Hallo allemaal,
Recentelijk ben ik verhuisd en sindsdien vertoont mijn zelfbouw PC kuren en ik krijg het niet verholpen. De PC valt soms spontaan in zijn geheel uit. In het begin kreeg ik de PC ook niet meer aan zonder een CMOS reset uit te voeren, maar (en dit is echt waar) ik heb nu ontdekt dat als ik de PC een 'klap' geef na het uitvallen (percussive maintenance), dat hij spontaan weer aan gaat
Symptomen
Mijn volgende idee is om het systeem volledig opnieuw in te bouwen. Ik heb geen spare voeding liggen om ook dat snel te kunnen testen helaas. Toch wilde ik even checken of jullie misschien nog suggesties hadden.
Alvast bedankt!
En ja, mijn PC viel ook uit tijdens het typen van dit topic
Recentelijk ben ik verhuisd en sindsdien vertoont mijn zelfbouw PC kuren en ik krijg het niet verholpen. De PC valt soms spontaan in zijn geheel uit. In het begin kreeg ik de PC ook niet meer aan zonder een CMOS reset uit te voeren, maar (en dit is echt waar) ik heb nu ontdekt dat als ik de PC een 'klap' geef na het uitvallen (percussive maintenance), dat hij spontaan weer aan gaat

Symptomen
- De momenten zijn willekeurig, ongeacht of er actief op de PC gewerkt wordt of niet. Als ik de PC een tijdje laat draaien zonder iets te doen, valt hij ook uit. Soms na 15 minuten, soms na 4 uur.
- De PC staat onder het bureau. Als ik de PC lichtjes aanstoot, valt de PC (vaak) ook uit.
- Zoals eerder aangegeven: als ik de PC weer aanstoot na het uitvallen, gaat deze weer aan. De power button doet daarvoor letterlijk niets, alleen de klap zet de PC weer aan. Ik zie wel dat de PC gewoon continu stroom heeft aan een klein lichtje op mijn videokaart.
- PC in een ander stopcontact / stekkerblok gestopt. Alleen de PC kent deze symptomen, schermen of andere apparatuur vertoont geen raar gedrag.
- Andere power kabel getest.
- Kast open gemaakt om te kijken of ik rare dingen zie. Tot op heden niet kunnen vinden (maar ik kan altijd foto's maken).
- Google afgezocht naar mogelijke oorzaken, maar ik kom vaak op dezelfde oplossingen uit die niet helpen.
- Temperaturen gecheckt, alles OK.
Mijn volgende idee is om het systeem volledig opnieuw in te bouwen. Ik heb geen spare voeding liggen om ook dat snel te kunnen testen helaas. Toch wilde ik even checken of jullie misschien nog suggesties hadden.
Alvast bedankt!
En ja, mijn PC viel ook uit tijdens het typen van dit topic