Toon posts:

Draadloos netwerk

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo ik wil een draadloos netwerk aan leggen met een vriend van mij die 100 m verderop woont.
voor ongeveer 200 gulden .
met ongeveer een snelheid van 5.5mbps meer is ook goed :)
welke dingen moeten we dan kopen als het bestaat voor 200 of minder

Verwijderd

das mooi voor je 8-)
dus??

• Eguan
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-11-2024

Eguan

Be Creative !

Iets duidelijker mag ook wel, die vraag :)

Sommige dingen moet je geloven om ze te kunnen zien. http://www.becreative.nu/

• mughato
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 21:48
twee wireless adapters van 100 gulden? peer-to-peer. hmmm als je ze vindt voor die prijs en ze halen 5,5mb op die afstand dan lijkt me dat de oplossing. Maar he ik heb mijn twijfels bij je budget.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Voor ongeveer 200 gulden heb je een oplossing om MET kabel over 100 meter. Ik ben bang dat wireless networking iets duurder wordt dan 200... ;(

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Ik ben benieuwd hoe je op de gedachte van 200 gulden bent gekomen, volgens mij kost een rol utp kabel van die lengte al rond de drie honderd, laat staan wireless lan kaartjes á 300 gulden en meer. En uiteraard hoort daar dan nog een wireless acces point bij van 600 piek. Je hebt nog mooiere oplossingen zoals 27MC of misschien wel satelliet communicatie. Trouwens al gedacht aan een link via GSM?

Sorry maar voor 200,- begin je echt niks, als je gratis aan de kabel kan komen, zou ik 's nachts een goot graven. En let er dan op dat je eigenlijk al over de gegarandeerde lengte van UTP gaat.

Verwijderd

Topicstarter
hoe duur kost het minimaal dan?
met kabel is toch niet legaal?

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 27 augustus 2001 16:37 schreef loppiehu het volgende:
hoe duur kost het minimaal dan?
met kabel is toch niet legaal?
Volgens mij kost het een behoorlijke kluit, want je gaat over een behoorlijke afstand. En dat is duur. ;)

IR is geen optie, want het signaal zal te slap zijn en daglicht zal de garantie geven, dat je geen werkende oplossing krijgt.
Het gebruik van UTP kabel is natuurlijk niet illegaal. Helaas is het niet toegestaan om deze over/onder de openbare weg te trekken. ;(

Heal the internet ...

• Tux
  • Laatst online: 21-08 06:33

Tux

UTP ingraven >:)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Ja goh, voor zover is de afstand die met 803.11b wordt gegaranddeerd ook maar 120 meter dus met wireless redt je het waarschijnlijk toch niet. Je zou een optische verbinding kunnen kiezen dus een straalverbinding maar dat is ook niet echt handig en vrij duur. Dan heb je ook nog verbindingen via radiogooven voor maximaal 1,5 km maar dat schijnt vrij prijzig te zijn.

Wat hou je dan over, precies graven. Moet je daarvoor een asfaltwerg over steken?

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand dan nog 2e hands draadloze netwerkdingen liggen die hij voor 200 verkoopt?

• Tux

Tux

als die vriend nou in dezelfde straat woont maar dan eind verderop

kan je leuk over dak gaan.

af en toe bij iemand naar binnen switch bij je thuis ftp/web/mail server plaatsen

met de hele straat filesharen maar >:)

x---------y---------------------z
.....1----|----2
.....3----|----4

x = jij
y = switch
z = vriend
1/4 mensen uit straat
:9~

alleen geen internet delen anders kicken ze je eraf

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

Verwijderd

Denk je nou echt dat iemand 2 kaarten die niewprijs 300+ hebben gekost en nog niet eens echt oud kunnen zijn, voor 100 piek per stuk weg doet. Jij bent optimistisch.

Volgens mij moet je ze maar gewoon ergens gaan ontvreemden!

Verwijderd

Topicstarter
en kan ik wel zo een netwerk aanleggen voor f400,- dan?

Verwijderd

Topicstarter
ik had het net over euro's :)

• EsCo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-08 09:12
die kaartjes kosten 400 piek per stuk ongeveer nieuw, maar je hebt met 2 personen dacht ik geen accesspoint nodig dat scheelt. Over 200m is dat best te doen. Ik probeer zelf een oplossing te vinden voor meer dan 2km dat is pittiger...

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

• FoolZero

FoolZero

Freedom of speech...

Om heel eerlijk te zijn vermoed ik, dat deze oplossing niet 1-2-3 te realiseren valt. Tenminste niet binnen het budget wat jij kan financieren (ik ga er voor het gemak vanuit, dat je geen stinkend rijke filantroop bent ;)).
Als je een verbinding met je maatje wilt denk ik dat internet de enige haalbare oplossing is (of op vaste tijden bij elkaar inbellen natuurlijk ;)).

En nu maar hopen, dat je mogelijkheid tot kabel of aDSL hebt...

Heal the internet ...

Verwijderd

Topicstarter
ik heb lekker kabel

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Op maandag 27 augustus 2001 16:59 schreef Escobar het volgende:
maar je hebt met 2 personen dacht ik geen accesspoint nodig dat scheelt. Over 200m is dat best te doen. Ik probeer zelf een oplossing te vinden voor meer dan 2km dat is pittiger...
Je kunt WLAN kaarten in ad hoc mode gebruiken, dan heb je i.d.d. geen access point nodig.
Voor je 2km oplossing: Met (passieve) straal-antennes en WLAN kaarten kun je een heel eind komen (>1km), misschien ook wel 2km! Dan moet je wel genoeg ruimte hebben om deze 'bakken' te plaatsen. :)

• Tux

Tux

mn vaders werk gaat verhuizen maar niet alles in 1 keer.
probleem hoe heb je de data op 2 locaties beschikbaar
nu liggen de twee gebouwen maar 11 km uit elkaar dus komt er binnenkort straal van 11mb :9~

Verwijderd

Topicstarter
IK WIL ZO EEN NETWERK KAART NU
WIe wil er heel even 2 geven aan mij
ik zou dat zeer op prijs stellen

• AlexAuto
  • Laatst online: 13:04

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op maandag 27 augustus 2001 18:56 schreef loppiehu het volgende:
IK WIL ZO EEN NETWERK KAART NU
WIe wil er heel even 2 geven aan mij
ik zou dat zeer op prijs stellen
:? Waar woont gij

Verwijderd

Topicstarter
ga je het naar me sturen dan :P

• AlexAuto
  • Laatst online: 13:04

AlexAuto

Parttime Tweaker

Op maandag 27 augustus 2001 19:16 schreef loppiehu het volgende:
ga je het naar me sturen dan :P
:D Was ik helaas niet van plan. Ben al blij dat mijn eigen netwerk thuis lekker draait *D

• EsCo
  • Laatst online: 20-08 09:12
Op maandag 27 augustus 2001 17:11 schreef Vergeten het volgende:

[..]

Je kunt WLAN kaarten in ad hoc mode gebruiken, dan heb je i.d.d. geen access point nodig.
Voor je 2km oplossing: Met (passieve) straal-antennes en WLAN kaarten kun je een heel eind komen (>1km), misschien ook wel 2km! Dan moet je wel genoeg ruimte hebben om deze 'bakken' te plaatsen. :)
Wat voor 'bakken' heb je het over?

de Internet Jongens BV - Noeste webwerkers

Verwijderd

Topicstarter
vuilnisbakken

Verwijderd

via satelietinternetten dan heb je ook een zender nodig en die kunnen er maar weinig betalen
heel weinig

• Vergeten
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-01-2024

Vergeten

Chaos is complexe orde

Op maandag 27 augustus 2001 19:34 schreef Escobar het volgende:
Wat voor 'bakken' heb je het over?
externe richt-antennes met een coax aansluiting.
De vorm is afhankelijk van het type: op m'n werk hebben we er die door onze TD zijn gemaakt (toen die nog niet opgeheven was ;). Ze zien er uit als trechters van 1 bij 0.6m.
Deze werden vroeger (meer dan 10 jaar geleden) gebruikt voor testen met radio verbindingen. Misschien zijn er nog te vinden bij universiteiten of andere onderzoeksinstellingen.
Op Orinoco WLAN kaartjes zit een aansluiting voor een externe antenne, ik neem aan dat het e.e.a. te combineren is voor radio verbindingen over grote afstand.
Pagina: 1