Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Kogelvis1980
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 21-12-2022
Beste tweakers, In de afgelopen jaren heb ik stapje voor stapje mijn huis beter geisoleerd, HR++ overal, vloerisolatie Daarnaast vloerverwarming. Ik heb 10 zonnepanelen die inmiddels terugverdiend zijn en vorig jaar nieuwe gekregen binnen de garantie omdat er cracks inzaten.
Ik heb meteen met de vloerverwaming ook dikkere aanvoerbuizen van ketel naar vloerverwarming geinstalleerd voor een betere Flow t.b.v. toekomstige warmtepomp.

De grote vraag, hoe maak ik de laatste stap naar gasloos of moet ik tevreden zijn met het maandbedrag wat ik nu heb. Ik zat ongeveer op 85euro per maand, is nu omhoog naar 130euro, door de hogere prijzen (variabel contract)

Gemiddeld verbruik gas is rond de 900m3
Verbruik elektra 4000 KWH, panelen wekken gemiddeld 2250 KWH op.
6 persoons huishouden.

Ik wil eigenlijk ook geen buitendeel wat geluid maakt, ook omdat als iedereen dat doet in de buurt dan zal het minder prettig buiten zitten worden lijkt me.

Ik zie door de verschillende mogelijkheden niet echt wat nou het meest geschikt is. Er ook een heleboel innovaties maar daar zijn vaak geen harde cijfers of goede onderzoeksrapporten van dus maar de vraag of het oplevert wat er gezegd wordt. Iets met een buffer vind ik ook wel wat hebben zo op het 1e gezicht.

Iemand een idee of een dergelijke gelijke ervaring of situatie gehad eerder?

• Kogelvis1980
Oh, en de cv temperatuur staat al op 40 graden en dat werkt tot nu toe prima, maar natuurlijk nog geen strenge winter gehad op een weekje vorst na.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:30
€130 per maand is akelig laag voor 900m3 gas en 1750 kWh stroom. Met de huidige prijzen zit je met dat verbruik eerder op €300-400 per maand.

L/W warmtepomp is ideaal met vloerverwarming maar als je geen buitenunit wilt dan houdt dat al snel op.

Kook je al op elektra want als je van het gas af wilt is dat niet onbelangrijk.

Heb je ruimte om de PV uit te breiden?

[ Voor 19% gewijzigd door Uszka op 27-08-2022 17:37 ]

• dunklefaser
  • Registratie: Oktober 2012
  • Nu online

dunklefaser

Point Of KnowReturn

@Uszka Je kan de opwek niet zomaar van het "verbruik" aftrekken.
Maar de vraag is ook: verbruik = levering? - Over teruglevering lees ik trouwens niets.

Nobody is perfeckt - But who wants to be Nobody? - Vrijwillig Energycoach Fiat LUXus! - Some Insights

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:30
dunklefaser schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:43:
@Uszka Je kan de opwek niet zomaar van het "verbruik" aftrekken.
Je hebt gelijk. Die 4000 kWh kan net zo goed het verbruik bovenop de productie van de PV zijn. Daar wordt het echter alleen maar duurder van dus de vraag blijft of €130 klopt.

• Kogelvis1980
Dank voor de reacties.

Ik kook al elektrisch. En dacht eigenlijk dat PV uitbreiding er niet inzat maar hoorde vandaag dat iemand in de straat met zelfde huis er 21 heeft liggen, dus zeker nog ruimte voor uitbreiding.

Mijn meter draait nog terug, dus ik lees in de app af wat ik opwek en zie bij de energieleverancier het verbruik in de app.
Pagina: 1