Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twekker
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 04-10-2022

Ik heb een after market android head unit en een wired carlinkit.
Alles werkt perfect en gaat heerlijk zelfs stuurwielbediening. Maar 1 ding niet: Bellen over luidsprekers.

...

In het flimpje bel ik en zie je dat ik alleen via de speakers van mijn telefoon geluid krijg, omdat bluetooth verbinden met de auto terwijl de telefoon bedraad gekoppeld is niet mogelijk is.
...

- Wired CarlinKit dongle
- android head unit ( XONRICH punto octa core px5)
- Android auto op telefoon
- Carlinkit app op head unit
- prima usb-c kabel
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

- Mijn telefoon is verbonden aan 'de android auto' met een kabel en daar gaat alle data over behalve bellen. Ik ben er al achter dat android auto voor bellen bluetooth voor nodig heeft.
- Maar mijn android head unit lijkt bluetooth te verbreken als ik met android auto verbonden ben. Ik kan geen instelling vinden om dit te verhelpen ook niet in developers opties. Ik denk zelf dat ik ergens moet vermijden dat er tegen mijn head unit wordt verteld dat hij androidauto/carplay gebruikt.
- andere telefoon doet hetzelfde
- verbinden met een externe bluetooth speaker tegelijk met gebruik android auto kan wel.
- Nog niet geprobeerd bluetooth app verwijderen
- Wel geprobeerd om permissies van bluetooth app of carlinkit app uit te zetten

[ Voor 4% gewijzigd door twekker op 27-08-2022 15:53 . Reden: beter youtube dan drive voor video ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Heeft die 'Android Auto Installatie' op die unit niet een dialer app welke je dan moet gebruiken om te kunnen bellen (via de speakers en microfoon van je auto)?

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twekker
@Will_M Ik weet niet zeker of ik u goed begrijp. Maar ik kan inderdaad wel bellen tijdens een rit als ik:
- De usb-kabel loskoppel met mijn telefoon
- Uit android auto ga
- Zorg dat bluetooth weer geconnect is
- In de bluetooth app van de head unit de dialer gebruik om te bellen.

Dit is ook hoe ik het doe tijdens een rit. Maar stel ik gebruikt google maps in android auto om te navigeren. En ik doorloop deze stappen. Dan kan ik dus tijdens het bellen niet navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Normaliter zou je gewoon direct via Android Auto moeten kunnen bellen middels een 'eigen dialer' en daarbij is het standaard zo dat de A2DP/Carkit Bluetooth verbinding verbroken is en blijft omdat je geen twee gelijktijdige verbindingen met je telefoontoestel kunt en/of wilt hebben (volgens mij).

Misschien dat je aan onderstaande wat hebt?

https://lifehacker.com/wh...oid-auto-calls-1845968429

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twekker
Ik ga de link bekijken. Die dialer waar u het over heeft gebruik ik ook in het filmpje. Had u het youtube filmpje in de beschrijving bekeken? Ik ben op meerdere sites tegengekomen dat android auto wel bluetooth nodig heeft voor bellen, omdat usb niet én video én realtime audio kan versturen. Dus spotify gaat wel over usb, maar bellen bluetooth. En mijn bluetooth is uitgeschakeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twekker
@Will_M Bedankt iniedergeval voor het meedenken. De link die u stuurde gaat over het niet kunnen bellen met android auto. Ik kan wel bellen, via de dialer in android auto, alleen zoals in de video is te zien kan ik niet kiezen om het geluid over de speakers van mijn auto te krijgen. Het geluid gaat via de speakers van mijn telefoon. Ik heb tijdens het bellen via android auto ook een keer een bluetooth boxje aangesloten op mijn telefoon, toen kwam het geluid wel via dat boxje. Voor mij zou het probleem dus opgelost zijn als android auto wél de bluetooth connectie laat bestaan (misschien is het de head unit die de connectie uitschakeld).

De link heeft als oplossing updaten (alles is bij mij upgedate, echt alles) en als oplossing proberen te bellen en een instelling van een pop up wijzigen, in mijn geval krijg ik geen pop up maar wordt er direct gebeld.
Pagina: 1