Met welk fotobewerkings-programma kan je tekstwolken (ala strips) met tekt generen en in de desbetreffende foto plakken.
In principe kan het met elk fotobewerkingsprogramma; bij het ene zul je er misschien wat meer moeite voor moeten doen dan bij de andere.
Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan het in ieder geval met Word(Art). 't is geen foto-editprog, maar goed, even een screendumpje maken en in je foto plakken en je bent klaar.
Als ik het me goed herinner, heb ik ook ooit een zoiets gezien in CorelDraw en -Paint (versie 6 ofzo), maar dat is al een tijdje terug.
Ik denk dat het erop neerkomt dat je ze zelf zult moeten tekenen (niet zo moeilijk trouwens in Photoshop: shift-M voor de eliptical marquee, shift ingedrukt houden om met meerdere selecties een soort van wolkje te maken, d voor een zwarte voorgrond en een witte achtergrond, ctrl-backspace voor vullen met wit, edit|stroke en dan een pixel of 2 voor een zwarte rand eromheen, en dan nog op t drukken om er tekst in te gooien).
Volgens mij (correct me if I'm wrong) kan het in ieder geval met Word(Art). 't is geen foto-editprog, maar goed, even een screendumpje maken en in je foto plakken en je bent klaar.
Als ik het me goed herinner, heb ik ook ooit een zoiets gezien in CorelDraw en -Paint (versie 6 ofzo), maar dat is al een tijdje terug.
Ik denk dat het erop neerkomt dat je ze zelf zult moeten tekenen (niet zo moeilijk trouwens in Photoshop: shift-M voor de eliptical marquee, shift ingedrukt houden om met meerdere selecties een soort van wolkje te maken, d voor een zwarte voorgrond en een witte achtergrond, ctrl-backspace voor vullen met wit, edit|stroke en dan een pixel of 2 voor een zwarte rand eromheen, en dan nog op t drukken om er tekst in te gooien).
photorecord van Canon heeft dat. Pakket krijg je 'gratis' bij een Digitale Canon Camera. Wel leuk pakketje, is niet echt een bewerkingspakket, meer een print meerdere foto's op 1 pagina in een speciale opmaak.
Leuk een prikbord maken compleet met prikkers door de foto.
Kijk op http://www.photorecord.com voor meer info.
Leuk een prikbord maken compleet met prikkers door de foto.
Kijk op http://www.photorecord.com voor meer info.
rm -r *
Ik zou ze tekenen in Illustrator en via pshop in het beeld plakken.. worden ze ook lekker strak.
Verwijderd
Moet je wel even flink in de buidel tasten voor zoiets simpelsOp maandag 27 augustus 2001 16:58 schreef OzBoz het volgende:
Ik zou ze tekenen in Illustrator en via pshop in het beeld plakken.. worden ze ook lekker strak.
Resultaat van 1 minuut Photoshop:

/edit: oplettenden herkennen ralfbosz z'n usericon
* Pelle was te lui om een foto op te zoeken

patserPelle:
Resultaat van 1 minuut Photoshop
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Tsskk... ga jij je eerst je Lowlands-roes maar eens uitslapenOp maandag 27 augustus 2001 17:07 schreef drm het volgende:
patser
offtopic:
Ga je ook mee karten morgen in Schiedam? Zo ja, laat maar ff weten
zo zo gaan jullie een beetje stiekem oefenen voor de W&G Cart Trophy by Dusty
Onze parkiet schettert alleen. Tja natuurlijk kan je het handmatig doen, maar als het automatisch kan ik het makkelijkerOp maandag 27 augustus 2001 17:03 schreef Pelle het volgende:
[afbeelding]
Hier een voorbeeld met photorecord. Nadeel van dit pakket is dat hij puur voor printen is, dus het is een screengrab

rm -r *
Was het maar zo'n feest... ik moet zaterdag overdag mijn voetbalkunsten vertonen, en 's avonds voor geluidstechnicus spelen in onze kerk in R'damOp maandag 27 augustus 2001 17:20 schreef cutter het volgende:
zo zo gaan jullie een beetje stiekem oefenen voor de W&G Cart Trophy by Dusty
Tenzij drm op of willem169 zich geroepen voelt voor zaterdagavond.. maar ik vrees van niet (en terecht overigens
/edit: typo
Hoe doe je dat om photoshop....welke optie is dat???Op maandag 27 augustus 2001 17:03 schreef Pelle het volgende:
[afbeelding]
Dat zei ik al in m'n eerste post:Op maandag 27 augustus 2001 17:47 schreef AleSyS het volgende:
Hoe doe je dat om photoshop....welke optie is dat???
Oftewel: met de elliptical marquee maak je allemaal mooie ovaaltjes (shift ingedrukt houden betekent dat je je selections kunt 'optellen'). Vullen met wit, en dan een stroke eromheen van 2 pixels.shift-M voor de eliptical marquee, shift ingedrukt houden om met meerdere selecties een soort van wolkje te maken, d voor een zwarte voorgrond en een witte achtergrond, ctrl-backspace voor vullen met wit, edit|stroke en dan een pixel of 2 voor een zwarte rand eromheen, en dan nog op t drukken om er tekst in te gooien
Tekst eroverheen, klaar.
Ik weet niet of ik die roes wel kwijt wilPelle zei:
Tsskk... ga jij je eerst je Lowlands-roes maar eens uitslapen
* drm laat zich even meeslepen in de ot-zooiPelle zei nog meer:
offtopic:
morgen=vandaag=dinsdag? Opzich wel lachen. hoe laat? doe maar ff mailen
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
In paintshop pro [v7] heb je standaard van die [vector] ballonnetjes. Gewoon klikken en slepen, hoeft niet in een vector layer, maar is wel zo makkelijk. Dan kan je ook tekst toevoegen via vectoren... zie een site als http://ronstoons.com voor veeeeel gebruik van zulke tekstballonnetjes... veel plezier, en succes!
Pagina: 1