Je vindt het een rare vraag, maar je hebt hem volgens mij niet volledig gelezen.
Als ik nu bij een dealer aankom, dan is de kans groot dat ze zeggen: Laat uw maandelijkse inkomen zien middels een loonstrook en een bewijs van vaste aanstelling. Of moet ik jaarcijfers overleggen. Die van mij zijn voor mijn bedrijf niet goed (voor mij wel, maar voor de lease-maatschappij niet)
Van der Berg schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:14:
Let op! Bij leasen klinkt erg leuk. Maar na jaren heb je niks in je handen. Per maand zou ik €300 moeten betalen voor leasen en in 3 jaar heb ik dan €10.800,- betaald en is het nog steeds niet mijn eigen auto.
Ik zou dan liever eentje kopen i.p.v te leasen. Voor €10.000 tot 13.000 mooie Aygo's tweedehands te vinden die erg goed zijn en jaren mee kunnen. Deze Aygo's kun je makkelijk financieren per maand.
Pluspunt weinig onderhoud en zeer weinig reparaties die Aygo's gaan bijna niet kapot. Economisch verantwoord en benzine verbruik erg laag snelweg 1 op 25.
Ik zag laatst een Aygo bij de Toyota dealer: 13.000 KM op de teller (bijna nieuw) en bouwjaar uit november 2020! €12.000. Heel netjes en zag er goed uit van binnen als nieuw
Je legt het eventuele nadeel van leasen uit.
Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Ik ben ook niet op zoek naar financiering.
Bovendien zou je eens voor de grap moeten uitreken wat de auto uit jouw voorbeeld van € 300 per maand in de lease, wat deze zou kosten als je die zelf koopt en gebruikt.
Afschrijving, verzekering, reparatie, onvoorzien, belasting, alles meetellen.
Het is niet zoals bij een huur- of koophuis. Gebruikelijk is dat de waarde van een huis stijgt. Al is het maar de inflatie volgen. Een auto wordt altijd minder waard, of je moet een bijzonder exemplaar hebben, zoals een oldtimer.
En of een auto zuinig is of niet, heeft niets te doen met lease of zelf aankopen.
Los daarvan: Ik zal never nooit een Aygo leasen of kopen. Zelfs lenen van een vriend heb ik mijn twijfels over.
[
Voor 6% gewijzigd door
Rzaan op 27-08-2022 15:20
]