Ola medetweakers,
Ik heb nu een 1 x 35 amp hoofdaansluiting, maar overweeg (voordat ik een pv installatie ga installeren) een 3 fasen (3 x 25 amp) aan te vragen.
Op dit moment heb ik voldoende aan 1 fase, maar de toekomst ziet er heel anders uit.
Huidig verbruik is ca. 4.500 kWh. 4 persoonshuishoudens.
Momenteel heb ik een gemiddelde rijtjeswoning.
Wasautomaat, wasdroger, Nas, servertje, koken op gas, etc. Niet zo heel spannend dus.
In de toekomst wordt het allemaal duurzamer. Uitbreidingen zullen bestaan uit,
Hybride wp, wpb, electrisch koken, airco (2 x split), quooker, kids worden groter, dus meer apparatuur en een pv systeem.
Mijn gevoel zegt dat ik nu direct over moet gaan op 3 fasen om toekomst bestendig te zijn.
Dit levert natuurlijk extra kosten op, maar liever nu dan extra kosten later.
Is deze beredenering logisch?
Bedankt alvast!!!!
Edit: quooker toegevoegd
Ik heb nu een 1 x 35 amp hoofdaansluiting, maar overweeg (voordat ik een pv installatie ga installeren) een 3 fasen (3 x 25 amp) aan te vragen.
Op dit moment heb ik voldoende aan 1 fase, maar de toekomst ziet er heel anders uit.
Huidig verbruik is ca. 4.500 kWh. 4 persoonshuishoudens.
Momenteel heb ik een gemiddelde rijtjeswoning.
Wasautomaat, wasdroger, Nas, servertje, koken op gas, etc. Niet zo heel spannend dus.
In de toekomst wordt het allemaal duurzamer. Uitbreidingen zullen bestaan uit,
Hybride wp, wpb, electrisch koken, airco (2 x split), quooker, kids worden groter, dus meer apparatuur en een pv systeem.
Mijn gevoel zegt dat ik nu direct over moet gaan op 3 fasen om toekomst bestendig te zijn.
Dit levert natuurlijk extra kosten op, maar liever nu dan extra kosten later.
Is deze beredenering logisch?
Bedankt alvast!!!!
Edit: quooker toegevoegd