Energiezuinige mini computer met browser voor op TV scherm?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solo-nl
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 22-01 06:17
Ik zoek een energiezuinige mini computer die ik achter m'n tv kan plakken (of eventueel daarnaast kan neerzetten, het liefst niet) om een webbrowser op te draaien. Ik heb zelf een dashboard ontwikkeld met m'n inkomsten/uitgaven, energieverbruik, laatste nieuws, weer, etc. Dit draait gewoon in de cloud en via internet te benaderen (achter een login).

M'n budget is maximaal 100 euro, maar het liefst niet meer dan 50.

Ik wil het apparaat gaan gebruik om alleen een webbrowser te starten en het dashboard via een internet url in te laden. Het maakt beep geluidjes, dus ondersteuning voor geluid is gewenst (al dan niet via HDMI naar de TV).

Ik heb een oude TV met een standaard HDMI aansluiting. Ik kan vanaf m'n desktop met een HDMI kabel door de kamer heen maar dit is onhandig en trekt teveel stroom om de hele dag aan te laten. Zie lijst van wensen onderaan.

Ik heb zelf al onderzoek gedaan naar raspberry pi (helaas overal uitverkocht), chrome cast (daarvoor moet ik inloggen bij Google en ik ben nogal gesteld op privacy, chrome cast gaat er niet vanuit dat je je telefoon achter een TV scherm plakt). TV kastjes, maar daar heb ik te weinig verstand van.

Het moet toch in deze tijd niet al te moeilijk zijn om aan deze simpele wensen te voldoen, maar ik kom er zelf niet uit.

Wensen:
- Moet een browser bevatten, voor inladen van 1 pagina, of mogelijk zijn om te installeren (moet SSE streams ondersteunen, dus een modern browser lijkt me noodzakelijk, ik laad 8 SSE streams in op 1 pagina over HTTP2)
- Full screen optie (dus laten we zeggen minimale resolutie 1280x720, het liefst meer)
- Energiezuinig
- Moet niet in standby modus gaan (staat 12 tot 16 uur per dag open zonder menselijke interactie)
- Goedkoop
- Beschikbaar om nu te kopen met levertijd van max. ongeveer 1 week
- Geen informatie delen met partijen zoals Google (inloggen niet vereist)
- HDMI aansluiting (TV bevat standaard HDMI poort)
- Zonder abonnement
- Moet weggewerkt kunnen worden achter een TV scherm (zodat er geen kabels door de kamer lopen of dat er interactie met het apparaat nodig is)
- Moet aangesloten kunnen worden op WIFI (wederom, geen kabels door de kamer)

Alvast bedankt.

[ Voor 0% gewijzigd door solo-nl op 28-08-2022 19:18 . Reden: http2 info toegevoegd ]

Beste antwoord (via solo-nl op 29-08-2022 13:21)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fire TV stick?
(intel) conpute stick?
"Ali" Android stick?

Maar, even hardop: hoe denk je dat ding aan te sturen? Moet er USB/PS2 aan zitten voor keyboard & muis? Wil je een RDP/VNC/mirror achtig iets?
Wat heb je zelf al gevonden?
En?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 28-08-2022 19:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-05 17:27

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Fire TV stick?
(intel) conpute stick?
"Ali" Android stick?

Maar, even hardop: hoe denk je dat ding aan te sturen? Moet er USB/PS2 aan zitten voor keyboard & muis? Wil je een RDP/VNC/mirror achtig iets?
Wat heb je zelf al gevonden?
En?

[ Voor 11% gewijzigd door MAX3400 op 28-08-2022 19:27 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:02

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Zoals @MAX3400 al aangeeft zou een compute stick zoals V&A aangeboden: Intel Compute Stick STK1AW32SC iets kunnen zijn.
Verwacht natuurlijk niet al te veel performance.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solo-nl
MAX3400 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:26:
Fire TV stick?
(intel) conpute stick?
"Ali" Android stick?

[...]

En?
Ok ik zal die opties eens onderzoeken. Het aansturen daarbij sta ik open voor suggesties, maar via een afstandsbediening met een onscreen toetsenbord is het eerste waar ik aan denk, maar nogmaals ik sta open voor suggesties, RDP voldoet ook zeker, toetsenbord muis iets minder gezien het aansluiten daarvan en ik het graag weg wil werken achter m'n TV. Het is eenmalig instellen (hooguit 1x per dag) en niet meer naar omkijken.

Ik heb zelf chrome cast en raspberry pi gevonden. Zie mijn eerste post. Raspberry pi is helaas nergens te krijgen. Ik ga de genoemde opties even onderzoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-06 22:59
Een tweedehandse Thin Client vind je ook wel onder €100,-

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:09

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Pi's zijn wel te vinden hoor: https://rpilocator.com/ :)

Verder zou je naar een oplossing op basis van odroid kunnen kijken. Check sossolutions even, die hebben er zat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 04-06 09:47

MeltedForest

Lenny-t

solo-nl schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:37:
[...]
Ik heb zelf chrome cast en raspberry pi gevonden. Zie mijn eerste post. Raspberry pi is helaas nergens te krijgen. Ik ga de genoemde opties even onderzoeken...
Een Pi (of Pine) zijn regelmatig wel weer te vinden, gewoon beetje in de gaten houden.

Qua aansturing, leg een wireless aio keyboard in de la.. pricewatch: Logitech Wireless Touch K400 Plus (NL) Zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solo-nl
Ik ben gegaan voor een 2ehands (intel) compute stick. Heb 'm nog niet ontvangen, maar ga ik er vanuit dat het geen probleem moet zijn om hier een browser op te draaien en met RDP te benaderen.
Pagina: 1