waterresistant keybord

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• knoet
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 17-04-2025
Dag allemaal
Omdat ik over mijn corsair k95rgb een glas water heb gemorst is deze overleden dus ik heb een andere nodig.
Nu denk ik dat er hier mensen zijn die dit zelfde probleem hebben gehad
Nu is mijn vraag A: wat is een goed waterresistant rgb keybord met volumeknop en extra usb poort, en welke moeten we niet doen qua constructie E D
ik heb al gevonden de corsair k55 en k68
De verschilende steelseries
en de verschillende razer

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik denk dat je je eeret eens goed / extra moet inlezen op de IP-rating van keyboards, dan bedenken hoeveel budget vs onhandigheid je hebt, en dan bedenken of & welk (duurder) keyboard je moet kopen.

Ik lees overigens 0 eisen over welk OS-ondersteuning je verwacht, hoe/software je gaat gebruiken voor RGB, etc.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• knoet
Ik schreef al ik had de corsair k95rgb platinum, en de opmerking budget/onhandigheid lijkt toch wel veel op dat jij nog nooit een glas drinken om hebt gegooid, het os systeem waarover je schrijft, de meest fabrikanten van dat spul maken software voor de meeste os

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 00:11

br00ky

Moderator Harde Waren
In plaats van een goedbedoelde opmerking meteen onderuit te schoffelen verwachten we hier eigen inzet en uitzoekwerk. Leuk dat je de K55 en K68 hebt gevonden. Maar waarom die twee modellen? Waarom wil je die? Wat zijn de voor- en nadelen van die modellen? Waarom twijfel je nog en koop je niet gewoon 1 van die twee?

• knoet
Nou ik vind een goed bedoelde opmerking, budget/ onhandigheid en welk os je hebt niet goed bedoelt maar een beetje, ik schrijf maar wat , B V budget en onhandigheid ben je met een toetsenbord van 20 euro slimmer als ik dit omstoot of welk os systeem je gebruikt, als je windows gebruikt reageerd de software hetzelfde als bv linux of apple dus maakt niks uit, en waarom koopt ik dit niet, de k95 zijn niet bepaald goedkoop maar ik zou hem zelf niet meer kopen, en ik kan dit uitleggen , is dit bord slecht nee, maar zo heeft elk premium bord wel dingen en daar gaat het mij om , bv logitech g513 heeft geen volume kmop en de corsair geen extra usb ingang ,over het ip verhaal IP33 kan een glas water wat omvalt hebben dat kan bv de logitech k68 wel hebben en de rest weet ik niet, waar ik dus probeer achter te komen ,wat is het voordeel van bv een corsair tov een steelserie of razer, dus de ondervindigen van de mensen , slechte toetsenborden bestaan niet, maar welk bord geeft in de beleving van de persoon het beste resultaat

• MAX3400

MAX3400

en de opmerking budget/onhandigheid lijkt toch wel veel op dat jij nog nooit een glas drinken om hebt gegooid
Nee, ik heb dat nog nooit gedaan. Dus daarmee is mijn visie van hoeveel geld wil je spenderen vs. hoe handig/onhandig is het om een glas drinken bij je computer / keyboard te hebben dus anders.

Maar laten we eens beginnen met de IP-ratings bijvoorbeeld: https://www.meerdanlicht.nl/informatie-over-ip-waarden. De K55 uit de startpost heeft slechts een IP42 (according to Google); dat is dus "nooit" voldoende om een glas drinken tegen te houden. Drupdicht is echt toevallig een druppeltje van tot 1mm of een paar maar daar moet je alsnog wel redelijk snel op acteren. De Steelseries Apex is al IP32 en kan maar 2.5mm handhaven drupdicht.

Als je letterlijk aangeeft een glas drinken, dan hebben we het over gemiddeld 150ml drinken en dan kom je snel in de IP54 of hogere rating. Zelfs een half glas zou je echt al IP54 willen hebben (of betere rating). En dan is bijvoorbeeld een Black Widow een goede keuze. Maar, ik zou geen seconde 90 Euro of meer aan een keyboard besteden; mijn duurste keyboard was een Logitech UltraX; 2 tientjes omdat ik graag een laag/vlak keyboard wilde hebben.
het os systeem waarover je schrijft, de meest fabrikanten van dat spul maken software voor de meeste os
Als ik op de site van Corsair kijk: Windows & MacOS. Als ik op de site van Razer kijk: Windows & MacOS. Logitech: Windows 10 (en hoger) en MacOS.

Ik kan echt niet uitmaken uit jouw vraagstelling of je misschien nog een oudere versie van MacOS draait. Of dat je bepaalde games hebt die alleen op Windows 7 draaien. Waarom denk ik dat misschien: jouw eis aan een keyboard is "rgb & volume-knop" en dat zijn relatief beperkte eisen. Dat kan maar vaak (niet altijd) zijn eisen aan een keyboard ook het type switches, programmeren van RGB, meerdere toetsen die iets doen zoals multi-monitor switch of bijvoorbeeld een Fn-keypad.
reageerd de software hetzelfde als bv linux of apple dus maakt niks uit
:? Dan heb ik zeker het verkeerde beroep gekozen; ik ben relatief goed met Windows (beheer / troubleshooten / virtualisatie / etc). En daar reageert weinig hetzelfde op als op Linux. Sterker nog; als ik een random stuk software van internet wil downloaden, krijg ik toch altijd de keuze of het voor Windows, Linux of MacOS is? Dat is "nooit" hetzelfde.

Je zal het vast anders bedoelen of in jouw bewoordingen neerzetten maar ik laat me ook graag voorlichten; wil je dan wat linkjes geven die ik gemist heb waar er van Razer of Corsair dezelfde software te downloaden is voor Linux / Ubuntu Desktop / Linux Mint?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:21

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Even om teleurstelling te voorkomen, in je eerder gesloten topic vermeld je:
maar die kan niet tegen water/koffie/bier en noem maar op,
Wat je niet in deze topicstart noemt. Het is je misschien nog steeds niet helemaal duidelijk maar het is echt belangrijk om al je wensen, eisen en uitkomsten uit eigen zoektocht te delen in je TS. Dat voorkomt namelijk antwoorden waar jij niets aan hebt.

Los daarvan:
Een IP rating is in ieder geval niet op "koffie/bier en noem maar op" gebaseerd. Ga er maar vanuit dat geen enkel toetsenbord daar tegen kan. Cq dat er nadien van alles blijft plakken wat niet hoort te plakken en dat defect gaan het gevolg zal zijn. :)

Alles kan stuk.

• MAX3400

MAX3400

remco_k schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 17:19:
Cq dat er nadien van alles blijft plakken wat niet hoort te plakken en dat defect gaan het gevolg zal zijn. :)
Ik kwam ook wel IP-rated keyswitches tegen. Maar dan gaat het snel heel duur worden (denk ik) als je iets wil bouwen waar je (bij wijze van spreken) alles uit elkaar kan halen, met sponsjes en schoonmaakmiddel aan de gang kan en daarna weer zelf in elkaar kan zetten.

Tuurlijk, tegen elke prijs is er wel iets te krijgen. En aan de simpele kant: keyboardhoezen; hoeveel slagers, groenteboeren etc hebben niet een (dun) membraan over hun apparatuur? Ja, ziet er vast niet uit als een mooi/stoer keyboard maar het is wel zeer effectief.

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-02 18:09

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• MAX3400

MAX3400

Geen RGB ;) Kwam op Amazon ook "Periboard" tegen; als voorbeeld https://www.amazon.com/Pe...Environment/dp/B01M6V88MJ en ongetwijfeld hebben ze ook andere keyboards/ratings die meer in lijn van "gaming rgb keyboard" vallen.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-02 21:15
Dit zou ook nog een optie kunnen zijn:

Philips Avent SCF796

PSN: plexforce (ps4)

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:47

sapphire

Die-hard pruts0r

WeHoDo schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:52:
Dit zou ook nog een optie kunnen zijn:

Philips Avent SCF796
Ik spreek uit ervaring dat daar nog gewoon wat druppels uitkomen als die (om)valt.
Daarnaast gaan ze binnen no-time lekken bij bepaalde soorten drinken.

Dan nog steeds beter dan een vol glas over je bord heen _/-\o_

Gabriël AM5

• rhwerkman
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
Ik heb ooit eens een glas cola over mijn mechanische toetsenbord laten vallen. Deze heb ik onder een kokend hete kraan afgespoeld en een paar dagen laten drogen en hij werkt nog prima.

• WeHoDo
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 04-02 21:15
Wat ik probeer uit te leggen, moet je het probleem gewoon anders aanpakken.
Je drink glas gewoon wat verder zetten. Of je hebt tegenwoordig ook moderne drinkflessen (dopper?)

PSN: plexforce (ps4)

• knoet
bedank voor alle hulp, maar ik heb gewoon gekocht de corsair k55rgb pro,doet alles wat ik nodig heb en redellijk tegen vocht IP42

• Markozv
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 03-02 15:28
https://www.meerdanlicht.nl/informatie-over-ip-waarden IP42 is drupdicht, mocht je glas weer omgaan zou ik snel handelen en overwegen misschien uit een fles te gaan drinken met gesloten dop.

• knoet
*knip* off topic. Reageer op de adviezen als je dit topic nog een kans van slagen wilt geven. Onder voor leugenaar uitmaken gaat daarbij niet helpen.

[ Voor 110% gewijzigd door br00ky op 29-08-2022 15:57 ]

Pagina: 1