Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Het wordt een allround pc ook geschikt voor gaming. Voorbeelden van games die ik speel: Eurotruck, War Thunder, Stormworks, Raft, Dune Spice Wars enz. het gaat alle kanten op. Ik doe aan scannen van analoge foto's (Vuescan en Reflecta MF5000 op USB), muziek opnemen met Acon Acoustica en een Roland Quad Capture op USB. De USB geluidskaart zit aangesloten op een stereo versterker met monitor speakers. Geen idee of een meerkanaals headphone voor gaming veel toegevoegde waarde heeft, daar heb ik geen ervaring mee.
Ik kom van een HP Workstation Z420 met een GTX960 en een Xeon E5-1650 en 16GB RAM. Deze pc is met name voor gaming verouderd de andere zaken trekt hij nog wel. Een aantal nieuwere onderdelen heb ik al gunstig verkregen en die kunnen als basis dienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? laten we het aub. beneden de €2000,- houden zonder de videokaart die ik al heb mee te rekenen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Voeding: Nfortec Sagitta 1050W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een CPU voor de Z490-A PRO (socket 1200, maximaal Intel 11e generatie) of een nieuwere generatie moederbord met CPU
Verder een kast, geheugen, koeler, SSD.
Game monitor? Dan wel tenminste 30". Ik ben vast nog meer vergeten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta je open voor andere merken? Ja
Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluiddempende kast, RGB lichtjes niet vereist
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij keuze geschikte CPU of is een nieuwe mainboard/CPU combinatie veel beter en gunstiger.
Het wordt een allround pc ook geschikt voor gaming. Voorbeelden van games die ik speel: Eurotruck, War Thunder, Stormworks, Raft, Dune Spice Wars enz. het gaat alle kanten op. Ik doe aan scannen van analoge foto's (Vuescan en Reflecta MF5000 op USB), muziek opnemen met Acon Acoustica en een Roland Quad Capture op USB. De USB geluidskaart zit aangesloten op een stereo versterker met monitor speakers. Geen idee of een meerkanaals headphone voor gaming veel toegevoegde waarde heeft, daar heb ik geen ervaring mee.
Ik kom van een HP Workstation Z420 met een GTX960 en een Xeon E5-1650 en 16GB RAM. Deze pc is met name voor gaming verouderd de andere zaken trekt hij nog wel. Een aantal nieuwere onderdelen heb ik al gunstig verkregen en die kunnen als basis dienen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Heb je een absolute maximumprijs? laten we het aub. beneden de €2000,- houden zonder de videokaart die ik al heb mee te rekenen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Moederborden | MSI Z490-A PRO | € 107,- | € 107,- |
1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 3070 Gaming OC 8G (rev. 1.0) | € 749,- | € 749,- |
1 | Monitoren | NEC MultiSync PA301W Zwart | € 0,- | € 0,- |
Totaal | € 856,- |
Voeding: Nfortec Sagitta 1050W
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
een CPU voor de Z490-A PRO (socket 1200, maximaal Intel 11e generatie) of een nieuwere generatie moederbord met CPU
Verder een kast, geheugen, koeler, SSD.
Game monitor? Dan wel tenminste 30". Ik ben vast nog meer vergeten.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Sta je open voor andere merken? Ja
Zet hier neer wat je zelf al hebt gevonden.
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i5-11600K Boxed | € 258,98 | € 258,98 |
1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500DX Wit | € 104,68 | € 104,68 |
Totaal | € 363,66 |
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Geluiddempende kast, RGB lichtjes niet vereist
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Hulp bij keuze geschikte CPU of is een nieuwe mainboard/CPU combinatie veel beter en gunstiger.