Nest protect verbindt niet meer met wifi

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marianneke
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 13-10-2022
OK, ik heb iets doms gedaan... |:(
Per ongeluk heb ik mijn Nest-app leeggegooid waardoor ik alle 4 de Nest protects (V2 op batterij) opnieuw moet gaan 'aanmelden'. Nou goed... geen probleem. Het installeren was in febr. 2020 ook een peulenschil, en het nog 1 toevoegen was in febr. 2022 ook geen probleem.

Wel probleem helaas! :'(
Steeds krijg ik 1 protect aangemeld in mijn Nest-app en de volgende zou dan met behulp van de eerste ingesteld worden, maar dat gebeurd dus met geen mogelijkheid. Alle foutmeldingen heb ik al zo'n beetje voorbij zien komen, P024, P008, P030... het heeft allemaal zo'n beetje met mijn wifi te maken, maar... met mijn wifi is niets mis...
Ook heb ik die eerste er al meerdere keren uitgegooid, en een andere als eerste ingesteld. Ook die gaat vlotjes, maar vervolgens lukt de 2e niet.

Wat heb ik allemaal gedaan?
- Router opnieuw opgestart (ja, 2,4 en 5ghz heb ik gescheiden, en 5GhZ heb ik zelfs uitgezet)
- Router gereset (KPN Experiabox V10)
- Wifi extender er tussenuit gehaald
- Langs de router gaan zitten met m'n protects (want: je moet dicht bij je router zitten ;))
- Bluetooth aan/uit
- Telefoon gereset
- Met een andere telefoon geprobeerd in te stellen
- Met een tablet proberen in te stellen (alles trouwens Android)
- Protects gereset (and again, and again....)
- Contact opgenomen met Google (ben ik daar wijzer van geworden? Zeker niet!) Die begon het riedeltje opnieuw met met te doorlopen, reset, router uit/aan enz enz....

Van Google zelf wordt ik dus niets wijzer, enkel dat ik in elk geval op 3 stuks geen garantie meer heb (maar dat wist ik natuurlijk wel)...
Kan iemand me alsjeblieft helpen?
Het grote Nest topic hier heb ik ook al doorgelezen, maar hier kom ik geen oplossing tegen helaas :?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KanedaNLD
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 22-07 10:00
Ik heb precies dit zelfde probleem, alleen heeft mijn vriendin mijn Nest account leeg gegooid.
Heb nog steeds geen fix.

Iemand hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariovandijck
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-08 19:27
Ik had vorige maand het zelfde probleem,
Zojuist nog eens geprobeerd en nu werkt het weer.

Top, opgelost bij mij.

Versie nummer 3.4.1.1
Versie nummer 3.4.0.6 werkt niet als hoofd unit.

[ Voor 85% gewijzigd door mariovandijck op 26-10-2022 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Hier exact hetzelfde probleem. Met nieuwe potects en nieuw netwerk. Al het bovenstaande geprobeerd.

Nog een extra probleem. Eerste protect verbind moeiteloos maar als ik controle doe kan ik niet verbinden dit geldt ook voor de WiFi-verbinding.

Heb een nieuwe router, de Asus Ax5700 Rt-ax86s, waar ik alle instellingen al tig keer heb nagelopen.

2 keer ben ik zover gekomen dat ik voor de 2e protect een wifiwachtwoord mocht invoeren maar kreeg toen een p018.

Dit heeft me nu een volledig weekend gekost en ben ten einde raad. Deze post beschrijft exact mijn probleem en wat ik al geprobeerd heb vandaar dat ik hierop reageer. Iemand een oplossing?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:40
Ik had met de initiële setup al problemen. Elke keer als ik een extra Nest wil toevoegen weigert hij dit. De eerste ging goed.

Wat ik gedaan heb is de eerste installeren, daarna die weer verwijderen (resetten middels de knop inhouden, op de bedrade versie althans) en dan de 2e installeren. In mijn geval die weer verwijderen en daarna de 3e installeren en daarna nummertje 1 en 2 weer. Dat hielp.

Ik moet nog een 4e installeren, maar vrees dat ik hiervoor de eerste 3 weer moet verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
rscheper schreef op maandag 17 april 2023 @ 06:16:
Ik had met de initiële setup al problemen. Elke keer als ik een extra Nest wil toevoegen weigert hij dit. De eerste ging goed.

Wat ik gedaan heb is de eerste installeren, daarna die weer verwijderen (resetten middels de knop inhouden, op de bedrade versie althans) en dan de 2e installeren. In mijn geval die weer verwijderen en daarna de 3e installeren en daarna nummertje 1 en 2 weer. Dat hielp.

Ik moet nog een 4e installeren, maar vrees dat ik hiervoor de eerste 3 weer moet verwijderen.
Nadat je de eerste hebt geïnstalleerd, heb je die in de app verwijderd en dan gereset of alleen gereset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
Ik heb het zelfde probleem met die pokkuh nest protect v2 dingen, de eerste registratie/activering gaat als een zonnetje maar als je een tweede wilt activeren dan gaat hij verbinding maken met de eerste protect om gegevens te synce , maar dat lukt hem dus niet. melding --> " er is iets fout gegaan P024 (4.7)". Heb werkelijk alles qua volgorde op telefoon setting (data uit, zelfde wifi 2.4, Bluetooth aan/uit) geprobeerd en elke settings getest in mijn router (Asus ZenWiFi AC (CT8)) maar niks helpt. Ik had zulke hoge verwachtingen van Google ....

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rscheper
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 00:40
Vampy719 schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 01:52:
Ik heb het zelfde probleem met die pokkuh nest protect v2 dingen, de eerste registratie/activering gaat als een zonnetje maar als je een tweede wilt activeren dan gaat hij verbinding maken met de eerste protect om gegevens te synce , maar dat lukt hem dus niet. melding --> " er is iets fout gegaan P024 (4.7)". Heb werkelijk alles qua volgorde op telefoon setting (data uit, zelfde wifi 2.4, Bluetooth aan/uit) geprobeerd en elke settings getest in mijn router (Asus ZenWiFi AC (CT8)) maar niks helpt. Ik had zulke hoge verwachtingen van Google ....
Wat als je de eerste reset en dan met de 2e een poging waagt? Kun je dan het wel voor elkaar krijgen? En daarna de 1e weer doen? Zo heb k er ook 3 voor elkaar gekregen. Hoewel ik de 4e vorige week zo in 1x voor elkaar kreeg zonder iets anders te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Helaas zijn Google (Nest) apparaten slecht in de wifi. Mijn Home mini's wilden niet connecten met een dualband netwerk. Maar dat was niet het probleem bij de TS. Bij mijn Nests V2 hetzelfde verschijnsel, al wilden deze op 1 na connecten. Ik was ten einde raad en heb het opgegeven. En opeens 3 weken later zie ik de haperende groen oplichten als ik het licht uit doe. Verbaasd in de app gekeken en hij is gewoon verbonden net als de rest. Heel bijzonder. Het is willekeur en 1 groot raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 11:25
Nou ik sluit mij als zeer teleurgestelde gebruikers aan bij de rest.. wat een ondingen..
Exact de zelfde problemen zoals hier boven wordt beschreven. Zou het te maken kunnen hebben met de combinatie van een ASUS Mesh netwerk(router)? Ik zelf gebruikt een Asus ZenWiFi AC (CT8)..

Werkelijke elke mogelijke optie, setting heb ik veranderd en getest..

Wat mij ook opvalt dat zelfs de eerste die redelijk makkelijk succesvol is aangemeld in de nest app na bepaalde tijd onbereikbaar wordt..

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liquidsky_
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 30-11-2024
Iemand toevallig al een oplossing?
Exact hetzelfde probleem hier als TS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:44
ik had ook problemen. Opgelost nadat ik mijn Nest en Google account gekoppeld heb. Geen causaal verband, maar daarna wertke het wel. Ik heb 4 van die dingen; allemaal ontkoppeld/factory reset en 1 voor 1 koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Hier is het ein-de-lijk gelukt om 2 Nests te verbinden. Wat ik heb gedaan....

Op mijn Asus RT-AX86S heb ik een gastnetwerk toegepast enkel op 2,4G met een eigen SSID en toegang tot intranet. WPA2-Personal authenticatie, wifi6 aan, roaming assistant aan, IGMP snooping aan en verder alle firewall instellingen uitgezet.

Beide Nests gereset en telefoon verbonden met het gastnetwerk. Eerste Protect toegevoegd aanwijzingen gevolgd en de tweede nest moeiteloos kunnen toevoegen.

Doordat ik zolang met de Nests ben bezig geweest kreeg ik een melding op mn telefoon (toen ik net van huis was) dat de batterijen bijna leeg waren. :D Eerst beneden toen boven. Voor mij het bewijs dat ze het nu doen. Bovendien zijn ze zichtbaar bij mn verbonden apparaten.

Hopelijk heb ik hiermee mensen geholpen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• huisje89
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 07-08 13:11
Zelf heb ik 4 Nest protect's. augustus 2022 ook vele uren gestoken in het koppelen van 4 nest protects over het netwerk van mijn (destijds) experiabox V10. Ook veel bel en e-mail contact gehad met Google.

Uiteindelijke conclusie was, de nest protects gebruiken IPV6 om met elkaar te communiceren als er meer dan 2 stuks gekoppeld worden. Dit was niet mogelijk met de Experiabox V10(heel soms lukte het wel even maar waren ze al vrij snel de verbinding onderling weer kwijt).
Dit was misschien wel mogelijk met de destijds nieuwe experiabox V12 gaf KPN aan, maar deze kon ik toen niet krijgen bij ze omdat ze dit geen goede reden vonden om een Experiabox te vervangen.

Een kleine maand terug heb ik mijn netwerk apparatuur vervangen door apparatuur van Ubiquiti en was ik in 15 minuten klaar met het koppelen van 4 nest protects. Terwijl ik er met de Experiabox zo'n 30 tot 40 uur in heb gestoken zonder resultaat.

Ik weet niet of dit nog wat toevoegt, maar ik kwam destijds wel eens wat info tegen her en der op het grote wijde web maar het werd me nooit echt helder waarom het nou niet kon werken op de Experiabox V10.

[ Voor 5% gewijzigd door huisje89 op 30-01-2024 13:59 ]

Pagina: 1