Je hebt geen toestemming om de app te openen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanss
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-08-2023
Al geruime tijd heb ik op meerdere Macs het probleem dat 2 uur na inloggen ik geen enkele app meer kan openen. Ik krijg dan de melding op het scherm: "Je hebt geen toestemming om de app X te openen" Dat geldt voor alle apps.

Na uitloggen en inloggen gaat het weer 2 uur goed, en daarna weer precies hetzelfde. |:( Zie bijgaand screenshot waar ik ter illustratie een aantal fout popups op een rijtje heb gezet.

Omdat het om Macs met hetzelfde Apple ID gaat zou je denken: misschien iets mis met het Apple ID? Maar ook als ik uitgelogd ben blijft het probleem bestaan.

Herkent iemand dit, en weet de oplossing?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DF_8pKaFwSOn7ArEwrY9kMrOUkg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uzPcvUVqmvSIxHtVxSX1x3NW.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Misschien je wachtwoord wijzigen van je AppleID. Kan het zijn dat deze uitgelekt is?

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:04
Heeft dat niks te maken met 'schermtijd'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Nu online
Marco schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:17:
Heeft dat niks te maken met 'schermtijd'?
denk het ja

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x3BRTlWy9IKOGQVeRKCd9CUymLo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DaLxvRx5VhnslhC88sOZEwwu.png?f=fotoalbum_large

wellicht aangepast voor de telefoon van de kids die met hetzelfde Apple ID aanmelden en dan aangevinkt (default aan!) 'delen op alle apparaten'

dan mag je dus op geen enkel apparaat die ingelogged is met dat appleID nog die app starten

[ Voor 19% gewijzigd door Zwelgje op 29-08-2022 18:26 ]

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJanss
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 20-08-2023
Dat zou je denken ja. Maar schermtijd staat uit op alle apparaten, dus dat kan het (helaas) niet zijn. Dank voor de suggesties.