huidige situatie
Momenteel heb ik thuis de volgende opzet;
Ziggo router, wifi staat uit
Ziggo acces point, tp-link, wifi staat hier aan en er hangen hier diverse bedraden apparaten aan
Powerlind adapter vanuit de router naar zolder, zodat ik daar ook wifi heb. Beide hebben dezelfde netwerknamen en wachtwoorden.
Momenteel heb ik op alle etages een draad liggen en wil ik van de ziggo troep af.
Grote frustratie is vooral wanneer ik benenden zit en naar boven loop, en mijn telefoon verbinding houd met het wifi netwerk beneden...
Wat zoek ik
Ik zoek een systeem, waarschijnlijk iets van een acces point, die ik op alle etages kan plaatsen.
Het doel is 1 wifi netwerk te creëeren waarbij er automatisch gekozen wordt welk punt de beste verbinding heeft, waarbij de acces points netjes aan een draad hangen.
Omdat ik meerdere dingen bedraad aansluit heb ik ook iets van een switch nodig.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees vooral veel over ubiquiti.. En tp link omada.
Eerlijk gezegd zie ik de bomen door het bos niet.
Ik ben niet van plan om allerlei dingen nog zelf in te stellen / te monitoren.
Wel zou het fijn zijn als het systeem iets wat toekomst bestendig is met bv wifi 6.
Ik wil wisselen richting 1000 mbit glasvezel.
Wat raden jullie aan qua systeem? En vooral.. Welk type? Er is zowel bij ubiquiti als omada alsnog een wereld aan keuzes tussen diverse typen.
Ik vind rond de 100 euro per AP prima.
Momenteel heb ik thuis de volgende opzet;
Ziggo router, wifi staat uit
Ziggo acces point, tp-link, wifi staat hier aan en er hangen hier diverse bedraden apparaten aan
Powerlind adapter vanuit de router naar zolder, zodat ik daar ook wifi heb. Beide hebben dezelfde netwerknamen en wachtwoorden.
Momenteel heb ik op alle etages een draad liggen en wil ik van de ziggo troep af.
Grote frustratie is vooral wanneer ik benenden zit en naar boven loop, en mijn telefoon verbinding houd met het wifi netwerk beneden...
Wat zoek ik
Ik zoek een systeem, waarschijnlijk iets van een acces point, die ik op alle etages kan plaatsen.
Het doel is 1 wifi netwerk te creëeren waarbij er automatisch gekozen wordt welk punt de beste verbinding heeft, waarbij de acces points netjes aan een draad hangen.
Omdat ik meerdere dingen bedraad aansluit heb ik ook iets van een switch nodig.
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik lees vooral veel over ubiquiti.. En tp link omada.
Eerlijk gezegd zie ik de bomen door het bos niet.
Ik ben niet van plan om allerlei dingen nog zelf in te stellen / te monitoren.
Wel zou het fijn zijn als het systeem iets wat toekomst bestendig is met bv wifi 6.
Ik wil wisselen richting 1000 mbit glasvezel.
Wat raden jullie aan qua systeem? En vooral.. Welk type? Er is zowel bij ubiquiti als omada alsnog een wereld aan keuzes tussen diverse typen.
Ik vind rond de 100 euro per AP prima.