NAD Amp1 Chromecast verbinding

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuksin
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 29-08-2022
Mijn vraag:
Recentelijk heb ik een nieuwe tv aan m’n Amp1 gehangen. Hiervoor is de stroom er tijdelijk af gegaan. Sindsdien kan ik met mijn telefoon geen verbinding meer maken met de Amp1- zowel casten van Spotify als het volume regelen via Google Home werkt niet meer. Het geluid van de tv komt wel gewoon goed binnen via de Digital Audio In.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
NAD Amp1, Google Home, Spotify.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Ik heb de NAD gereset, maar nog geen factory reset (volgens mij). Gewoon de uitknop ingedrukt gehouden. Ook verwijderd uit Google Home en opnieuw geïnstalleerd- Home kan ‘m dus wel vinden als “nieuw” apparaat, maar de daadwerkelijke verbinding blijft uit.

[ Voor 73% gewijzigd door Fuksin op 29-08-2022 12:08 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luukjr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 18-12-2024
Ik ken die Nad AMP1 niet, maar ik begrijp dat je via bluetooth verbinding zoekt met je smartphone. Is het misschien een idee om e.e.a. op je smartphone opnieuw te installeren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvdlinden
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-04-2024
De built-in Chromecast in de NAD Amp1 heeft ook mankementen bij mij:
1) Casten vanuit YouTube Music werkt niet (Spotify werkt wel)
2) Muziek groepen werken niet (de Amp1 geeft geen geluid terwijl de andere speakers in de groep het wel doen)

Ik denk dat de oorzaak hiervan ligt bij een verouderde firmware versie van de ingebouwde Cast (te checken via de Google Home app). De firmware versie van Cast in mijn NAD Amp1 is 1.28, terwijl mijn twee Google devices op 1.56 zitten en mijn JBL link portable op 1.52. Firmware versies van Cast zouden zichzelf automatisch 's nachts bij moeten werken. Dat heeft ie waarschijnlijk ook gedaan, maar NAD is waarschijnlijk nog niet verder gekomen dan 1.28.

Ik ben nu in contact met Hifi Kubben, die weer contact aan het maken zijn met NAD in Canada. Eens kijken waar dit schip strand...

Groeten,
Alex

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• alexvdlinden
Ik heb bericht terug van Hifi Kubben: NAD werkt momenteel aan een update naar firmware versie 1.52. Dit zou in de loop van december 2022 live moeten gaan en zou beide problemen op moeten lossen. I keep my fingers crossed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• josdenhaag
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-08-2023
Ik heb hetzelfde probleem (al bijna een jaar). Ik heb er nu een externe chromecast audio aan gehangen. Niet ideaal, maar even een noodoplossing. Hopelijk in december een update.

• ngroenewoud2
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 20-04-2023
Ik heb ook regelmatig verbindingsproblemen met het streamen naar de Amp1. Soms werkt het perfect, andere dagen ziet Spotify hem wel maar kan geen verbinding maken. Heb hem trouwens aan draadloos netwerk hangen. Misschien is dat een nadeel.

Wat ik een ergelijk probleem vindt, is dat als ik de Nad amp1 uit doe, ik een hard kras geluid door de speakers hoor. Heeft iemand anders daar ook last van?

Met uitzetten nu is het niet zo'n erg probleem, het klinkt gewoon niet en hoort ook niet. Maar als ik er een eindversterker aan hang is dat kras geluid met uitzetten 10 keer harder. Dan schrik je je gewoon de pleuris.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sixdeuce
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 17-04-2023
Guys & Girls,

Everything Google in dit huis. Eerste gedachte; NAD AMP1 past met al haar specs binnen dat protocol. Daarom ook de AMP1 aangeschaft. Toch lijkt het minder rooskleurig dan advertised.

Het is een vreemd verhaal. Je krijgt namelijk écht maar 1/3 van de Google Cast functionaliteit. Ook na factory reset van de NAD AMP1 (Volumeknop 8 seconden ingedrukt houden tot lampjes gaan knipperen, dan even geduld hebben) firmwareversie = 1.28.

Op deze firmware kun je dus geen Youtube Music streamen EN in je multiroomsettings is de NAD AMP1 niet zichtbaar.

Via de Youtube Music APP zie je de NAD AMP1 wel staan in de castlist. Bij selectie krijg je de NAD AMP1 in de castplayer. Echter geen audio, deze blijft via telefoon afspelen.

Wat wel kan is: "Hey Google, speel xxx muziek af via NAD AMP1". Dan werkt het wel ... en opent zich in de notifications de mediaplayer. Vanuit hier kun je dan overigens geen andere speakers, die eventueel in je Google Home zitten, toevoegen. Die optie is er simpelweg niet.

Wat mij betreft is het hele nut van dit apparaat de functionaliteit van Chromecast, ook in combinatie met YouTube Music. Spotify en Deezer kun je wel streamen. Ook dan geen multiroom mogelijkheden.

Ik ga contact opnemen met de NAD customer service en zal de reactie terugkoppelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mizw
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-03 10:59
Ik heb mij zo in deze versterker vergist, ik was hem eigenlijk na een paar maanden al zat, constant verbinding kwijt, stond bij NAD met LAN poort en HiFiklubben levert hem met alleen WiFi, op zich geen probleem maar 2.4 Ghz (lekker van deze tijd, NOT) en had via Amazon een Topping PA5 versterker en een Topping E50 DAC, ik had al Wiim Mini voor Tidal en Amazon Music HD, alleen het geluid al 100x beter. Hier koop ik nog wel de nieuwe Wiim Pro voor vanwege Chromecast (veel betere software onderhoud dan NAD, maar dat is begrijpelijk. NAD is een audiotent en Wiim houd zich bezig met streaming). Mijn dochter zou nu deze versterker dus krijgen, maar ja, nu werkt Chromecast helemaal niet meer en aangezien ik garantie heb, denk ik dat HiFiKlubben bel dat ik een probleem heb en mijn versterker onder garantie terugstuur, want NAD blijft in gebreken, zij zijn te laks met updaten, want dat is het. Het is geen probleem, het is gewoon pure laksheid.
Ik ga ook bij HiFiKlubben aangeven dat ik een garantie krijg dat ik mijn versterker niet op de schroothoop kan gooien na garantie. Kijk hij is nu wel voor mijn dochter, maar je verkoopt iets met een funktie, die een jaar na aankoop niet meer werkt. Het setje wat ik nu gebruik, is 100x beter.
Zo dat moest ik eens kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixdeuce
Hi Mizw! Begrijp die frustratie helemaal. Tis best een prijzig apparaat. Moet gewoon werken. Ik heb goede hoop dat er een update komt om de cast firmware een update te geven.

NAD Support is snel met reageren. Dat wel ... de boodschap was; je moet je bij Hifi Klubben melden. Dat heb ik ook gedaan. To be continued.

Die Wiim Pro ziet er goed uit trouwens. Ziet er naar uit dat het mijn cast probleem wel op zou lossen. Jammer dat er geen AMP in zit:) Kan die Wiim Pro er altijd nog voor hangen als het echt helemaal niks wordt met NAD.

Nogmaals ... ik houd hoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mizw
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 13-03 10:59
Ja , ik zit nu ook nog in dubio, want er wordt ook gepraat over nieuw type/soort Chromecast als in hogere bitrate, maar wanneer dat komt, geen idee. Mijn dochter heeft nu zoiets, ik gebruik wel alleen Spotify om te connecten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixdeuce
Reactie Hifi Klubben Denemarken;

"Hi Gerd,

Thank you for reaching out to us regarding this.

We don´t have this issues i our shops, so it could sound like a software problem on the particular product of yours. So i would recommend you to take the AMP1 down past the store, where you bought it to get it checked.

If you live in Denmark, then you can also take it down past your nearest HiFi Klubben store, and then we will check it in the store. That´s the best i can do from here, have a nice day :-)
Med venlig hilsen"

Zijn er dan AMP1 gebruikers die wél Youtube music kunnen streamen en wél meerdere Google speakers aan kunnen sturen terwijl de NAD streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixdeuce
Ik:

Thank you for your fast and kind reply. Realy appreciated 👍🏻

I have my AMP1 for some time now. That functionality (no streaming YouTube
Music via cast and noy visible in multiroomlist) was never there. It's a known
issue to be found on several forums.

A good friend bought one very recently and picked it up at HiFi
Klubben yesterday. His AMP1, same issue.

I can find people online that contacted HIFI Klubben. They say these issues
will be fixed with the cast firmware update from 1.2x to 1.5x.
So yeah, it's a software problem: the AMP1 having quite old firmware.
Could you please be so kind, to check within HiFi Klubben or NAD if a
firmware update for the Google cast protocol is under development? That would
be a great help.
As a reference, please have a look at the forum screenshot attached 👍🏻.
Al the best to you and kind regards,
Gerd

HiFi Klubben:

Hi again,

I have just inquired with our technicians at the workshop, and unfortunately they do not know a date, but know that it is a high priority. They also write that YouTube Music only works for the Chromecast video version, but he wasn't quite sure of that :-)

Med venlig hilsen

HiFi Klubben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sixdeuce
Update: Je kunt geen Youtube Music casten en vanuit de Deezer, Youtube Music of Spotify app niet naar je multiroom settings gaan.

Toch heb ik een 'work-arround' gevonden.

Maak een speakergroep aan in de Google Home App en neem de NAD AMP1 hier in op. Als je naar deze groep cast neemt ie de NAD AMP1 wel mee. Gek genoeg kun je dus niet rechtstreeks via Youtube Music naar de AMP1 casten maar als ie in een speakergroep zit wel.

Speakergroep is in dit huis geen probleem. Hier staat in de keuken een Hub Max en bij de eettafel een Home Max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjorsaa
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 20-01-2023
Hoi,

Ik had ook problemen met mij chromecast spotify verbinding met de NAD Amp1. Ik merkte ook dat Bluetooth niet meer werkte. Ik las in de manual dat als je Bluetooth devices wilde ontkoppelen je 5 seconden op de “source” button moet drukken,l (dat WiFi logootje). Nadat ik dat gedaan had kon ik weer Bluetooth en Spotify chromecast verbinden.

Overigens is mijn amp1 nog steeds 1.28 firmware versie.

Hopelijk helpt dit anderen ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:07
Is die firmware inmiddels bijgewerkt? Ik had dit apparaat ook op mijn shortlist staan, maar misschien moet ik daar toch van af zien, gezien de bovenstaande klachten. Wat is dan toekomstbestendiger? Losse versterker+dac en losse streamer?

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kebappie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:29

Kebappie

PSN: Kebappie

MrAngry schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:38:
Is die firmware inmiddels bijgewerkt? Ik had dit apparaat ook op mijn shortlist staan, maar misschien moet ik daar toch van af zien, gezien de bovenstaande klachten. Wat is dan toekomstbestendiger? Losse versterker+dac en losse streamer?
Ook een NAD AMP1 (wifi only) Gekocht (begin feb 2023), zelfde problemen als hierboven. Geen youtube casten. Ook verbinding lijkt af en toe een beetje te happeren op 2,4 en 5ghz wifi. Het verbinden werkt dan weer wel op zowel 2.4 als 5ghz.
NAD gecontacteerd; kreeg een snelle reactie met als mededeling meld je bij Hifi Klubben.
Dit dus ook gedaan 14 feb 2023, Aangegeven dat dit probleem bekend is en wij wachten op een (firmware) Update. Nog geen antwoord. Groet :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Hier ook gedoe. Kan sinds 1 jaar de AMP1 niet meer in speaker groups gebruiken. Sinds een paar weken doet hij het helemaal niet meer als ik wil casten. Bizar dat dit probleem nog niet opgelost is.

Soms lukt het nog als ik eerst naar een andere Chromecast in huis cast, en daarna naar de AMP1. Sinds vandaag ook niet meer, probeer nog één maal te resetten nu.

Ik zal ook met Klubben contact opnemen en laat het weten zodra ik iets hoor.

Edit: weten jullie wat het betekent als de AMP1 heel kort knippert met het eerste LED? Dit is gebeurd sinds resetten en ik krijg het niet weg. Kan er niets over vinden.

[ Voor 16% gewijzigd door TheZeroorez op 17-02-2023 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kebappie
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12:29

Kebappie

PSN: Kebappie

Update: Gezien bovenstaande problemen gemaild met, Hifi Klubben (Denemarken) deze geeft aan bij NAD melding te doen, en NAD gaf aan bij Hifi klubben te melden.. Schiet op :)

Hi,

I have not heard about this problem before, and I have sold quite a few of these Amps myself.
If they are working on an update for this device I would definitely wait for this and see if it works.
I recall that you can remove the device and do a kind of reset via the Google Home app, and I think you should try this aswell.

Unfortunately I dont have any news on firmware update for this product.
Maybe NAD is able to tell you more.

Sincerely ****** // Customer service
Med venlig hilsen

HiFi Klubben

Echter kwam dit draadje wel tegen.

Volgens deze vraag bij de Google Nest Community, wordt er nog steeds gewerkt aan een update:

https://www.googlenestcom...ware-NAD-Amp1/td-p/360904

Hierbij staat als antwoord/oplossing: 2 a 3 maand wachten..
Er staat echter geen bron o.i.d. bij.
Er lijkt dus nog steeds aangewerkt te worden.

We wachten geduldig af :)

[ Voor 4% gewijzigd door Kebappie op 27-02-2023 22:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvdlinden
Ik had 1 april kort email contact met HiFi Klubben. Ze lieten me het volgende weten:
- We hebben begin deze week weer bericht ontvangen dat ze deze hele week aan het werken zijn aan de software.
- Komende week ligt het bij Google ter goedkeuring en dan kan hij hopelijk snel uitgerold worden!

Ik blijf duimen.
Mijn workaround is dat ik een Chromecast Audio heb aangesloten op de Amp1.

Groeten,
Alex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• walvis33
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 26-02 10:05
Ik heb een probleem met mijn amp1, hij staat bij het opstarten steeds op 100% volume, werkt verder wel naar wens, iemand een oplossing?

--------------------------

update: het is verdwenen, geen boom meer laatste week.

[ Voor 24% gewijzigd door walvis33 op 14-07-2023 09:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• josdenhaag
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 17-08-2023
Zojuist bericht gehad! Er lijkt een update! Nog niet uitgeprobeerd, maar de info komt (via HIFI Klubben) vanaf NAD!

NAD AMP1 software, online update.

IMPORTANT INFO

The software for the NAD AMP1 will go online later today, but since this is a massive update it comes in two stages so its important that you read this info from the software guys.

**

# The first step: When the unit has been in standby for more than 4 hours or you do a power off-on cycle, then the firmware update starts automatically. ALL led’s will be flashing when the software is being downloaded and ALL led’s become solid lit when updating is taking place. This takes about 5-10 minutes. DO NOT POWER OFF OR INTERRUPT ANYTHING DURING THIS PROCEDURE, IF YOU DO THE AMP WIL CRASH ! AND CANNOT BE REPAIRED. During the update no controls are working.

When the first stage is done, then the Amp1 will reboot and is ready when only one led is lit (the left side) Now the AMP1 will work as normal but is still using the old network software.

#Then comes the second step: To install the network software from google

Reset the AMP1 by Press and Hold the volume knob for 8 seconds. This removes any network settings. When amplifier is rebooted then go into the Google Home setup and perform a normal set-up, this will prompt a download and install of two different network software packages, one after the other. This takes about 5-10 minutes. DO NOT POWER OFF OR INTERRUPT ANYTHING DURING THIS PROCEDURE, IF YOU DO THE AMP WIL CRASH. During the update no controls are working. During the update the Home App might show a connection error but should be back to normal function after 1-2 minutes.

Regards, software department.

**

Additional note:

You can see the actual software version in the Google Home App under device information. The latest , updated version is Cast Firmware version: 1.52

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaToBaRo
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-10-2023
Just yesterday my AMP1 spontaneously started to update en indeed a huge improvement :-)
At last, te Integration with Google Chromecast works like it should be.
Software version shows 1.52

BTW: None of the above instruction I had to follow. Update process went fully automatic and after a few reboots and a lot of LEDs flashing, it was ready.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fromthemountain
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 11-07-2023
MaToBaRo schreef op zondag 9 juli 2023 @ 20:00:
Just yesterday my AMP1 spontaneously started to update en indeed a huge improvement :-)
At last, te Integration with Google Chromecast works like it should be.
Software version shows 1.52

BTW: None of the above instruction I had to follow. Update process went fully automatic and after a few reboots and a lot of LEDs flashing, it was ready.
Hi, glad to hear your unit updated fine! Mine is now showing all the LED lights (continuously, not flashing) and has been doing so for about an hour. Not 5-10 minutes as described in the instructions above. How was this for you?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexvdlinden
Hoi,

Ter info:
Ook mijn NAD Amp1 heeft de firmware update gekregen. De huidige versie is 1.52.272222.
De update is vol-automatisch gebeurd. Ik heb hier niks voor hoeven doen.
Met deze update zijn mijn grootste twee issue opgelost:
1) Casten vanuit YouTube Music werkt nu
2) Muziek groepen werken nu ook
Fijn. Eindelijk doet de versterker waar ik m voor gekocht heb :)

Groeten,
Alex

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theBIGone
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-05 15:11
Ik heb tot op heden de update nog niet ontvangen. Jammer dat je niet zelf de update kan pushen.

Ik heb nog een andere helaas niet te fixen probleem met de amp1. Omdat de bluetooth verbinding altijd open staat en niet beveiligd is met een password kan iedereen die dat wil in de buurt van je huis de amp1 aanzetten en muziek laten spelen. Mijn buren hebben dit wel eens per ongeluk in 1 uur snachts gedaan. Helemaal vol volume. Dat is lekker wakker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NIOMO
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-03-2024
De nieuwe update heeft in ieder geval veel van de stabiliteit verbeterd. Yeay voor NAD!

Maar van de ene stream issue zijn we bij de andere.

Sinds de update, heb ikproblemen om de AMP1 in BT Pairing modus te krijgen. Iemand anders met dit probleem?

Eerst was het gewoon 5 sec de cast knop ingedrukt houden. Dat lijkt echter niets meer te doen. Iemand suggesties of is het tijd om de chromecast weer een keer te resetten?

• Just Me Or Tha One
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-05 07:30
BT pairing is dat uberhaupt nodig? Ik heb het idee dat het apparaat constant klaar is om nieuwe BT verbindingen te ontvangen. Heb jij een optie om BT pairing uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
theBIGone schreef op dinsdag 15 augustus 2023 @ 09:08:
Ik heb tot op heden de update nog niet ontvangen. Jammer dat je niet zelf de update kan pushen.

Ik heb nog een andere helaas niet te fixen probleem met de amp1. Omdat de bluetooth verbinding altijd open staat en niet beveiligd is met een password kan iedereen die dat wil in de buurt van je huis de amp1 aanzetten en muziek laten spelen. Mijn buren hebben dit wel eens per ongeluk in 1 uur snachts gedaan. Helemaal vol volume. Dat is lekker wakker worden.
Heb je inmiddels wel de update? En heb je er nog iets voor gedaan (e.g. factory reset)? Ik zit nog steeds op de oude versie en wil heel graag speaker groepen weer gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theBIGone
TheZeroorez schreef op zondag 24 september 2023 @ 22:30:
[...]

Heb je inmiddels wel de update? En heb je er nog iets voor gedaan (e.g. factory reset)? Ik zit nog steeds op de oude versie en wil heel graag speaker groepen weer gebruiken.
Helaas niet. Ik heb na mijn eerste post NAD gemaild met de vraag of ze iets konden zeggen over hoe de update te krijgen. Ze verwezen me door naar Hifi Klubben. Die zeggen het is een rollout dus wachten. Daarnaast zeggen zij dat ik bij NAD moet zijn voor deze vraag. Dusvan kastje naar de muur... een maand later weer gemaild maar krijg nu niet eens antwoord meer. Ik heb inmiddels een Chromecast en HDMI audio extractor gekocht en die met toslink aan de AMP1 gehangen. Alles werkt weer fantastisch , maar niet dankzij NAD of Hifi Klubben. Voor mij nooit meer een "slimme" amplifier.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
theBIGone schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:29:
[...]

Helaas niet. Ik heb na mijn eerste post NAD gemaild met de vraag of ze iets konden zeggen over hoe de update te krijgen. Ze verwezen me door naar Hifi Klubben. Die zeggen het is een rollout dus wachten. Daarnaast zeggen zij dat ik bij NAD moet zijn voor deze vraag. Dusvan kastje naar de muur... een maand later weer gemaild maar krijg nu niet eens antwoord meer. Ik heb inmiddels een Chromecast en HDMI audio extractor gekocht en die met toslink aan de AMP1 gehangen. Alles werkt weer fantastisch , maar niet dankzij NAD of Hifi Klubben. Voor mij nooit meer een "slimme" amplifier.
En ik neem aan ook nooit meer HiFi Klubben of een Nad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theBIGone
Steenw schreef op maandag 25 september 2023 @ 07:49:
[...]

En ik neem aan ook nooit meer HiFi Klubben of een Nad
Ik denk dat de samenwerking NAD Hifi klubben niet perfect is. Ik snap sowieso deze samenwerking niet. Het is een NAD product, maar gemaakt voor Hifi klubben, maar wel onder de naam NAD, maar die doen dan weer de support niet. Erg gek. Gewoon niet goede afspraken gemaakt over het op de markt brengen van dit product en wij als consument zijn daar de dupe van. Maar ik zal niet zeggen dat ik uit principe nooit meer NAD zal kopen. De hardware zelf is wel prima voor wat ik nodig heb. Alleen deze partij is gewoon niet goed in hun software/firmware support.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
Heb via Klubben een update handleiding gekregen, nog niet geprobeerd zelf. Waarschijnlijk is alleen de laatste stap nog nodig zeggen ze. Mede vanwege de opmerking onderaan verwacht ik dat de update bij sommigen niet is uitgevoerd omdat de netwerkkabel er in zit (bij mij zit die erin in ieder geval):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sodXT2TEFacxB3L8zekEMqY0rZM=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/6p7hUpfob26euxq25tH9jjvk.png?f=fotoalbum_small
  1. Wanneer de versteker langer dan 4 uur in standby heeft gestaan, of wanner je hem uit schakelt en daarna meteen weer inschakelt, zal het update proces automatisch worden gestart. ALLE indicatie led’s zullen gaan knipperen wanneer de software is gedownload en ALLE led’s zullen continu branden wanneer de update word ge"installeerd. Dit proces duurt ongeveer 5 tot 10 minuten. ZET DE VERSTERKER NIET UIT EN PROBEER HEM TIJDENS DIT PROCES NIET TE BEDIENEN, DE VERSTERKER ZAL VASTLOPEN WANNEER DIT TOCH GEBEURT EN KAN ONHERSTELBARE SCHADE AAN DE VERSTERKER VEROORZAKEN!! Tijdens het update proces werk mede hierom de bediening verder niet.

Wanneer de eerste stap is voltooid, zal de AMP1 automatisch herstarten waarna de de meest linker LED zal gaan branden. Nu is de versterker weer klaar voor gebruik echter moet ook nog een tweede update voor netwerk compatibiliteit moeten worden uitgevoerd als hieronder wordt beschreven.
  2. Om de netwrk softwareupdate vanuit Google in de versterker te starten meoet de versterker eerst worden ge-reset en dat werkt als volgd:

Houdt de volume knop (ingang keuze schakelaar) op de versterker voor tenminste 8 seconden ingedrukt. Hierdoor worden alle netwerkinstellingen gewist.

De versterker zal automatisch opnieuw opstarten, na het opstarten ga je naar de Google Home app en installeerd de versterker, hierdoor zal automatisch een tweetal updates achter elkaar worden uitgevoerd ook dit duurt ongeveer 5~10 minuten. ZET DE VERSTERKER NIET UIT EN PROBEER HEM TIJDENS DIT PROCES NIET TE BEDIENEN, DE VERSTERKER ZAL VASTLOPEN WANNEER DIT TOCH GEBEURT EN KAN ONHERSTELBARE SCHADE AAN DE VERSTERKER VEROORZAKEN!! Tijdens het update proces werk mede hierom de bediening verder niet.. Tijdens de updat kan het zijn dat de Google Home App verbindings foutmeldingen geeft, dat is normaal tijdens het proces omdat de netwerkkaart een aantal keren opnieuw wordt gestart waardoor er tijdelijk geen verbinding is. dit zal na circa 1-2 minuten weer moeten verdwijnen.
OPMERKING: voor de AMP1v1 (de uitvoering met de LAN poort) na deze update wordt de bekabelde netwerkverbinding NIET MEER ONDERSTEUND dit door aangepaste voorwaarden en regelgeving van Google inc.

[ Voor 6% gewijzigd door TheZeroorez op 28-09-2023 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theBIGone
TheZeroorez schreef op donderdag 28 september 2023 @ 09:17:
Heb via Klubben een update handleiding gekregen, nog niet geprobeerd zelf. Waarschijnlijk is alleen de laatste stap nog nodig zeggen ze. Mede vanwege de opmerking onderaan verwacht ik dat de update bij sommigen niet is uitgevoerd omdat de netwerkkabel er in zit (bij mij zit die erin in ieder geval):

[Afbeelding]
  1. Wanneer de versteker langer dan 4 uur in standby heeft gestaan, of wanner je hem uit schakelt en daarna meteen weer inschakelt, zal het update proces automatisch worden gestart. ALLE indicatie led’s zullen gaan knipperen wanneer de software is gedownload en ALLE led’s zullen continu branden wanneer de update word ge"installeerd. Dit proces duurt ongeveer 5 tot 10 minuten. ZET DE VERSTERKER NIET UIT EN PROBEER HEM TIJDENS DIT PROCES NIET TE BEDIENEN, DE VERSTERKER ZAL VASTLOPEN WANNEER DIT TOCH GEBEURT EN KAN ONHERSTELBARE SCHADE AAN DE VERSTERKER VEROORZAKEN!! Tijdens het update proces werk mede hierom de bediening verder niet.

Wanneer de eerste stap is voltooid, zal de AMP1 automatisch herstarten waarna de de meest linker LED zal gaan branden. Nu is de versterker weer klaar voor gebruik echter moet ook nog een tweede update voor netwerk compatibiliteit moeten worden uitgevoerd als hieronder wordt beschreven.
  2. Om de netwrk softwareupdate vanuit Google in de versterker te starten meoet de versterker eerst worden ge-reset en dat werkt als volgd:

Houdt de volume knop (ingang keuze schakelaar) op de versterker voor tenminste 8 seconden ingedrukt. Hierdoor worden alle netwerkinstellingen gewist.

De versterker zal automatisch opnieuw opstarten, na het opstarten ga je naar de Google Home app en installeerd de versterker, hierdoor zal automatisch een tweetal updates achter elkaar worden uitgevoerd ook dit duurt ongeveer 5~10 minuten. ZET DE VERSTERKER NIET UIT EN PROBEER HEM TIJDENS DIT PROCES NIET TE BEDIENEN, DE VERSTERKER ZAL VASTLOPEN WANNEER DIT TOCH GEBEURT EN KAN ONHERSTELBARE SCHADE AAN DE VERSTERKER VEROORZAKEN!! Tijdens het update proces werk mede hierom de bediening verder niet.. Tijdens de updat kan het zijn dat de Google Home App verbindings foutmeldingen geeft, dat is normaal tijdens het proces omdat de netwerkkaart een aantal keren opnieuw wordt gestart waardoor er tijdelijk geen verbinding is. dit zal na circa 1-2 minuten weer moeten verdwijnen.
OPMERKING: voor de AMP1v1 (de uitvoering met de LAN poort) na deze update wordt de bekabelde netwerkverbinding NIET MEER ONDERSTEUND dit door aangepaste voorwaarden en regelgeving van Google inc.
Ok dus als ik het goed begrijp is het zo dat de update die ik ergens ga krijgen er voor zorgt dat een feature waar ik het apparaat specifiek op had uitgezocht (de LAN poort) zonder keuze vanuit de gebruiker zal worden uitgeschakeld.

Ik wil graag mijn eerdere statement over het kopen van NAD producten intrekken. Wat een gigantische onzin is dit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NIOMO
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22-03-2024
theBIGone schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 21:01:
[...]

Ok dus als ik het goed begrijp is het zo dat de update die ik ergens ga krijgen er voor zorgt dat een feature waar ik het apparaat specifiek op had uitgezocht (de LAN poort) zonder keuze vanuit de gebruiker zal worden uitgeschakeld.

Ik wil graag mijn eerdere statement over het kopen van NAD producten intrekken. Wat een gigantische onzin is dit.
Yep, was van google nooit de bedoeling dat er een Google home product op de markt kwam die je aan de LAN kon hangne, aldus Klubben medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:44
Ik zit een beetje te stoeien met mijn AMP1.

Paar maanden in bezit en heb deze in het begin gelijk kunnen koppelen met Google Home.
Nu wilde ik kijken voor een update en kwam ik hierop terecht.

Wat mij opviel dat ik de AMP1 helemaal niet meer in de Google Home app zag staan. Voor mij geen probleem ik dacht dan voer ik stap 2 (reset) uit en koppel ik de AMP1 eerst opnieuw.

Als de eerste led knippert dan komt deze in hotspot mode. En komt er in mijn telefoon ook push up bericht stel Chromecast apparaat in de buurt in melding op de telefoon.

Daarop selecteren kom ik in de google home app, ik selecteer mijn huis en daarna Chromecast maar zonder resultaat dat de AMP1 wordt gevonden.

Ben even het spoor bijster 8)7
Iemand suggesties?

ps:
spanning eraf en weer erop nu weer gekoppeld.

[ Voor 3% gewijzigd door d-vine op 23-10-2023 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Niet online
d-vine schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 13:19:
Ik zit een beetje te stoeien met mijn AMP1.

Paar maanden in bezit en heb deze in het begin gelijk kunnen koppelen met Google Home.
Nu wilde ik kijken voor een update en kwam ik hierop terecht.

Wat mij opviel dat ik de AMP1 helemaal niet meer in de Google Home app zag staan. Voor mij geen probleem ik dacht dan voer ik stap 2 (reset) uit en koppel ik de AMP1 eerst opnieuw.

Als de eerste led knippert dan komt deze in hotspot mode. En komt er in mijn telefoon ook push up bericht stel Chromecast apparaat in de buurt in melding op de telefoon.

Daarop selecteren kom ik in de google home app, ik selecteer mijn huis en daarna Chromecast maar zonder resultaat dat de AMP1 wordt gevonden.

Ben even het spoor bijster 8)7
Iemand suggesties?

ps:
spanning eraf en weer erop nu weer gekoppeld.
En, is 'ie geüpdatet? Kunnen biedt mij aan de update uit te voeren, maar heb nog geen goed moment gevonden om de versterker retour te sturen / inleveren.

Soms helpt trouwens de Device Utility app bij het koppelen van een apparaat. Die had ik na mijn update pogingen een paar keer nodig.

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 17:44
TheZeroorez schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 22:16:
[...]
En, is 'ie geüpdatet? Kunnen biedt mij aan de update uit te voeren, maar heb nog geen goed moment gevonden om de versterker retour te sturen / inleveren.

Soms helpt trouwens de Device Utility app bij het koppelen van een apparaat. Die had ik na mijn update pogingen een paar keer nodig.
de update is binnengekomen uiteindelijk maar niet volgens de "reset" procedure.
Lukte niet om het in de status te krijgen dat alle indicatie leds gingen knipperen etc.

Heb de Amp1 toen dag in standby modes laten staan, gaan werken en volgende dag zag ik dat ik de laatste versie had.

• TheZeroorez
  • Niet online
d-vine schreef op donderdag 16 november 2023 @ 10:12:
[...]

de update is binnengekomen uiteindelijk maar niet volgens de "reset" procedure.
Lukte niet om het in de status te krijgen dat alle indicatie leds gingen knipperen etc.

Heb de Amp1 toen dag in standby modes laten staan, gaan werken en volgende dag zag ik dat ik de laatste versie had.
Hoe bedoel je precies? Standby is toch wat hij altijd staat vanaf 15 minuten na het luisteren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• theBIGone
Ten informatie voor eventuele anderen met hetzelfde probleem. Blijkbaar was het bij mij daadwerkelijk een "hardware" probleem. Hifi klubben heeft de Chromecast module vervangen. Geupdate en nu werkt bij mij alles weer.
Pagina: 1