• maxkoe
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-11 17:47
Beste mede tweakers,

Vandaag had mijn trouwe samsung s7 besloten om een update uit te voeren.

Nadat hij een foutmelding gaf bleef de telefoon opnieuw opstarten met op het schermpje 'preparing update' en dan een soort 'windows console zeg maar zwart scherm met witte letterst' die voorbij flitste. Dit kon ik helaas niet goed lezen want het ging vrij snel en de letters waren erg klein, maar een ding kon ik wel lezen en daar stond 'wont mounth'.

Dat ging een paar keer door en toen was mijn scherm zwart, dus ik dacht gewoon opstarten, helaas niks.
Wie kan mij nog verder advies geven wat te doen.
De dingen die ik al geprobeerd heb
  • 30 seconden power knop ingedrukt houden
  • Volume omlaag en dan power knop ingedrukt houden
  • Volume omhoog home knop en power knop ingedrukt houden
  • press and hold together Volume Down + Home button + Power button for a while.
Helaas niks. Ik weet zeker dat er genoeg batterij in zit.

Nu werkte de telefoon nog goed en had ik niet per se een nieuwe nodig. Het nadeel is dat er data op staat die ik graag zou willen redden. Ik heb daar ook back-ups van maar mis dan toch een paar maanden. Geen ramp wel fijn dat ik het terug zou kunnen krijgen.

Wie heeft nog wat tips?

[ Voor 3% gewijzigd door maxkoe op 28-08-2022 20:14 . Reden: Nog een andere toetsencombinatie geprobeerd en werkte ook niet ]

Verwijderd

Probeer met Samsung Odin de juiste firmware te flashen.
Dan kun je hopelijk je telefoon weer normaal gebruiken.

• maxkoe
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:01:
Probeer met Samsung Odin de juiste firmware te flashen.
Dan kun je hopelijk je telefoon weer normaal gebruiken.

[YouTube: How to use Odin to flash Samsung Android firmware]
Helaas ik krijg mijn telefoon niet in download mode. Er gebeurd namelijk helemaal niets als ik die of andere toetsencombinatie gebruik

Verwijderd

maxkoe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:58:
De dingen die ik al geprobeerd heb
  • 30 seconden power knop ingedrukt houden
  • Volume omlaag en dan power knop ingedrukt houden
  • Volume omhoog home knop en power knop ingedrukt houden
Helaas niks. Ik weet zeker dat er genoeg batterij in zit.
Probeer HardReset.info: press and hold together Volume Down + Home button + Power button for a while.

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-10 16:35
hang hem eerst eens een halfuur aan de lader.
die van mij had ik 2 maand niet gebruikt er reageerde ook nergens meer op.
daarna deed hij het weer.

• maxkoe
Verwijderd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:10:
[...]

Probeer HardReset.info: press and hold together Volume Down + Home button + Power button for a while.
Helaas werkt ook niet
ruzzel schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:11:
hang hem eerst eens een halfuur aan de lader.
die van mij had ik 2 maand niet gebruikt er reageerde ook nergens meer op.
daarna deed hij het weer.
Ga ik proberen alleen was ik deze telefoon aan het gebruiken batterij was vol en na een update deed hij helemaal niks meer.

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:28
Je bent de tweede op dit forum: [Samsung S7] Nieuwe GPS update heeft telefoon gebrickt.

Misschien dat je contact op kunt nemen met Samsung, zij hebben immers die update verstuurt.

• maxkoe
hcQd schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 20:42:
Je bent de tweede op dit forum: [Samsung S7] Nieuwe GPS update heeft telefoon gebrickt.

Misschien dat je contact op kunt nemen met Samsung, zij hebben immers die update verstuurt.
Ja heb ik net gebeld(dat kan blijkbaar op zondag avond).
Ik kan mijn telefoon ter reparatie opsturen. Dan gaan ze kijken of de telefoon binnen de garantie termijn valt en zo ja dan gaan ze hem repareren.
Sowieso word alle data gewist.

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:54

MsG

Forumzwerver

maxkoe schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 21:35:
[...]

Ja heb ik net gebeld(dat kan blijkbaar op zondag avond).
Ik kan mijn telefoon ter reparatie opsturen. Dan gaan ze kijken of de telefoon binnen de garantie termijn valt en zo ja dan gaan ze hem repareren.
Sowieso word alle data gewist.
Ik zou niet per se genoegen nemen met een garantietermijn. Als Samsung een update uitstuurt waardoor je telefoon brickt, heb je daar je oorzaak. Garantie is meer om defecten die reeds aanwezig kunnen zijn te dekken.

TL:DR; als je sowieso nog in de garantietermijn zit zou ik niet moeilijk doen, maar als je afgewimpeld wordt zou ik enorm moeilijk doen, gezien zij actief iets sturen waardoor je telefoon nu om zeep is.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• maxkoe
MsG schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:16:
[...]

Ik zou niet per se genoegen nemen met een garantietermijn. Als Samsung een update uitstuurt waardoor je telefoon brickt, heb je daar je oorzaak. Garantie is meer om defecten die reeds aanwezig kunnen zijn te dekken.

TL:DR; als je sowieso nog in de garantietermijn zit zou ik niet moeilijk doen, maar als je afgewimpeld wordt zou ik enorm moeilijk doen, gezien zij actief iets sturen waardoor je telefoon nu om zeep is.
Je hebt helemaal gelijk, dank je wel. Ik wou het vandaag weer oppakken en dan alles even via Whatsapp gaan doen, ze doen blijkbaar niets via email, tenminste email adres kan ik niet vinden. Maar whatsapp zonder telefoon tja. Vandaag komt een nieuwe telefoon binnen.

• Bloofbeemers
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem. Heeft Samsung de telefoon kunnen repareren en/of is er iets bruikbaars uit de analyse gekomen?
Alvast bedankt!

• maxkoe
Bloofbeemers schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:12:
Ik heb inmiddels hetzelfde probleem. Heeft Samsung de telefoon kunnen repareren en/of is er iets bruikbaars uit de analyse gekomen?
Alvast bedankt!
Nee helaas geen enkele reactie van samsung.

ik heb een nieuwe gekocht. Wel weer een samsung want ik was toch wel tevreden.
Pagina: 1