Stalen kozijn niet vast genoeg in slechte muur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:08
Ik heb een stalen deur in een bakstenen muur, en rode beton latei aan de bovenkant.
Nu is de muur waar de scharnieren zitten enkelsteens, en was behoorlijk slecht. We hebben hem zo goed als ging opgelapt en de deur gemonteerd.
Aan beide kanten van het stalen kozijn (met stalen deur met glas) de boel gestuct. Helaas zit er speling onderin het kozijn aan de scharnierzijde omdat waarschijnlijk de slagplug los in de muur zit.
Elke keer als de deur dicht valt, dan dreunt het door in het kozijn en beweegt dan wat onderin.
Het stucwerk aan de gangzijde brokkelt daardoor wat af tegen het kozijn aan. Dat beuk telkens tegen het gips.

Een grotere bout/plug gebruiken gaat hem niet worden, want ik denk dat ik de baksteen/voeg alleen maar verder naar de haaien boor. Daarbij moet ik het gat in het kozijn opboren.

Nu vraag ik me af of ik de onderste bout uit de plug kan draaien en een alternatieve wijze kan gebruiken om het kozijn vast te zetten aan de muur.
Bijv met https://www.toolstation.n...xCXMYIRY8ZKxoCLpEQAvD_BwE
Cementkit.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ron321
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 18:12
Kijk eens naar chemisch anker.

WPB Ariston Nuos Plus200, SE 4000H+8x Trina Solar 320Wp AB 185°/32°+6x Trina Solar 320Wp AB 185°/10°,APS EZM1+2x Trina Solar 325Wp AB 185°/32° ,2x APS QT2+8x Jinko 435Wp AB 5°/32°,ME MXZ-2F42VF+MSZ-EF35VGK-S+MLZ-KP25VF,WP Atag Energion M Light50

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• deWit
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:06

deWit

Niet goed, geld toch kwijt!

Zit er een dorpel in het kozijn? Anders via de dorpel vastzetten in de vloer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Dat was ook mijn eerste gedachte. Er is alleen een maar.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/f0wXl1d-4wuoXMrdvLng_YwFJPs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hOdLhk4AdBZNp3NMBpkgFQv3.jpg?f=fotoalbum_large
Het kozijn is een soort koker. Het gat voor de bout is kleiner dan het gat voor de boor.

Ik kan daar niet bepaald lekker bij, en met wat pech blijft de plug achter in de muur.
Ik gok dat het een 6mm plug/gat is. Maw ik krijg die plug niet meer terug door het gat denk ik.

Kwa chemisch achter kan ik hooguit de schroef eruit proberen te vissen, flink wat soudal chemisch anker erin spuiten, en na een minuut of 5 de schroef er weer in.
Het zijn wel zaken die in 1 keer moeten lukken. Als de prut er eenmaal in zit is het bekeken natuurlijk.

[ Voor 17% gewijzigd door paQ op 28-08-2022 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
deWit schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 13:36:
Zit er een dorpel in het kozijn? Anders via de dorpel vastzetten in de vloer?
Nope. Geen dorpel. Hij hangt als het ware aan de latei, en de dorpel later onder het kozijn geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik krijg de oude schroef er met geen mogelijkheid uit. Met een pincet krijg ik hem ter pakken, maar na 1,5 cm trekken botst aan de andere kant van het gat de plug tegen het profiel :|
Uitboren heeft 0,0 zin, want heel het zwikje draait net zo hard mee aan de andere kant.

Ik ga er een gat naast boren, aan de "binnenkant", dus schuin door het werkgat. Eerst 6, dan 8, en dan een combinatie van chemisch anker met een Apolloplug. Als DAT niet blijft zitten, dan weet ik het ook niet meer.

Zo een dus:
https://www.hornbach.nl/s...tuks/8229643/artikel.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02:14
En een nieuw gat door het kozijn boren een stukje hoger of lager?
En dan chemisch anker uit een koker gebruiken, pluggen in een slechte muur gaat in mijn ervaring niet zo goed.

[ Voor 46% gewijzigd door Jorn op 30-08-2022 09:12 ]

* Erkens is een sukkel en ramt in mirc op f5 :+
* XTerm GROOOOOOTE kuis houden op hd's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:59

MLLL

Palm Treo 650

Zou het door het gat proberen vast te purren, wel even een latje in de sponning zodat de stijl netjes tegen de muur aanblijft.
Pur is verrassend sterk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
Ik kom nergens meer bij.
Voor het stucen reeds helemaal in de pur gezet, maar helaas.

Pagina: 1