Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Topicstarter
@JayStout
nieuws: Chromium-browsers laten sites toe om inhoud automatisch naar klembord...

Wat een ontzettend onconventionele woordkeuze, "plakken naar het klembord". De verwarring in de comments is dan ook groot.

Het gaat hier om het "kopiëren" gedeelte van het alom bekende "kopiëren en plakken". Plakken doe je wanneer je je de inhoud van het klembord plakt waar je het hebben wilt, en dat is hier juist weer niet wat er bedoeld wordt.

Ik zou dus opteren voor de gangbare terminologie: kopiëren naar het klembord (en plakken vanuit het klembord, maar dat is hier niet relevant)

Zoe bijvoorbeeld de terminologie die Google zelf hanteert:
De selectie kopiëren naar het klembord
Als u een nieuwe kopie van de selectie wilt maken, gebruikt u een van deze methoden:
  • Gebruik de menuopdracht Bewerken > Kopiëren.
  • Klik met de rechtermuisknop op de selectie en selecteer Kopiëren in het pop-upmenu.
  • Druk op Ctrl+C (Windows) of ⌘+C (Mac).
Vervolgens kunt u de gekopieerde selectie plakken.

[ Voor 28% gewijzigd door .oisyn op 28-08-2022 13:34 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JayStout
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09:49

JayStout

Redacteur
Het artikel is aangepast, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 09:47

Eagle Creek

Breathing security

JayStout schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:03:
Ik vind het nog steeds erg onleesbaar. De titel, de eerste alinea en de tekst zelf hanteren steeds een andere woordkeuze. Dat maakt dat je zelfs na meermaals echt goed lezen nog na moet denken over wat er nu precies aan de hand is.

Ik zou daarom willen vragen om grondig naar ' t artikel te kijken en dit in het hele artikel recht te trekken.

Sorry Jay maar ik vind dit geen hoogtepunt 🥺.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:24
JayStout schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 14:03:
In de 2e alinea nog steeds:
Gebruikers van een Chromium-browser zoals Google Chrome, Microsoft Edge, Opera en Brave Browser kunnen zelf nagaan hoe deze site automatisch tekst naar het klembord van een apparaat kan plakken zonder dat een gebruiker daarvan op de hoogte is of zelfs een handeling heeft uitgevoerd.
En de 3e:
gaat dit ook deels op voor de Firefox- en Safari-browsers. Bij deze browsers zou het wel noodzakelijk zijn om een handeling, zoals het selecteren en kopiëren van tekst, uit te voeren voordat een website automatisch inhoud naar het klembord kan plakken. Tweakers heeft de beweringen getest, maar zag dat er bij Firefox en Safari geen tekst naar het klembord gekopieerd werd na het uitvoeren van gebruikershandelingen zoals het kopiëren van tekst.

[ Voor 33% gewijzigd door Xander op 28-08-2022 15:10 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+