Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teijgetje
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 06:52
Misschien een voor velen voor de hand liggende vraag maar is het mogelijk om een Nanostation Loco M2, ingesteld als accespoint, zo in te stellen dat deze als mesh-router werkt?

Ons terrein is ca 250 meter, nu vanaf de helft naar achter gericht, op "3/4" kracht, kom ik aan de achtergrens van ons terrein op twee streepjes ontvangst van drie. Wat me krachtig genoeg lijkt, maar ik kan hem dus nog opschroeven.
Echter naar achter(van de M2, richting voorterrein) heb ik amper bereik, ik overweeg dus om een tweede als accespoint naar voren te laten stralen zodat we ook aan het toegangshek wifibereik hebben.
Op het terrein draait momenteel een meshnetwerk van Fritzbox dat binnenshuis prima werkt in alle 6 gebouwen.
Het zou mooi zijn als de M2`s daar ook in opgenomen kunnen worden.

Misschien wat voorbarig gevraagd, voorlopig probeer ik nog uit te vinden welk IP adres, subnetmask, etc, ik hem geef om verbinding met internet te kunnen maken op ons netwerk.
Ik kan wel verbinding maken met bv telefoon maar heb geen internet.
Stel ik dat in in het Fritzbox hoofdroutermenu? Geef ik hem daar een statisch IP adres?
Instellingen en firmwareupdate ging wel simpel via AirOS van Ubiquiti zelf.

Ik ben echter een beetje noob in deze materie.

[ Voor 5% gewijzigd door Teijgetje op 28-08-2022 22:05 ]

Stay away from negative people, they have a problem for every solution.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Nu online
Nee kan niet, er zit geen router functionaliteit in dat ding.
Je kunt het beste twee Ap's bedraad aansluiten en beiden als Ap gebruiken.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthion-nl
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 12-06 16:15
@Teijgetje als ik zo naar jou product kijk onderteund het maar 2 modus:

WAP -> Wired Acces Point waar de nadruk is dat je deze dus bedraad aansluit op je huidige netwerk.
Bridge -> 2 nanostations zijn draadloos verbonden met elkaar MAAR de eerste dient bedraand angesloten te zitten aan je huidige netwerk en de 2e zit ook weer vast aan bedraad netwerk. Dus geen Wifi voor bijv mobieltjes...

Wat jij eigenlijk wil en wat deze Nanostations niet ondersteund is repeater modus aka mesh,draadloze verbinding tussen 2 netwerkapparaten.
Overigens de Fritsbox meshsets werken alleen binnen hun eigen merk/fabrikant aangezien ze van 1 controller gebruik maken.