De installatie van onze warmtepomp is bijna voltooid en ik wil bij de eindwerkzaamheden direct ook een Kamstrup warmtemeter installeren. De Kamstrup wordt in een 32 mm Uponor leiding opgenomen en de warmtepomp is een Panasonic 7 kW model.
Nu zijn er verschillende modellen Kamstrup die qua doorvoer en aansluitingen verschillen. Mijn oog valt op de Kamstrup met G5/4B aansluiting zodat er geen vernauwing zal zijn in de leiding maar valt mijn warmtepomp binnen de specificaties?
De Kamstrup heeft de volgende specificaties:
- Nominal flow qp: 3.5 m³/h
- Minimum flow qi: 35 l/h
- Maximum flow qs: 7.0 m³/h
- With its nominal flow of 3.5 m³/h, this device is suitable for a heating output of approx. 55 kW
Mijn vragen:
1) De minimum en maximum flow vallen binnen de marges die ik nodig heb maar ik geen idee hoe ik de nominale flow moet interpreteren en of deze überhaupt van belang is?
2) Ik neem aan dat de heating output een max aangeeft en dat ook een 7 kW binnen de range valt?
Hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
Nu zijn er verschillende modellen Kamstrup die qua doorvoer en aansluitingen verschillen. Mijn oog valt op de Kamstrup met G5/4B aansluiting zodat er geen vernauwing zal zijn in de leiding maar valt mijn warmtepomp binnen de specificaties?
De Kamstrup heeft de volgende specificaties:
- Nominal flow qp: 3.5 m³/h
- Minimum flow qi: 35 l/h
- Maximum flow qs: 7.0 m³/h
- With its nominal flow of 3.5 m³/h, this device is suitable for a heating output of approx. 55 kW
Mijn vragen:
1) De minimum en maximum flow vallen binnen de marges die ik nodig heb maar ik geen idee hoe ik de nominale flow moet interpreteren en of deze überhaupt van belang is?
2) Ik neem aan dat de heating output een max aangeeft en dat ook een 7 kW binnen de range valt?
Hoop dat iemand hier iets zinnigs over kan zeggen.
[ Voor 10% gewijzigd door buzzlightyear op 27-08-2022 11:57 ]