wegen

@ishy laat zeker je opmerkingen hier na als je online bent :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
  • Laatst online: 16:40
rolelael schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:30:
Ik twijfel hier nog. aangezien ze de bboxV3 leveren ipv de nieuwere voor Proximus klanten.
Ben meer voorstander van Multifiber ( ja duurder ) , maar wel goede en snelle response ook van hun helpdesk.
Wikken en wegen

Ik ben onlangs overgeschakeld op Mobile Vikings en ben er heel tevreden van. An sich snel bereikbaar via twitter als er toch een probleem zou zijn.

Ik gebruik zelf mijn Unifi router ipv de bbox zonder issues. Je kan waarschijnlijk zelf je eigen router gebruiken zolang die maar PPOE ondersteuning heeft. Dan kan je rechstreeks op het kleine proximus bakje aansluiten en kan die BBOX rommel er tussen uit :).

Qua snelheid haal ik makkelijk de 980+ down en 490-520up. Dus zeker de moeite waard als je van Telenet of Proximus komt. Helaas hier geen glasvezel via Fluvius, anders was ik zelf voor RapidXS of FastFiber gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
Maar je kan roch rapidxs gaan? Die werken ook met fiberklaar. Of war ligt er bij jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ishy
rolelael schreef op maandag 21 november 2022 @ 14:30:
Wikken en wegen

Intussen online via MV. Telenet nog even bijgehouden als backup. Bbox niet aangesloten maar onmiddellijk op UDM pro aangesloten. De speedtest op de UDM zelf geeft mooie snelheden aan (800/470). Via speedtest.net en https://speed.cloudflare.com/ zakken die resultaten wel naar ronde de 250 up en down, daar zit ik nog wat op te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brggmn
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 24-04 12:53
Zelf ook aan het overwegen om over te gaan op fiber. Hoe gaat dat met eigen router (UDM-PRO), komen jullie binnen op een GPON SFP module, of wordt die eerst omgevormd naar RJ45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Andros
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:18
Brggmn schreef op donderdag 5 januari 2023 @ 10:42:
Zelf ook aan het overwegen om over te gaan op fiber. Hoe gaat dat met eigen router (UDM-PRO), komen jullie binnen op een GPON SFP module, of wordt die eerst omgevormd naar RJ45
Mobile Vikings werkt normaal hetzelfde als Proximus. Ze plaatsen een ONT op de binnenkomende fiberkabel en hier sluit je een router met RJ45 kabel op aan. Of dat nu een bbox, UDM of iets anders is maakt eigenlijk weinig uit. Als je een eigen router gebruikt, zorg ervoor dat je de juiste instellingen weet (PPPoE login etc). Gezien MV verder geen tv of vaste telefonie levert ben je daarna klaar :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolelael
is er een wezenlijk verschil tss de bbox v3 of v4? Of moet ik me daar geen zorgen over maken
eigen router heb ik (ng) niet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rolelael
Mobile vikings fiber actief sinds dinsdag en so far so good.
bbox wordt niet meer geplaatst, het is een internet box ( beheer via cloud ) . Dat beheer lijkt goed te werken, alleszins vlotter dan bij Telenet :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• master-magic
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 09-04 01:02
vandaag de installatie, na 3 uur heeft de buitenlandse Franssprekende man de installatie gestopt, die zat op de verkeerde lijn nr en op m'n adres vond die geen lijn nr, heeft paar keren gebeld met een vriend ook over koetjes en kalfjes en dan paar keer met een proximus medewerker in het frans.
nu moet MV onderzoeken en nagaan welke lijn nr ik heb op m'n adres en dan kunnen ze de installatie weer doen, alles hing hier al aan de muur, heeft alles weer weggenomen en zit nu met een gat in m'n muur en de kast mag nog niet terug gezet worden, alleszins niet tevreden van de installatie,
hoop dat ze de volgende keer een Nederlands sprekende man sturen en het kunnen afwerken zodat ik telenet kan buiten smijten en 30 euro minder betalen.
nog geen positieve ervaring voorlopig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo85
hmm negatieve eerste ervaring. Niet goed... Ik kon echt niet klagen van mijn installateurs. Op de heetste dag van de zomer hebben ze hier buiten in volle zon liggen zweten en graven. Zelfs bij het niet vinden van mijn wachtbuizen gaven ze het niet op en zochten ze naar een oplossing om toch mijn kabels binnen te krijgen.

Ik zou ze nog een 2de kans geven, komt wel goed.

Elke maand genieten van een lagere factuur en sneller internet doet veel vergeten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• VHYannick
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 23-01-2024
Wij MV sinds gisteren op Fiberklaar-netwerk. Zeer tevreden. Via speedtest 920 Mbps download en 498 Mbps upload. Tot nu toe ook heel stabiel. Werkt via de internetbox van Proximus. Vlotte aansluiting door MV zelf.

Het leggen van de kabel is trouwens niet Mobile Vikings, maar Fiberklaar en hun onderaannemers (bij ons Jacops). Dus als het daar fout loopt, moet je in sé klagen over/bij Fiberklaar en hun onderaannemer(s), niet over/bij Mobile Vikings ;).

Wij hebben ook daar wel heel wat 'euvels' gehad. Ze waren een verbinding onder de straat vergeten maken. Zeker 10 blaaspogingen gedaan om de glasvezel erdoor te krijgen, maar dat lukte dus niet. Uiteindelijk toch onze suggestie gevolgd om langs beide kanten de kabel zo ver mogelijk door te blazen en de meters te tellen. Op die manier was het dan duidelijk dat de verbinding onder de straat niet gemaakt was.

Een tip: laat ze het buisje niet tot in huis plaatsen voor ze de kabel geblazen hebben. Anders moet je altijd aanwezig zijn voor hun blaaspogingen (gezien ze in je huis moeten). Bij mijn ouders hebben ze het buisje opgerold buiten laten liggen waardoor ze naar hartelust kunnen proberen om de kabel erdoor te blazen.

[ Voor 3% gewijzigd door VHYannick op 23-01-2024 08:17 ]

Pagina: 1