Zoeken waar een kabel naar toe gaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox
  • Registratie: Juni 2017
  • Laatst online: 03-07-2023

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Beste Tweaker,
In mijn woonkamer lopen een paar ethernet kabels, maar buiten de woonkamer kan ik ze dus echt niet meer vinden. Voordat ik mijn plafond en vloer eruit haal. Wat zijn manieren om te achter halen hoe die kabels lopen?

Heeft het vaak fout

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Nu online

Illusion

(the art of)

Wire tracer kopen (20€) en buis volgen.

Maar waarschijnlijk eindigen ze gewoon in je meterkast.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
Illusion schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 01:05:
Wire tracer kopen (20€) en buis volgen.

Maar waarschijnlijk eindigen ze gewoon in je meterkast.
Dat is de enige plek waar ik niet gekeken heb.
|:( je hebt het nu gejinx.
Werkt zo een wire tracer een beetje? Want zit nu te kijken naar een powerline adapter en dat is niet goedkoper.

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Powerline sowieso niet doen. Die dingen werken vaker slecht dan goed. De snelheid die geadverteerd wordt is marketing; de kans dat je max 80 Mbit haalt is vrij groot. Als je geluk hebt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50

FreakNL

Well do ya punk?

Lijkt me logisch dat ze op een centraal punt uitkomen. Meterkast of iets dergelijks inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tailfox

tailfox

Lees met korrel site

Topicstarter
The Eagle schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 01:21:
Powerline sowieso niet doen. Die dingen werken vaker slecht dan goed. De snelheid die geadverteerd wordt is marketing; de kans dat je max 80 Mbit haalt is vrij groot. Als je geluk hebt.
als het maar stabiel is vooral maar eerst maar eens kijken of de kabels naar de meterkast lopen. dan daarna maar verzinnen hoe verder (router staat in de woonkamer)

Heeft het vaak fout

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

tailfox schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:11:
[...]

als het maar stabiel is vooral maar eerst maar eens kijken of de kabels naar de meterkast lopen. dan daarna maar verzinnen hoe verder (router staat in de woonkamer)
Alternatief kun je natuurlijk de bestaande bekabeling laten voor wat het is en zelf één of meerdere nieuwe kabels (laten) trekken.

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]

Bij mij was het in drie woningen in een stabiel. Wel langzaam, ik kon de snelheid verdubbelen door de lamp in de badkamer aan te doen. Best gek hoe dat werkt. Ik heb nu een wifibridge (Lenovo Gigagate, maar er zullen nu wel andere producten zijn die hetzelfde doen).

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@Marzman Je kon de snelheid verdubbelen door de lamp aan te doen? Wat is dat voor lamp? En wat voor schakelaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damic
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:25

Damic

Tijd voor Jasmijn thee

Mijzelf schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:21:
@Marzman Je kon de snelheid verdubbelen door de lamp aan te doen? Wat is dat voor lamp? En wat voor schakelaar?
Waarschijnlijk 2 verschillende fase en een N door de lamp aan te doen maak je een brug.

@tailfox tracers worden veel in de industrie gebruikt om een kabel(s)/ader(s) te vinden. En netwerk tracers werken ook goed, maar ik zou gewoon eens zien waar die kabels zouden kunnen uitkomen.

Al wat ik aanraak werk niet meer zoals het hoort. Damic houd niet van zijn verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsFL
  • Registratie: Februari 2020
  • Niet online
[...]

Kan best goed werken hoor. Heb het hier om verbinding met schuur en kas te maken en haal daar zo'n 450Mbps over. De "truc" hier was door er een stopcontact in de meterkast te maken op dezelfde groep en er daar eentje in te steken.

Desondanks zou ik, als het enigszins mogelijk is, proberen te vermijden. Naast mogelijke signaal problemen worden die dingen ook loeiheet. Heb het niet gemeten, maar verbruikt vast veel stroom en de levensduur zal niet heel lang zijn.

Kabels die netjes in pijpjes in de muur gaan zullen waarschijnlijk inderdaad gewoon in de meterkast uitkomen. Gaan ze de vloer in, dan willen ze ook nog wel eens door de kruipruimte lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Techneut
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
*knip*
Je vraagt echter door op die wire tracer, denk je die dan toch nog nodig te hebben, ook al is je probleem opgelost?

[ Voor 56% gewijzigd door MisteRMeesteR op 29-08-2022 08:09 . Reden: Off topic gedeelte weggehaald ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13:53
Indien je probleem nog niet is opgelost zou je het ook eens aan wat buren kunnen vragen. Mits jullie vergelijkbare huizen hebben is vaak ook de bekabeling min of meer identiek.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Seafarer
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 22:17

Seafarer

XXX

Freeaqingme schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:23:
Indien je probleem nog niet is opgelost zou je het ook eens aan wat buren kunnen vragen. Mits jullie vergelijkbare huizen hebben is vaak ook de bekabeling min of meer identiek.
of de kabeltjes lopen naar de buren. :)
Gedeelt internet.

Een CV-Ketel is een vlamkoeler en een radiator is een waterkoeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijzelf schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 16:21:
Gewoon de badkamerlamp. Led denk ik (al is het weer even geleden).

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
@Marzman Led is berucht juist omdat hij powerline behoorlijk stoort. Bij jouw beschrijving kan ik me eigenlijk alleen iets voorstellen als een gloeilamp (die schoon is, qua verstoring) in combinatie met een smerige lichtdimmer die in de 'uit' stand maximaal stoort. Zou dat ook kunnen, bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijzelf schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:20:
@Marzman Led is berucht juist omdat hij powerline behoorlijk stoort. Bij jouw beschrijving kan ik me eigenlijk alleen iets voorstellen als een gloeilamp (die schoon is, qua verstoring) in combinatie met een smerige lichtdimmer die in de 'uit' stand maximaal stoort. Zou dat ook kunnen, bij jou?
Gloeilamp zou kunnen hoor, het is lang geleden (ben al weer twee keer verhuisd. Een lichtdimmer had ik ik niet in de badkamer. Het werkte ook alleen met het licht in de badkamer, aan de andere kant van de badkamer zat de keuken en dat hielp niet, licht in de slaapkamer niet, licht in de huiskamer niet :p

/▌

Pagina: 1