Auto leasen zonder inkomen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:34

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Ik zit er aan te denken om binnenkort een auto te gaan leasen.

Ik ben ZZP'er maar werk erg weinig (eigen keuze)
Dus voldoende inkomen heb ik waarschijnlijk niet.
Wel heb ik meer dan voldoende eigen vermogen en een groot huis zonder hypotheek.

Heeft er iemand ervaring met op deze manier toch een auto te kunnen leasen?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
Wil je gaan voor private lease? Of ga je hem als ZZPer zakelijk leasen?

Waarom zou je voor lease willen gaan als je "meer dan voldoende eigen vermogen" hebt? Koop die auto dan gewoon?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-06 15:34

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Tussenvorm: een auto "kopen" bij een dealer/handelaar, daar een financiering op afsluiten. Dat is geen echte lease dus je onderhoud etc. zal nog steeds uit eigen zak moeten komen Maar je hoeft niet in 1x de hele bubs af te tikken, de rente-percentages zijn nog "redelijk" en je kan een auto samenstellen volledig naar eigen wens.

Ander klein voordeel/nadeel: je zit er wel een aantal jaar (vaak 5) aan vast maar daarna ben je dan ook eigenaar en heb je ook nog restwaarde.

Of bovenstaande constructie dus zakelijk of prive kan, dat lijkt me evident: prive want je zegt zelf dat je zakelijk eigenlijk "te weinig" aan inkomsten hebt dus je zal toch echt je vermogen en prive-inkomen hiervoor "beter" aanwenden. Uiteindelijk, jij bent degene van de cijfertjes die wel/niet op papier staan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:49:
Wil je gaan voor private lease? Of ga je hem als ZZPer zakelijk leasen?

Waarom zou je voor lease willen gaan als je "meer dan voldoende eigen vermogen" hebt? Koop die auto dan gewoon?
Ik weet niet welke lease de handigste is in mijn geval.
Ik heb wel private lease gedaan. Beviel goed. Zakelijk lease liep via het bedrijf waar ik ooit werkte.
Weet ook nog niet goed wat de echte verschillen zijn.

Lease vind ik een fijn systeem. Geen gedoe met onvoorziene kosten. Geen gedoe met de auto verkopen.
Heb 10 jaar lang een lease-auto gehad via het bedrijf waar ik destijds werkte.
Daarna nog zelf een private-lease auto gehad.
Vond het zo'n geruststellend systeem.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:20
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Ik weet niet welke lease de handigste is in mijn geval.
Ik heb wel private lease gedaan. Beviel goed. Zakelijk lease liep via het bedrijf waar ik ooit werkte.
Weet ook nog niet goed wat de echte verschillen zijn.
Het voornaamste verschil als je zakelijk least is natuurlijk dat je bijtelling zult moeten betalen om er privé mee te rijden.

Als je zakelijke kilometers maakt in een private lease auto kun je jezelf een belastingvrije kilometervergoeding uitbetalen.

Ik weet niet hoe je de auto wilt gaan gebruiken.
Lease vind ik een fijn systeem. Geen gedoe met onvoorziene kosten. Geen gedoe met de auto verkopen.
Heb 10 jaar lang een lease-auto gehad via het bedrijf waar ik destijds werkte.
Daarna nog zelf een private-lease auto gehad.
Geen gedoe, niets onvoorziens, geruststellend, sure. Maar gemiddeld gezien ben je er wel meer geld aan kwijt, het leasebedrijf moet er immers ook nog winst op maken.

En mocht er iets onvoorziens gebeuren in jouw leven ben je misschien wel niet meer zo blij met een leasecontract waar je x jaar aan vast zit.

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Xander schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:21:
Het voornaamste verschil als je zakelijk least is natuurlijk dat je bijtelling zult moeten betalen om er privé mee te rijden.

Als je zakelijke kilometers maakt in een private lease auto kun je jezelf een belastingvrije kilometervergoeding uitbetalen.

Ik weet niet hoe je de auto wilt gaan gebruiken.
Ja, dat van de bijtelling en dergelijke dat weet ik.
Ik gebruik mijn auto veelal privé.

Maar ik dacht dat je wellicht doelde op andere voorwaarden m.b.t. inkomen.
Xander schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:21:
Geen gedoe, niets onvoorziens, geruststellend, sure. Maar gemiddeld gezien ben je er wel meer geld aan kwijt, het leasebedrijf moet er immers ook nog winst op maken.

En mocht er iets onvoorziens gebeuren in jouw leven ben je misschien wel niet meer zo blij met een leasecontract waar je x jaar aan vast zit.
Dat het me meer kost, daar ben ik me van bewust.
Maar als ik kijk naar mijn laatste private-lease auto, is het niet zo heel veel meer.
Komt ook doordat veel mensen de werkelijke kosten van een auto niet heel snel berekenen.

Dat ik er dan aan vast zit, realiseer ik me.
Dat is inderdaad een nadeel.

Maar ik ben vooral zo benieuwd of ik ueberhaupt wel een auto kan leasen in mijn situatie.
Ik snap de financiele zekerheid die een lease-bedrijf wil hebben.
Maar als ik die kan aantonen met een aangifte InkomstenBelasting dan zou dit toch ook moeten kunnen?
Want wie aantoont dat hij een vast & voldoende salaris heeft, kan wel leasen. Maar deze persoon kan ook zijn/haar baan verliezen na afsluiting van het lease-contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:12
Je kan ook een nieuwe auto kopen met onderhoudscontract. Dan heb je i.i.g. geen zorgen over eventuele kostbare reparaties.
Belasting en verzekering moet je dan nog wel zelf voor zorgen, maar na eenmalig regelen hoef je daar eigenlijk ook niet naar om te kijken.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
JukeboxBill schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:53:
Je kan ook een nieuwe auto kopen met onderhoudscontract. Dan heb je i.i.g. geen zorgen over eventuele kostbare reparaties.
Belasting en verzekering moet je dan nog wel zelf voor zorgen, maar na eenmalig regelen hoef je daar eigenlijk ook niet naar om te kijken.
Heb je enig idee of dat ergens in de buurt komt van wat je anders aan lease kwijt zou zijn? (minus de verzekering, afschrijving en belasting e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:12

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als je private lease gaat doen krijg je ongetwijfeld een krediet check. Zakelijke lease kan ook, maar da's B2B en dan gelden andere regels. Je accountant zou dat moeten kunnen zeggen.

Auto kopen op afbetaling kan ook, maar ook dan kredietcheck.

Je zou nog naar Lynk en Co kunnen kijken. Als je weinig werkt heb je vermoedelijk ook weinig kilometers, dus dat zou mogelijk uit kunnen.

Maar benader vanuit je bedrijfsnaam een aantal leasemaatschappijen, kijk waar ze mee terug komen zou ik zeggen.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 22:59
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:45:

Wel heb ik meer dan voldoende eigen vermogen en een groot huis zonder hypotheek.

Hij kwam nog niet voorbij geloof ik... maar....
Heb je al een balletje opgegooid bij een of andere leasemaatschappij? Nee heb je...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52

Theo

moederbord

Vaak kun je bij PL ook de maandlasten reduceren door de helft van de totale betalingen al op voorhand te doen. Dus wanneer je een PL van 500 euro per maand hebt voor 4 jaar, dan kun je bij aanvang ook 12k betalen waarmee het maandbedrag omlaag gaat naar 250 euro.
Mogelijk kun je, wanneer je ze belt, het zo regelen dat je op voorhand 100% betaalt. Zij hebben dan zekerheid van betaling (die is er immers al) waardoor een kredietcheck niet meer nodig is.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:23
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 09:54:
[...]

Je bent ZZP-er dus blijkbaar vindt je het niet erg om iets van een risico te nemen.
Ik zou gewoon lekker een betrouwbare auto kopen en zet elke maand een vast bedrag in een potje opzij. Dan zijn de kosten nooit onverwachts, want je hebt het geld al opzij gezet.
Koop bijvoorbeeld een Lexus. Die zijn zo betrouwbaar dat ze nu standaard 10 jaar garantie geven omdat ze gewoon niet kapot gaan. De kosten zijn dan vaak enkel die van de standaard onderhoudsbeurten. En een auto verkopen is nooit een gedoe, zolang je maar het bedrag accepteert wat ze voor je auto bieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
GeeEs schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:11:
[...]

Hij kwam nog niet voorbij geloof ik... maar....
Heb je al een balletje opgegooid bij een of andere leasemaatschappij? Nee heb je...
Ja, heb ik gedaan.
Die vonden het een gekke vraag.
En hadden geen idee hoe ze er mee om moeten gaan.
chrisborst schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:26:
[...]

Je bent ZZP-er dus blijkbaar vindt je het niet erg om iets van een risico te nemen.
Ik zou gewoon lekker een betrouwbare auto kopen en zet elke maand een vast bedrag in een potje opzij. Dan zijn de kosten nooit onverwachts, want je hebt het geld al opzij gezet.
Koop bijvoorbeeld een Lexus. Die zijn zo betrouwbaar dat ze nu standaard 10 jaar garantie geven omdat ze gewoon niet kapot gaan. De kosten zijn dan vaak enkel die van de standaard onderhoudsbeurten. En een auto verkopen is nooit een gedoe, zolang je maar het bedrag accepteert wat ze voor je auto bieden.
Je hebt een punt, maar ik kan niet zo goed tegen sommige onzekerheden.
Dat is vreemd, en wil ik ook liever niet teveel over uitweiden.

Maar ik moet dan een berekening gaan maken wat de kosten zijn als ik een auto all-risk verzeker, belasting betaal, onderhoudsbeurten kosten, en het risico op schade.
Ik weet dat lease-bedrijven enorme kortingen bedingen voor onderhoud en reparatie.
Iets dat je als particulier nooit voor elkaar krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Theo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:20:
Mogelijk kun je, wanneer je ze belt, het zo regelen dat je op voorhand 100% betaalt. Zij hebben dan zekerheid van betaling (die is er immers al) waardoor een kredietcheck niet meer nodig is.
Zoiets had ik ook voorgesteld bij een lease-bedrijf.
Vonden ze ook heel gek. :)
Maar ik heb er maar 2 hierover gevraagd, eentje recent en de ander al weer een jaar of 2 geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeeEs
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:32:
[...]

Ja, heb ik gedaan.
Die vonden het een gekke vraag.
En hadden geen idee hoe ze er mee om moeten gaan.
[...]

Je hebt een punt, maar ik kan niet zo goed tegen sommige onzekerheden.
Dat is vreemd, en wil ik ook liever niet teveel over uitweiden.

Maar ik moet dan een berekening gaan maken wat de kosten zijn als ik een auto all-risk verzeker, belasting betaal, onderhoudsbeurten kosten, en het risico op schade.
Ik weet dat lease-bedrijven enorme kortingen bedingen voor onderhoud en reparatie.
Iets dat je als particulier nooit voor elkaar krijgt.
Lijkt me stug dat ze niet weten wat ze daar mee moeten... Het is gewoon een keuzematrix waar je doorheen gaat.
Je zegt gewoon: "hey Goedemiddag, ik wil die en die auto leasen. Kopje koffie erbij...? Lekker!
Je loopt dan of zo door de procedure, of je krijgt een "computer zegt nee" als er een inkomensvraag komt waar je niet (bevredigend) op kan antwoorden lijkt me...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tomatoman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:44

Tomatoman

Fulltime prutser

Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 10:30:
[...]

Maar ik ben vooral zo benieuwd of ik ueberhaupt wel een auto kan leasen in mijn situatie.
Waarom stel je die vraag op een forum? Wij kunnen alleen gissen naar het antwoord, terwijl een leasemaatschappij je het echte antwoord kan geven. Verder zie ik dat je diverse dingen niet weet waar een leasemaatschappij je een prima antwoord op kan geven, zoals de voor- en nadelen van zakelijk leasen.

Overigens zie ik heel veel reacties die gaan over alternatieven voor lease. Dat is niet waar de topicstarter om vraagt. Laten we proberen het bij lease te houden.

Een goede grap mag vrienden kosten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 02:22
Tomatoman schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Waarom stel je die vraag op een forum? Wij kunnen alleen gissen naar het antwoord, terwijl een leasemaatschappij je het echte antwoord kan geven. Verder zie ik dat je diverse dingen niet weet waar een leasemaatschappij je een prima antwoord op kan geven, zoals de voor- en nadelen van zakelijk leasen.
Is dat wel zo? Ik zou aan WC Eend niet vragen wat hun voor- en nadelen zijn ten opzichte van bleek.

On topic: in het verleden met beperkte inkomsten en een vooruitbetaling zakelijk geleased bij Alphabet. Dat was mij prima bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
GeeEs schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:45:
[...]

Lijkt me stug dat ze niet weten wat ze daar mee moeten... Het is gewoon een keuzematrix waar je doorheen gaat.
Je zegt gewoon: "hey Goedemiddag, ik wil die en die auto leasen. Kopje koffie erbij...? Lekker!
Je loopt dan of zo door de procedure, of je krijgt een "computer zegt nee" als er een inkomensvraag komt waar je niet (bevredigend) op kan antwoorden lijkt me...?
Als je met een medewerker belt, beginnen ze al een beetje raar te reageren als je met de vraag komt.
Ik heb nog bij niemand aan de koffie gezeten.

Daarnaast, uitzonderingen zijn soms best wel mogelijk als je doorvraagt.
Wellicht niet bij een lease-maatschappij. Maar bij hypotheken of banken.
Je moet het soms alleen een beetje toelichten en onderbouwen met cijfers.
Bij de aankoop van mijn huis vond de notaris-medewerker het eerst ook een beetje gek dat ik geld overmaakte i.p.v. dat dit via een bank of hypotheekverstrekker kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Ja hoor, Google maar eens op shortlease, je betaald meer per maand, en je moet vaak een maand vooruit betalen. Verder worden er geen vragen gesteld, zolang je blijft betalen mag je blijven rijden, en je kan vaak per maand opzeggen.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Tomatoman schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:47:
[...]

Overigens zie ik heel veel reacties die gaan over alternatieven voor lease. Dat is niet waar de topicstarter om vraagt. Laten we proberen het bij lease te houden.
Ik weet de voor- en nadelen van zakelijk leasen redelijk.
Maar als ZZP'er zou dit voor de financierings-eisen niet uit hoeven te maken.

Ik stel een vraag op het forum om te zien of er mensen zijn die dit wellicht aan de hand hebben gehad.
Daar is een forum volgens mij voor, toch?

Verder heb ik niet altijd veel vertrouwen in wat medewerkers zeggen.
Bel de belastingtelefoon op maandag, woensdag en vrijdag en je krijgt 3 verschillende antwoorden op een identieke vraag.
Idem bij KPN.
Idem bij ziektekostenverzekering (zo leerde de praktijk)
Dus die kans bestaat ook bij een leasemaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
exelletor schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:50:
On topic: in het verleden met beperkte inkomsten en een vooruitbetaling zakelijk geleased bij Alphabet. Dat was mij prima bevallen.
Ga ik die eens contacten. Dank!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:51:
[...]

Als je met een medewerker belt, beginnen ze al een beetje raar te reageren als je met de vraag komt.
Ik heb nog bij niemand aan de koffie gezeten.

Daarnaast, uitzonderingen zijn soms best wel mogelijk als je doorvraagt.
Wellicht niet bij een lease-maatschappij. Maar bij hypotheken of banken.
Je moet het soms alleen een beetje toelichten en onderbouwen met cijfers.
Bij de aankoop van mijn huis vond de notaris-medewerker het eerst ook een beetje gek dat ik geld overmaakte i.p.v. dat dit via een bank of hypotheekverstrekker kwam.
Je moet ook niet vragen of het kan, je moet gewoon doen alsof je een potentiële klant bent en een bepaald model auto wil leasen bij hun. Gewoon doen alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
Als ze moeilijk doen, kan je gewoon opperen: Hey, ik kan nu meteen de hele termijn in 1x aftikken... deal?
En dan kan je misschien zelfs ook korting onderhandelen oid...
Misschien dat ze dat gek vinden ja, ga je gewoon naar de concurrent...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Diederik schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:52:
[...]

Ja hoor, Google maar eens op shortlease, je betaald meer per maand, en je moet vaak een maand vooruit betalen. Verder worden er geen vragen gesteld, zolang je blijft betalen mag je blijven rijden, en je kan vaak per maand opzeggen.
Dacht altijd dat ik dan ook verplicht in drugs moest handelen :)

Weet je toevallig wat je procentueel per maand meer kwijt bent t.o.v. gewone lease?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GeeEs
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Weet je toevallig wat je procentueel per maand meer kwijt bent t.o.v. gewone lease?
Niet verplicht drugsdealer... :+ De leasemaatschappij zal echter wel een scoort check hebben daarop..
Meneer heeft veel eigen vermogen, zzper, werkt weinig, groot huis... "Computer heeft daar een mening over..." = Bepaald risicoprofiel...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:32
Let op! Bij leasen klinkt erg leuk. Maar na jaren heb je niks in je handen. Per maand zou ik €300 moeten betalen voor leasen en in 3 jaar heb ik dan €10.800,- betaald en is het nog steeds niet mijn eigen auto.

Ik zou dan liever eentje kopen i.p.v te leasen. Voor €10.000 tot 13.000 mooie Aygo's tweedehands te vinden die erg goed zijn en jaren mee kunnen. Deze Aygo's kun je makkelijk financieren per maand.

Pluspunt weinig onderhoud en zeer weinig reparaties die Aygo's gaan bijna niet kapot. Economisch verantwoord en benzine verbruik erg laag snelweg 1 op 25.

Ik zag laatst een Aygo bij de Toyota dealer: 13.000 KM op de teller (bijna nieuw) en bouwjaar uit november 2020! €12.000. Heel netjes en zag er goed uit van binnen als nieuw

[ Voor 34% gewijzigd door Van der Berg op 27-08-2022 14:28 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aawe mwan
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:04

aawe mwan

Wat ook leuk is:

[...]
Zakelijke lease bij ZZP’er zit anders in elkaar dan bij een bedrijf dat veel leaseauto's heeft rijden. Denk bijvoorbeeld aan de verzekering die in het contract zit en aan het terugbetalen van kilometers die de werknemers niet gereden hebben maar die wel in het contract stonden.

Nadeel is dat je sowieso flink betaalt voor een financieel product dat je niet nodig hebt. Dat is raar.
Voor veel mensen is de reden om dit toch te doen, dat het kenteken op naam van de een of andere leasemaatschappij komt te staan, in plaats van op hun eigen naam.

De drugsdealers inderdaad, Google maar eens op: „criminelen lease auto”.
Waarschijnlijk de reden dat leasebedrijven doen alsof ze dom zijn en je vriendelijk de deur wijzen.

[ Voor 32% gewijzigd door aawe mwan op 27-08-2022 14:51 ]

„Ik kan ook ICT, want heel moeilijk is dit niet”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smobbo
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:29
Ik zit ook in de groep: wat een vreemde vraag.
Wat weerhoud je om niet nu naar een dealer te rijden en een auto te leasen? Als je het vooral vanwege het ontzorgen doet dan is een private lease contract bij een lokale dealer een goede optie lijkt me.
Als die echt niet willen, ook als je de helft of meer ter plekke af tikt dan heb je ook je antwoord, maar ik gok dat ze graag je geld aannemen.

Ik zou het zelf veel te zonde van m’n geld vinden, ga dan voor een half jaar oude Kia met 7 jaar garantie. Onderhoud in de eerste jaren is 3x niks en gewoon op schema vooraf vast te leggen (je weet dus wat het gaat kosten). Dan hou je belasting en verzekering over, belasting gaat vanzelf als de auto op je naam staat en 1x bellen met een verzekeringsmaatschappij en de verzekering is geregeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Smobbo schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:47:
Ik zit ook in de groep: wat een vreemde vraag.
Wat weerhoud je om niet nu naar een dealer te rijden en een auto te leasen?
Je vindt het een rare vraag, maar je hebt hem volgens mij niet volledig gelezen.
Als ik nu bij een dealer aankom, dan is de kans groot dat ze zeggen: Laat uw maandelijkse inkomen zien middels een loonstrook en een bewijs van vaste aanstelling. Of moet ik jaarcijfers overleggen. Die van mij zijn voor mijn bedrijf niet goed (voor mij wel, maar voor de lease-maatschappij niet)
Van der Berg schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:14:
Let op! Bij leasen klinkt erg leuk. Maar na jaren heb je niks in je handen. Per maand zou ik €300 moeten betalen voor leasen en in 3 jaar heb ik dan €10.800,- betaald en is het nog steeds niet mijn eigen auto.

Ik zou dan liever eentje kopen i.p.v te leasen. Voor €10.000 tot 13.000 mooie Aygo's tweedehands te vinden die erg goed zijn en jaren mee kunnen. Deze Aygo's kun je makkelijk financieren per maand.

Pluspunt weinig onderhoud en zeer weinig reparaties die Aygo's gaan bijna niet kapot. Economisch verantwoord en benzine verbruik erg laag snelweg 1 op 25.

Ik zag laatst een Aygo bij de Toyota dealer: 13.000 KM op de teller (bijna nieuw) en bouwjaar uit november 2020! €12.000. Heel netjes en zag er goed uit van binnen als nieuw
Je legt het eventuele nadeel van leasen uit.
Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Ik ben ook niet op zoek naar financiering.
Bovendien zou je eens voor de grap moeten uitreken wat de auto uit jouw voorbeeld van € 300 per maand in de lease, wat deze zou kosten als je die zelf koopt en gebruikt.
Afschrijving, verzekering, reparatie, onvoorzien, belasting, alles meetellen.
Het is niet zoals bij een huur- of koophuis. Gebruikelijk is dat de waarde van een huis stijgt. Al is het maar de inflatie volgen. Een auto wordt altijd minder waard, of je moet een bijzonder exemplaar hebben, zoals een oldtimer.

En of een auto zuinig is of niet, heeft niets te doen met lease of zelf aankopen.

Los daarvan: Ik zal never nooit een Aygo leasen of kopen. Zelfs lenen van een vriend heb ik mijn twijfels over.

[ Voor 6% gewijzigd door Rzaan op 27-08-2022 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
aawe mwan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

Zakelijke lease bij ZZP’er zit anders in elkaar dan bij een bedrijf dat veel leaseauto's heeft rijden. Denk bijvoorbeeld aan de verzekering die in het contract zit en aan het terugbetalen van kilometers die de werknemers niet gereden hebben maar die wel in het contract stonden.

Nadeel is dat je sowieso flink betaalt voor een financieel product dat je niet nodig hebt. Dat is raar.
Voor veel mensen is de reden om dit toch te doen, dat het kenteken op naam van de een of andere leasemaatschappij komt te staan, in plaats van op hun eigen naam.

De drugsdealers inderdaad, Google maar eens op: „criminelen lease auto”.
Waarschijnlijk de reden dat leasebedrijven doen alsof ze dom zijn en je vriendelijk de deur wijzen.
Bij een gewone lease komt het kenteken op jouw naam te staan, maar het eigendom staat in een apart eigenaren register.
Dus autoriteiten kunnen nog steeds nagaan wie in een auto rijdt.
Bij huren is dat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Niet vooraf speculeren wat als dit of dat, dan blijf je ook altijd zoekende.

Ga op pad en laat je informeren. Je weet zelf hoe de vork voor jou in de steel zit, en met alle info kun je zelf wel een beslissing maken wat het beste is voor jouw situatie. Ik zou zeker eerst gaan kijken voor eigen auto, die hoeft natuurlijk niet nieuw te zijn. Als ZZP'er doe je je belastingzaken ook zelf, maar je kunt online zat info vinden. evt kun je dan in een topic gericht advies vragen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:07:
Niet vooraf speculeren wat als dit of dat, dan blijf je ook altijd zoekende.
Ik speculeer niet.
Ik wilde gewoon kijken of er al iemand eerder met dit bijltje gehakt heeft.
Ook al wat geïnformeerd, maar kan ik zeker nog meer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

Deze verkeerde logica zie ik wel vaker. Je vergelijkt appels met peren.

Koop auto x van 40k -> na 3 jaar 11k afschrijving -> auto van 29k
Lease auto x van 40k -> na 3 jaar 11k betaald -> 29k op de bank

(even los van de precieze leasetermijnen / afschrijvingen)

Je kunt dus niet een lease auto van 40k vergelijken met koop van 11k (dan moet je daar 11k lease mee vergelijken)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jeroenkb schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:33:
[...]

Deze verkeerde logica zie ik wel vaker. Je vergelijkt appels met peren.

Koop auto x van 40k -> na 3 jaar 11k afschrijving -> auto van 29k
Lease auto x van 40k -> na 3 jaar 11k betaald -> 29k op de bank

(even los van de precieze leasetermijnen / afschrijvingen)

Je kunt dus niet een lease auto van 40k vergelijken met koop van 11k (dan moet je daar 11k lease mee vergelijken)
Welke (nieuwe) auto schrijft zo weinig af? Die wil ik ook wel! :+

Ik ben overigens al een paar jaar de kat uit de boom aan het kijken in verband hiermee, i.v.m. eventuele 'aanschaf' van en tweede auto - mijn kinderen zijn inmiddels allebei volwassen, kosten kunnen we dan delen/uitsmeren.

Private lease is inmiddels niet meer zo'n enorme kostenpost als het ooit was. Je betaalt ook de BPM niet, etc.

Als je dan meeneemt dat ...
Je betaalt maandelijks een vast bedrag voor het gebruik van de auto. Hierin zitten de kosten voor afschrijvingen, een allrisk-autoverzekering, motorrijtuigenbelasting, reparatie, onderhoud, pechhulp en banden.
... dan wordt het vanzelf interessant. Zeker als je dan (bijv.) als 'daily driver' een spiksplinternieuwe, bescheiden elektrische auto kunt rijden. En daarnaast een (grotere, zwaardere, ruimere) auto die je o.a. voor vakanties gebruikt achter de hand houden.

[ Voor 42% gewijzigd door Ramzzz op 27-08-2022 15:40 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Ramzzz schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:35:
[...]

Welke (nieuwe) auto schrijft zo weinig af? Die wil ik ook wel! :+
Op dit moment die van mij...

Zou mij 1 jaar oude Enyaq voor 6k meer kwijt kunnen op dit moment ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:10

Yucon

*broem*

Waar heb je rondgevraagd? De reguliere (grote) maatschappijen? Daar loop je gelijk vast als je niet in een hokje past, maar er zijn ook wel wat regionale kleinere maatschappijen. Mogelijk krijg je daar andere antwoorden dan bij de Athlon's van deze wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

jeroenkb schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:37:
[...]

Op dit moment die van mij...

Zou mij 1 jaar oude Enyaq voor 6k meer kwijt kunnen op dit moment ;)
Ah, op die fiets. :+

Ja, de 'markt' is grillig en betrekkelijk onstuimig. Maar na zo'n uitgave direct weer verkopen is echt 8)7

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:32

Klippy

Still Game

@Rzaan Ik vind het vreemd dat je een ervaring hebt waarbij medewerkers dit "raar" vinden.
Zover ik weet hebben de meeste leasemaatschappijen juist geen minimale inkomensgrens en zijn er ook genoeg ZZP'ers die ik ken die een lease contract krijgen.

Het lijkt mij dus helemaal geen vreemde vraag. Er wordt een BKR check gedaan, maar als je geen leningen hebt komt dat goed en gekeken of je genoeg geld "over" hebt in de maand om de auto te kunnen betalen. Met andere woorden hoe hoog het risico is voor de leasemaatschappij dat jij niet meer kan betalen.
Het risico is tegenwoordig vrij laag, want nieuwe auto's zijn schaars maar wel veel gewild, de tweedehands automarkt is gouden handel. Dus de kans dat ze met de auto blijven zitten is vrij laag.

Dus als jij kan aantonen dat er onder de streep genoeg geld over blijft moet dat geen probleem zijn. Moet je ze wel volledig inzicht geven in je financiële situatie natuurlijk. Maar dat zei je zelf al, met cijfers kan je veel onderbouwen.

Een service medewerker die de telefoon opneemt zal dit misschien vreemd vinden omdat het niet vaak voor komt dat iemand met veel eigen vermogen gaat leasen en de servicedesk belt daarvoor, maar als je echt een aanvraag doet die ze concreet gaan beoordelen denk ik dat je een veel beter antwoord krijgt.

[ Voor 3% gewijzigd door Klippy op 27-08-2022 15:53 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smobbo
  • Laatst online: 19:29
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

Je vindt het een rare vraag, maar je hebt hem volgens mij niet volledig gelezen.
Als ik nu bij een dealer aankom, dan is de kans groot dat ze zeggen: Laat uw maandelijkse inkomen zien middels een loonstrook en een bewijs van vaste aanstelling. Of moet ik jaarcijfers overleggen. Die van mij zijn voor mijn bedrijf niet goed (voor mij wel, maar voor de lease-maatschappij niet)
Ik heb de vraag wel helemaal gelezen. Je doet alleen maar een aanname en op basis daarvan ga je een vraag stellen. Dan krijg je een topic vol met ‘misschien, mogelijk, wellicht’, daarom zei ik: ga bij een dealer langs.
Je schrijft nu zelf ‘…dan is de kans groot…’, ja of ze zeggen dat niet en geven je een auto op basis van een flinke aanbetaling, borg, garantie, weet ik veel.
Je wilt graag private lease, maar twijfelt of je jouw financiële positie kan uitleggen. Volgens mij is die niet zo gek: geld genoeg op de bank, maar geen hoog inkomen.
De partij die je een auto gaat geven wil een bepaalde zekerheid, dat kan ook gewoon een bak geld vooraf zijn. Dan betaal je gewoon vrij veel voor een auto die niet van jou wordt, maar mocht er onverwacht onderhoud aan een nieuwe auto zijn die niet onder garantie valt dan ben je gedekt. Prima toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van der Berg
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:32
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 14:58:
[...]

[...]

Je legt het eventuele nadeel van leasen uit.
Maar daar gaat mijn vraag niet over.
Ik ben ook niet op zoek naar financiering.
Bovendien zou je eens voor de grap moeten uitreken wat de auto uit jouw voorbeeld van € 300 per maand in de lease, wat deze zou kosten als je die zelf koopt en gebruikt.
Afschrijving, verzekering, reparatie, onvoorzien, belasting, alles meetellen.
Het is niet zoals bij een huur- of koophuis. Gebruikelijk is dat de waarde van een huis stijgt. Al is het maar de inflatie volgen. Een auto wordt altijd minder waard, of je moet een bijzonder exemplaar hebben, zoals een oldtimer.

En of een auto zuinig is of niet, heeft niets te doen met lease of zelf aankopen.

Los daarvan: Ik zal never nooit een Aygo leasen of kopen. Zelfs lenen van een vriend heb ik mijn twijfels over.
Ik rij al 8 jaar in een Toyota Aygo. Deze is bouwjaar mei 2010 en gekocht op 12 december 2014. Hij was 4 jaar oud met 30.000 KM gekocht via officiële Toyota dealer. Ik zit inmiddels boven de 201.000 KM en nog nooit grote reparaties gehad en extra kosten. Onderhoud officieel dealer. Ik heb er 171.000KM mee gereden. Onderhoud afhankelijk en bij een Aygo niet zo duur. Vergist je niet ze rijden erg goed en comfortabel en zijn erg betrouwbaar!

Ik bedoel ermee te zeggen dat ik goedkoper uit ben dan leasen. Ik heb zelfs een All-Risk verzekerd inclusief inzittenden.

Bij leasen betaal je steeds per maand en wat heb je aan het eind als €10.800 hebt betaald? Zonde van het geld

[ Voor 7% gewijzigd door Van der Berg op 27-08-2022 16:31 ]

X570 Aorus Pro - Ryzen 7 5800X- Noctua NH-U14S - FSP Hydro Ti PRO 1000W - 32GB DDR4 3600MHz C16 - GeForce RTX 4090 - 990 Pro 4TB - MSI MAG 321UP QD-OLED 4K/165Hz - 65" OLED LG B4 - Watch Ultra LTE - S24 Ultra 1TB - Tab S10+ 512/12GB - Buds 3 Pro - 22TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Gezien TS aangeeft ervoor te kiezen om weinig te werken, is het huren van een auto op het moment dat deze nodig is dan wellicht een optie?

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 09-06 14:02
Je kan gewoon een aanvraag indienen, ik ben net (echt) begonnen als zzper dus mijn vorige inkomens waren nog grotendeels uit loondienst en niet de zaak. Ik kreeg van 2 lease maatschapijen een aanbod om 10% vooraf te betalen op een auto van 40k en de rest gewoon normaal zonder mijn gegevens te hoeven laten zien. Let wel op, maak de som of privé leasen of zakelijk leasen voordeliger is. Neem bijtelling financhial lease, wegen belasting verzekering afschrijving brandstof belasting etc. alles mee

Wat ik nu ga doen?
Prive huren zonder BKR. Ik huur een auto voor minimaal 1 jaar en spreek met die partij daar een goed bedrag voor af. (100 euro per maand meer dan als ik het zou leasen) Gaat het minder? kan ik hem na dat jaar meteen inleveren en evt een kleiner model huren of tijdelijk weer iets kopen.

[ Voor 13% gewijzigd door Luuk013 op 27-08-2022 18:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Klippy schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:51:
@Rzaan Ik vind het vreemd dat je een ervaring hebt waarbij medewerkers dit "raar" vinden.
Zover ik weet hebben de meeste leasemaatschappijen juist geen minimale inkomensgrens en zijn er ook genoeg ZZP'ers die ik ken die een lease contract krijgen.

Het lijkt mij dus helemaal geen vreemde vraag. Er wordt een BKR check gedaan, maar als je geen leningen hebt komt dat goed en gekeken of je genoeg geld "over" hebt in de maand om de auto te kunnen betalen. Met andere woorden hoe hoog het risico is voor de leasemaatschappij dat jij niet meer kan betalen.
Het risico is tegenwoordig vrij laag, want nieuwe auto's zijn schaars maar wel veel gewild, de tweedehands automarkt is gouden handel. Dus de kans dat ze met de auto blijven zitten is vrij laag.
Als je een kleine auto wil leasen dan is dat voor ZZP'ers al makkelijker.
Maar je moet wel minimaal cijfers overleggen van 1 boekjaar.
Daar staat bij mij niet veel in afgelopen jaar.
Dit jaar iets meer, maar zal nog steeds niet superveel zijn.

Ik wil echter een grotere auto leasen waarvan de leaseprijs rond de € 1.350 ligt.
Dan wordt het al wat lastiger.

Ik sta niet geregistreerd bij het BKR en dat is soms een nadeel.
Klinkt gek, maar ze weten dus niet of ik een goede betaler ben.
Je kunt beter geregistreerd staan als een goede betaler.
ari3 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:32:
Gezien TS aangeeft ervoor te kiezen om weinig te werken, is het huren van een auto op het moment dat deze nodig is dan wellicht een optie?
Nee, ik wil zo'n auto gewoon bij de hand hebben.
Vind ik fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Luuk013 schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:22:
Je kan gewoon een aanvraag indienen, ik ben net (echt) begonnen als zzper dus mijn vorige inkomens waren nog grotendeels uit loondienst en niet de zaak. Ik kreeg van 2 lease maatschapijen een aanbod om 10% vooraf te betalen op een auto van 40k en de rest gewoon normaal zonder mijn gegevens te hoeven laten zien.
Dat klinkt goed.
Mag ik vragen welke maatschappijen dat waren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:24:
[...]

Dat klinkt goed.
Mag ik vragen welke maatschappijen dat waren?
Dien via de website van de grootste partijen een aanvraag in en ze beginnen er zelf over als je na 2 dagen nog niet op de link hebt geklikt om de gegevens in te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Citroentjuh
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 22:44
Klopt, maar je moet voor de eerlijkheid wel even ervan aftrekken dat daar in zit: wegenbelasting, verzekering, onderhoud en APK.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
Van der Berg schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 16:27:
[...]

Ik rij al 8 jaar in een Toyota Aygo. Deze is bouwjaar mei 2010 en gekocht op 12 december 2014. Hij was 4 jaar oud met 30.000 KM gekocht via officiële Toyota dealer. Ik zit inmiddels boven de 201.000 KM en nog nooit grote reparaties gehad en extra kosten. Onderhoud officieel dealer. Ik heb er 171.000KM mee gereden. Onderhoud afhankelijk en bij een Aygo niet zo duur. Vergist je niet ze rijden erg goed en comfortabel en zijn erg betrouwbaar!

Ik bedoel ermee te zeggen dat ik goedkoper uit ben dan leasen. Ik heb zelfs een All-Risk verzekerd inclusief inzittenden.

Bij leasen betaal je steeds per maand en wat heb je aan het eind als €10.800 hebt betaald? Zonde van het geld
Het gaat TS (totaal) niet om goedkoper uit zijn, dat is al meermaals aangegeven...
Ook heeft TS al duidelijk aangegeven dat een Aygo er never nooit niet gaat komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Citroentjuh schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:41:
[...]

Klopt, maar je moet voor de eerlijkheid wel even ervan aftrekken dat daar in zit: wegenbelasting, verzekering, onderhoud en APK.
Dat doen de meesten niet.
Als je echt gaat kijken wat je auto daadwerkelijk kost, dan schrik je je vaak de tering.
€ 0,50 per kilometer is echt niet gek met huidige brandstofprijzen.
Maar die € 0,30 cent exclusief brandstofprijzen, die rekenen mensen vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:35
Leasen lijkt handig. Geen onderhoud en weten wat je maandelijks kwijt bent.
Ik geef zelf de voorkeur aan het hebben van een eigen auto. Heb alleen Japans gereden in auto’s die rond de 10k aanschaf zaten. Buiten de beurten om is daar nooit iets mis mee geweest. Je moet ook een beetje geluk hebben met een 2e handsje, maar een proefrit verteld al heel veel.

Daarbij kun je dat geld wat je bespaard door niet te leasen in een potje stoppen voor onderhoud van de auto en onvoorziene uitgaven. Als je daarna ongeveer 7 jaar met zo’n auto doet en er zuinig op bent krijg je er nog best veel voor terug. Japanse auto’s zijn ook erg waardevast.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
GeeEs schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:53:
Het gaat TS (totaal) niet om goedkoper uit zijn, dat is al meermaals aangegeven...
Ook heeft TS al duidelijk aangegeven dat een Aygo er never nooit niet gaat komen.
Juist.
Ik gun ieder zijn auto, hoor.
Maar voor mij is een auto meer dan alleen van A naar B komen.
Daar is ook niks mis mee.
Mijn huidige auto (een Audi A3 die ik ooit zeer voordelig kreeg) is er zo eentje.
Maar altijd Jeeps gereden en ik wil weer zoiets.

Ik heb in ieder geval al gehoord via dit topic dat er maatschappijen die het doen.
En - van jou - gewoon doen alsof je een klant bent die nu en direct een auto wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
rimave schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:55:
Leasen lijkt handig. Geen onderhoud en weten wat je maandelijks kwijt bent.
Ik geef zelf de voorkeur aan het hebben van een eigen auto. Heb alleen Japans gereden in auto’s die rond de 10k aanschaf zaten. Buiten de beurten om is daar nooit iets mis mee geweest. Je moet ook een beetje geluk hebben met een 2e handsje, maar een proefrit verteld al heel veel.

Daarbij kun je dat geld wat je bespaard door niet te leasen in een potje stoppen voor onderhoud van de auto en onvoorziene uitgaven. Als je daarna ongeveer 7 jaar met zo’n auto doet en er zuinig op bent krijg je er nog best veel voor terug. Japanse auto’s zijn ook erg waardevast.
Jij kijkt anders tegen een auto en het gebruik daarvan aan.
Er zijn ook maar een paar Japanse auto's die ik zou willen en daarvan wordt er maar eentje verkocht in Nederland: Toyota Landcruiser. Maar die is best duur om nieuw te kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk013
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 17:55:
[...]

Dat doen de meesten niet.
Als je echt gaat kijken wat je auto daadwerkelijk kost, dan schrik je je vaak de tering.
€ 0,50 per kilometer is echt niet gek met huidige brandstofprijzen.
Maar die € 0,30 cent exclusief brandstofprijzen, die rekenen mensen vaak niet.
Je kan dit eenvoudig uitrekenen op:

https://www.anwb.nl/auto/...52-4d30-80f9-2ce79773c250

Voor mij persoonlijk was het meer prettig om kapitaal te hebben en te kunnen inversteren in mijn nieuwe idee. Dan maar 1500 meer kwijt per jaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stef87
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 08-06 20:59
Toen ik beginnende ondernemer was had ik maar iets van 8k omzet vóór 2019 (maar wel vermogen, waar overigens niet naar werd gekeken)

Financial lease (soort zakelijke huur-koop) met na 5j een slottermijn was toen prima. Ik ben niet eens gebeld: online aangevraagd via Tesla, paar dagen later akkoord.

15k aanbetaling op voorhand, dan 5j lang ~300€ Per maand en na 5j staat er nog 11-13k open.

Dan kan je inruilen (is een restwaarde, waarschijnlijk boven de 11k) of afbetalen en doorrijden.

*edit*
Ik heb volgens mij nog nooit mijn inkomen moeten overleggen of laten zien. Ik had meer dan minimale aanbetaald (3x) de rest via financiering. Mogelijk is er een krediet check geweest, geen idee.

[ Voor 17% gewijzigd door Stef87 op 27-08-2022 18:12 ]

Model Y -P, Hyundai Inster, Daikin FTXM & 5kW Monoblock. Ex-Autotechnisch Specialist. www.GewoonDuurzaamAdvies.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Zojuist gedaan.
Als ik dat doe voor de auto die ik op het oog heb, een Ford Explorer, dan komt de ANWB uit op € 0,89 per kilometer bij 20.000 KM per jaar.
Maandbedrag is € 1.482 per maand, maar dat is inclusief € 400 brandstof.
De leaseprijs is omstreeks € 1.350. Maar dat is dus zonder brandstof.
Dus dan is het ± € 1.080 vs ± € 1.350.
Dat is een aardig verschil.

Nou gaat die vergelijking niet helemaal op.
Want als ik hem zelf koop, zullen de onderhoudskosten per jaar stijgen, want inflatie.
En als ik hem zelf koop, ben ik het bedrag nu in 1 x kwijt. Maar als je maandelijks een vast bedrag betaalt tot de eindtermijn, worden die maandelijkse bijdragen 'lager' (niet echt, maar wel als je het afzet tegen de inflatie)
Daarom is een lease-bedrag ook altijd hoger: De leasemaatschappijen moeten hun toekomstige 'verliezen' goedmaken.

[ Voor 5% gewijzigd door Rzaan op 28-08-2022 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Bij wat voor een (zakelijke) lease constructie ook, de brandstofprijs waar mee gerekend wordt is altijd op basis van een voorschot. Die €400,-/Maand is nú momenteel dus goed voor iets minder dan 183 Liter (actuele adviesprijs €2.189 / Liter Euro95).

Leasemaatschappijen zijn géén filantropische instellingen en je betaalt gewoon voor de SERVICE welke ze je verlenen.

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Will_M schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 19:07:
Bij wat voor een (zakelijke) lease constructie ook, de brandstofprijs waar mee gerekend wordt is altijd op basis van een voorschot. Die €400,-/Maand is nú momenteel dus goed voor iets minder dan 183 Liter (actuele adviesprijs €2.189 / Liter Euro95).
De € 400 die ik noemde, was wat je volgens de ANWB per maand kwijt zou zijn bij 20.000 km per jaar met die betreffende Ford. Staat los van welke lease dan ook.

De brandstof hoef je niet mee te nemen in een lease-contract.
Tankpassen e.d. betaal je gewoon voor, wat je ook aan de pomp zelf zou betalen.

Leasemaatschappijen pakken hun winst uit de deals die zij sluiten voor bulkcontracten met garages en verzekeraars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 11:58:
[...]

Sorry hoor, ik dacht behulpzaam te zijn.

Invoegen doe je zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Diederik schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 12:49:
[...]

Sorry hoor, ik dacht behulpzaam te zijn.
Moet ik nou serieus gaan uitleggen dat een smiley aangeeft dat iets grappig bedoeld is?
En de zin die daarop volgt, geeft voor jou niet aan dat ik je opmerking waardeer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grasmanek94
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 23:39

Als het zo makkelijk was dan leasede niemand natuurlijk. Ik had een oude(re) auto uit 2011, kostte mij (inclusief afschrijving), exact 788,32 eur per maand. Rij nu full operational zakelijke lease en kost 750~ per maand (inclusief bijtelling, inclusief het geld dat ik "mis" omdat de auto van mijn bruto salaris wordt betaald).

In 4 jaar tijd bespaar ik dus ongeveer, 1839.36 door een nieuwe auto (die groter, beter, mooier, veiliger, comfortabeler is, en meer functies heeft, etc) te rijden en zelf niks te bezitten.

Uiteindelijk kijk ik naar auto "bezit" ook niet zoals andere mensen. In Nederland kan je geen auto bezitten. Als je de verzekering of mrb niet betaald wordt die gewoon in beslag genomen. Uiteindelijk heeft de auto aan je wensen voldaan en verkoop je hem. Je leased de auto dus van jezelf voor een definitieve periode (be it een lange of korte). Ik moet nog de eerste persoon ontmoeten die 1x een auto koopt en hem bewust de rest van zijn/haar leven rijdt/onderhoud (60+ jaar oid).

[ Voor 16% gewijzigd door grasmanek94 op 29-08-2022 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Rzaan schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 15:16:
[...]

Ik speculeer niet.
Ik wilde gewoon kijken of er al iemand eerder met dit bijltje gehakt heeft.
Ook al wat geïnformeerd, maar kan ik zeker nog meer doen.

Hoe noem je dit dan ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Pagina: 1