SwitchBot te zwak? Oplossing?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ddjnge
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 07-10-2023
Hoi!

Blijkbaar heb ik een te zware gordijn en begint de SwitchBot V2 te haperen en vervolgens kapt ie ermee. De batterij is 100%, dat is het helaas niet.

Dacht eerst dat het wellicht lag aan het rails (uitschuifbaar), deze vervangen voor een variant op maat. Maar ook zonder resultaat.

Heeft iemand ervaring met twee achter elkaar? Zou zoiets kunnen? Of weet iemand wellicht een krachtige variant?

Alle reacties

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-11 20:01
Stopt hij altijd op hetzelfde punt of op een willekeurige plek?

• Ddjnge
Al tijdens het kalibreren. Hij krijgt het gordijn niet naar voren. Je hoort dat ie er moeite mee krijgt en dan stopt ie.

• Jarno
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 00:09
En wat als je eens een lichter "gordijn" ophangt om te proberen?

• Ddjnge
Ik heb het elders al geprobeerd, en weet dat het gordijn te zwaar is. Blijkbaar. Daarom zoek ik voor een oplossing. Wellicht een tweede erbij? Maar kan dat? Of een alternatief?

• akatar
Tijd voor een nieuw gordijn dus.

• Ddjnge
Het gordijn is nieuw. Ook niet het antwoord die ik zocht. Ik ben meer benieuwd of er anderen zijn die dit probleem wellicht hebben, en hoe zij dit hebben opgelost.

Wellicht is een krachtigere variant dan de SwitchBot of zouden 2 bots een optie kunnen zijn. Maar om er nog eens een te kopen, niet wetende of het werkt, vind ik zonde. Kan niet retour nadat het gebruikt is, lijkt me.

[ Voor 89% gewijzigd door Ddjnge op 28-08-2022 09:02 ]

• akatar
Is het een enkel gordijn?
Zo ja, zou je deze in tweeën kunnen delen zodat ze vanuit het midden opengaan.

• Ddjnge
Allemaal geen optie, gordijn is al in twee delen. En voordat de vraag komt, heb eerst eentje gekocht om te zien of überhaupt zou werken. En helaas, niet dus (kort gedeelte wel overigens, alleen het lange gedeelte niet, daar is die niet krachtig genoeg voor).

En laat ik heb beginnen vanaf het einde, dan kan die het ook niet aan. Gordijnstof is te veel en zwaar. Zoek dus een krachtigere oplossing. Vandaar de vraag of iemand ervaring heeft met twee of een ander merk wellicht.

[ Voor 30% gewijzigd door Ddjnge op 28-08-2022 22:48 ]

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:39

Onbekend

...

Hoe ver krijgt hij het gordijn naar voren, en hoeveel plooien zijn dat? Je zou eventueel om de zoveel plooien ze met een touwtje aan de SwitchBot vast kunnen maken zodat de krachten langzamer worden opgebouwd.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• akatar
Er zijn natuurlijk ook wel andere oplossingen, maar of die dan wel sterk genoeg zijn:
https://www.coolblue.nl/p...-slim-gordijnsysteem.html

https://www.somfy.nl/keuzehulp/gordijnen

en er zijn er nog wel meer natuurlijk.

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-11 07:46

Illusion

(the art of)

akatar schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 23:54:
Er zijn natuurlijk ook wel andere oplossingen, maar of die dan wel sterk genoeg zijn:
https://www.coolblue.nl/p...-slim-gordijnsysteem.html

https://www.somfy.nl/keuzehulp/gordijnen

en er zijn er nog wel meer natuurlijk.
Die somfy doet tot 45kg dat is ruim 5 keer zoveel als de switchbot.
Maar ik denk dat @Ddjnge de prijs iets minder tof vindt.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

• akatar
Tsja, als je echt iets wil en de goedkopere oplossingen werken niet...

• Captain Coconut
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 21:04
Ik moet zelf ook nieuwe gordijnen/rails aanschaffen dus ben mij ook aan het oriënteren. Geautomatiseerde rails is de beste, maar ook de duurste oplossing.

Je zou eens kunnen kijken naar de Aqara https://www.123led.nl/Aqa...gbee-Wit-i8801-t7892.html
Deze schijnt wat krachtiger te zijn dan de switchbot.

• Ddjnge
akatar schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 01:22:
Tsja, als je echt iets wil en de goedkopere oplossingen werken niet...
Dan zou de duurdere oplossing ook geen optie zijn. De rails gaat maar tot 500cm, en ik moet al langer hebben. En dat is ook een reden dat gordijn zwaarder is. En heb ook al recent een nieuw rails besteld, om deze nu al te vervangen. Dan houdt het helaas op.

En de goedkoopste oplossing werkt tot heden overigens perfect, zelf open of dicht doen. Maar wou het liever “smart” inderdaad.
Captain Coconut schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:51:
Ik moet zelf ook nieuwe gordijnen/rails aanschaffen dus ben mij ook aan het oriënteren. Geautomatiseerde rails is de beste, maar ook de duurste oplossing.

Je zou eens kunnen kijken naar de Aqara https://www.123led.nl/Aqa...gbee-Wit-i8801-t7892.html
Deze schijnt wat krachtiger te zijn dan de switchbot.
Ik zal hier eens voor informeren! Dankjewel. Zou een oplossing kunnen zijn.

• batteries4ever
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 03-11 09:17
Wat betreft de Switchbot: je hebt 2 weken om hem retour te sturen en wellicht nog langer bij b.v. Amazon. In jouw geval is het ook volledig legitiem: hij is niet geschikt om te gordijnen te openen/sluiten en daar kon je pas achter komen door hem te monteren, zou probleemloos terug kunnen, zeker als je op het internet gekocht hebt...
Verder is de benodigde kracht afhankelijk van het gewicht van het gordijn en van de wrijving op de rail. Aan het gewicht kan je weinig doen, aan de wrijving heb je al geprobeerd met een nieuwe rail, maar zijn er geen lichter lopende systemen? Heb je erg veel kracht nodig om het gordijn met de hand te sluiten en ligt dat dan uitsluitend aan het gewicht of loopt hij niet prettig op de rails?

[ Voor 37% gewijzigd door batteries4ever op 30-08-2022 18:52 ]

• Clock
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06:53
Heb hier een Slide met een rails van 6 meter - werkt prima op de krachtigste stand. Maar zorgen dat je een kwaliteitsrail + gliders hebt zodat je wrijvingsweerstand zo laag mogelijk is. Dus geen plastic maar metaal.
Pagina: 1