Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Vraag
Alle reacties
Of, juist instellen dat tabbladen bij afsluiten worden onthouden voor de volgende sessie.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Het lastige is dat dit gebeurt als je Windows afsluit terwijl Edge nog open staat. Het wel apart dat Edge daar niet mee om kan gaan.F_J_K schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:41:
IIRC krijg je dat als niet 'correct' is afgesloten. Probeer Edge dus eens anders af te sluiten dan dat je nu doet.
Of, juist instellen dat tabbladen bij afsluiten worden onthouden voor de volgende sessie.
Is er echt geen mogelijkheid om die melding te voorkomen? Chrome doet het ook. Waarom kunnen deze applicaties niet omgaan met het normaal beëindigen van een windows sessie?
Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel
Ah, je sluit niet eerst Edge af. Feature, nog bug. Ik ben daar juist erg blij meePastinakel schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:09:
[...]
Het lastige is dat dit gebeurt als je Windows afsluit terwijl Edge nog open staat. Het wel apart dat Edge daar niet mee om kan gaan.
(Zeg ik omdat ik geen optie ken hiertoe - anders dan uitzoeken waar Edge het in het register opslaat en dan een script schrijven dat bij opstarten de betreffende keys verwijderen)
Die krijg je niet weg. Microsoft doet hetzelfde met Office. Als je nog een word document hebt openstaan of een outlook mailtje en je sluit af, krijg je daar bij de volgende keer opstarten ook een melding over. En, net als @F_J_K, ben ik daar ook heel blij mee.Pastinakel schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:09:
[...]
Weet iemand hoe dit irritante ding weg te krijgen is?
De vraag die bij mij rijst is dan ook: "waarom moet jij zonodig je computer afsluiten?".
De normale tweaker zet'm gewoon in standby.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Nou ... ik heb er voornamelijk op mijn werk last van. En daar werk je binnen een Citrix sessie die niet makkelijk af te sluiten is. Effect is dat de werkplek op een gegeven moment gekilled wordt en je de volgende dag met dit soort stomme meldingen zit. Het is toch een beetje apart om een browser gelijk te trekken met een tekstverwerker? Die pagina's kan je wel herstellen maar eventuele formulier invoer ben je toch kwijt.Brahiewahiewa schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:56:
[...]
Die krijg je niet weg. Microsoft doet hetzelfde met Office. Als je nog een word document hebt openstaan of een outlook mailtje en je sluit af, krijg je daar bij de volgende keer opstarten ook een melding over. En, net als @F_J_K, ben ik daar ook heel blij mee.
De vraag die bij mij rijst is dan ook: "waarom moet jij zonodig je computer afsluiten?".
De normale tweaker zet'm gewoon in standby.
Maar goed, ik begrijp dus dat dat niet uitgezet kan worden. Chrome doet hetzelfde ... dan maar op zoek naar een andere browser.
+Pastinakel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:26:
[...]
Nou ... ik heb er voornamelijk op mijn werk last van. En daar werk je binnen een Citrix sessie die niet makkelijk af te sluiten is.
Volgens mij moet je dan je systeembeheerders gaan lastig vallen. Een sessie (Citrix of RDS) kan je in principe op meerdere manieren beeindigen afhankelijk hoe dat geregeld is binnen de organisatie. Een voorbeeld van die manieren staat op https://support.virsage.c...-from-the-citrix-desktop/ Als extra kan je ook nog proberen een "cmd" te starten en daarbinnen dan gewoon "logoff" te tikken.dan maar op zoek naar een andere browser.
Het feit dat jouw ICT'ers niet alleen netjes jouw sessie afmelden einde dag maar oooook nog eens rekening houden dat er zo min mogelijk verloren gaat (zoals je openstaande tabs in EDGE); dat klinkt dus echt als een situatie waarin de werkinstructies "Hoe ga ik om met mijn Citrix-sessie" tekort schieten (of niet gelezen worden) of uiteindelijk toch echt een PEBCAK.
[ Voor 3% gewijzigd door MAX3400 op 29-08-2022 18:32 ]
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Hûh? Je werkgever biedt je een citrix-omgeving aan waarin je wel je eigen browser mag installeren? Uiterst merkwaardig.Pastinakel schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:26:
[...]
Nou ... ik heb er voornamelijk op mijn werk last van. En daar werk je binnen een Citrix sessie die niet makkelijk af te sluiten is. Effect is dat de werkplek op een gegeven moment gekilled wordt en je de volgende dag met dit soort stomme meldingen zit. Het is toch een beetje apart om een browser gelijk te trekken met een tekstverwerker? Die pagina's kan je wel herstellen maar eventuele formulier invoer ben je toch kwijt.
Maar goed, ik begrijp dus dat dat niet uitgezet kan worden. Chrome doet hetzelfde ... dan maar op zoek naar een andere browser.
Succes overigens met het vinden van een andere browser; firefox en safari doen het ook.
QnJhaGlld2FoaWV3YQ==
Ik heb ook een klanten (gehad) waar "persistent" desktops werden aangeboden. 1 VM per user, 1 op 1 gekoppeld. En daar mogen ze doen en laten wat ze willen binnen de grenzen van het ICT-beleid.Brahiewahiewa schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:47:
[...]
Hûh? Je werkgever biedt je een citrix-omgeving aan waarin je wel je eigen browser mag installeren? Uiterst merkwaardig.
Niets merkwaardigs/raars aan, vind ik.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
Ik dacht dat Windows netjes afsluiten wel genoeg zou zijn om de applicaties netjes af te sluiten en vervolgens het systeem netjes af te sluiten. Alleen HCL Notes is nog erger dan dit!
Eerst gewoon Edge (en andere applicaties) sluiten helpt niet?Plantje1978 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 07:10:
Ik dacht dat irritante ding even weg te halen, maar kon het niet vinden. Kom ik hier bij een topic van bijna 2 jaar oud uit. Blijkt dus gewoon niet mogelijk te zijn
Ik dacht dat Windows netjes afsluiten wel genoeg zou zijn om de applicaties netjes af te sluiten en vervolgens het systeem netjes af te sluiten. Alleen HCL Notes is nog erger dan dit!
Maar je zou dus kunnen kijken naar verwijderen van de juiste registerwaarden.
Wat Pastinakel al zei: gewoon normaal beeindigen van een Windows sessie. Start --> Afsluiten.Pastinakel schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 15:09:
[...]
Het lastige is dat dit gebeurt als je Windows afsluit terwijl Edge nog open staat. Het wel apart dat Edge daar niet mee om kan gaan.
Is er echt geen mogelijkheid om die melding te voorkomen? Chrome doet het ook. Waarom kunnen deze applicaties niet omgaan met het normaal beëindigen van een windows sessie?
Maar ik denk niet dat we hier uit komen. In jouw optiek is "netjes je computer afsluiten" het sluiten van alle applicaties en dan Windows afsluiten. In mijn optiek is het Windows afsluiten en daarmee in de gelegenheid stellen eerst alle lopende processen en open applicaties afsluiten.
Wat wel interessant is: als het om Edge tabbladen gaat, gedraagt de PC zich alsof je de stekker eruit getrokken hebt, maar als je een Notepad met niet opgeslagen wijzigingen open hebt staan geeft Windows wel netjes een melding dat ie niet kan afsluiten zonder dit eerst op te slaan of te bevestigen dat dat niet hoeft.