We hebben net rotte houten kozijnen laten vervangen voor kunststof kozijnen met HR++-glas. Ik zie nu alles er in zit in de factuur/begeleidend document staan dat de Uwaarde van het glas 1.4 is. Is dat normaal? Want paniek: voor subsidie mag het maximaal 1.2 zijn. Ik heb nu dus zoiets van: what...??
Wat staat er op het glas zelf?
HR++ is 1,1 hoger kan niet zover ik weet.
HR++ is 1,1 hoger kan niet zover ik weet.
[ Voor 42% gewijzigd door DutchWing op 29-08-2022 10:22 ]
WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SW75YAA + EHST20D-VM2D / PV: 2150Wp Z/O 132° en 2580Wp N/W 312° Ik wil een warmtepomp.nu
HR++ heeft een U-waarde van 1.1 lees ik, HR+ een U-waarde van tussen de 1.3 en 1.6. Zou toch vreemd zijn als je anno 2022 HR+ glas gekregen hebt.
1.4 is een vrij normale U-waarde voor een kunststof kozijn. Kan het zijn dat het verkeerd in het document staat?
Ticking away, the moments that make up a dull day
Voor glas is dat absoluut niet normaal. HR++ glas zit op 1.1.locloc schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:19:
We hebben net rotte houten kozijnen laten vervangen voor kunststof kozijnen met HR++-glas. Ik zie nu alles er in zit in de factuur/begeleidend document staan dat de Uwaarde van het glas 1.4 is. Is dat normaal? Want paniek: voor subsidie mag het maximaal 1.2 zijn. Ik heb nu dus zoiets van: what...??
De vraag is echter welke Uwaarde je aan het bekijken bent;
- Glas
- Kozijn
- Combinatie
De Uwaarde van de combinatie met HR++ glas kan tot 1.62 oplopen. Die van het kozijn tot 1.8. Geen idee over welke waarde de subsidie voorwaarden gaan maar ik verwacht dat die alleen over het glas zullen spreken (aangezien 1.2 de oude norm voor HR++ glas is).
Ohhh... dat zou zomaar kunnen, dat de Uwaarde die van de kozijnen is en niet van het glas!
In de kozijnen zelf staat geen waarde genoemd (althans niet met het woord Uwaarde er bij). Wel staat er dit:
13.07.22 Isobar EN2plus-Ar HR++ 3643 CE 1279 NM B1 19:53 554751 28 20 mm
Overigens: ik kom er net achter dat op de randen eveneens nieuw glas dat door een andere leverancier is geïnstalleerd (ook HR++) helemáál geen tekst staat. Dat hoort toch?
In de kozijnen zelf staat geen waarde genoemd (althans niet met het woord Uwaarde er bij). Wel staat er dit:
13.07.22 Isobar EN2plus-Ar HR++ 3643 CE 1279 NM B1 19:53 554751 28 20 mm
Overigens: ik kom er net achter dat op de randen eveneens nieuw glas dat door een andere leverancier is geïnstalleerd (ook HR++) helemáál geen tekst staat. Dat hoort toch?
Pagina: 1