Heeft een alternatieve router zin?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:56

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Om de wifi te verbeteren heb ik een deco m4 MESH setje over kunnen nemen.

Wilde ook eerst de experiabox vervangen door een andere router, en de deco als extra bedrade repeaters/AP met zelfde ssid configureren.

Maar ik zie op de tp link site dat je sowieso alleen de m4 als router of AP kunt instellen.

Heeft een andere router dan zin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:13
Ik snap je TS niet helemaal maar je kunt prima de experiabox als router laten staan.
Ik zou dan wel wifi uitschakelen op de experiabox en de Deco in Accesspoint mode zetten.

Let wel even op bij bedraad aansluiten dat je in de app een controle doet of ze verbonden zijn via ETHERNET. Dit kan icm switches wel eens gedoe opleveren bij deco

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
ALternatieve routers hebben mits je geen specifieke eisen hebt geen enkel nut of voordeel. Ja je kan meer instellen, maar je kan ook meer fout doen. Over het algemeen heeft het geen enkele meerwaarde. Dat je de Wifi uitzet en een alternatieve AP gebruikt prima als die beter werkt.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-09 14:56

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Ja, wil het als onderstaand star netwerk maken

Afbeeldingslocatie: https://static.tp-link.com/image001_1569824934195x.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meller
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:12

Meller

Much to learn, you still have

Je modem in bridge en dan kan de main deco als router fungeren.

Core i5-4570, 8GB, 250 GB SSD, GT730 2GB, S20, Fossil Gen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:13
Ja dat kan
Experiabox kan niet in bridge maar hoeft ook niet, deco gewoon in ap mode zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/25c82HM89w5wSM_V3J0QW1S1q48=/800x/filters:strip_exif()/f/image/3uhaZEanlQa4A3EOB4PyQjmt.png?f=fotoalbum_large

Het onderste scenario kan trouwens (onofficieel) ook maar soms moet er dan nog een aparte switch tussen je experiabox en je decos

CISSP! Drop your encryption keys!

Pagina: 1