Waarde iMac 2011 en MacBook 2011

Pagina: 1
Acties:
  • 515 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:08
Goedenavond

Ik heb een iMac mid 2011 met een 500gb HD, 12GB Ram Intel i5 processor staan. Is in goede staat alleen zit er een lijn in het scherm. Werkt verder uitstekend.

Daarnaast heb ik een MacBook Air 2011 11”, basis uitvoering. Accu is eruit want deze is werd bol

Beide computers zijn overbodig geworden en staan in de weg. Nu heb ik het dilemma om:
- iMac scherm te vervangen en SSD te plaatsen, of in huidige staat verkopen
- MacBook zelfde; nieuwe accu of lekker zo verkopen

Wat zijn beide computers nog zo’n beetje waard? En is het rendabel om er nog geld in te steken? Of blijft de waarde een beetje gelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3DDude
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23:20

3DDude

I void warranty's

Gast dit is 11 jaar oud spul met een kapot scherm en de andere is de accu naar de knoppen... (kan je uberhaubt nog wel een recente MAC OS X versie draaien?)

Waarde weinig.
Zou er geen geld in stoppen tenzij je het zelf nog wilt blijven gebruiken.

[ Voor 13% gewijzigd door 3DDude op 26-08-2022 22:50 ]

Be nice, You Assholes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greatsword
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online

Greatsword

"...Terra Incognita..."

@sjaak81 Verwacht dat 50,- per stuk nog wel te doen moet zijn.

Zou er zelf geen geld meer instoppen.

[ Voor 23% gewijzigd door Greatsword op 26-08-2022 23:28 ]

“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
uit ervaring weet ik dat deze systemen, op deze leeftijd, een kwestie zijn van "wat de gek er voor geeft". Dat ze nog voor €200 op Marktplaats staan zegt alleen maar iets over de verkopers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaak81
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 22:08
Oké dus beste gewoon zo erop gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Runaque
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 22-07 08:17
Die Macbook Air is voor scholieren nog wel te gebruiken om gewone taken op uit te voeren en om goedkoop te weten te komen of een Apple ecosysteem iets voor je is of niet. De enige upgrade die zinnig zou zijn, zou een grotere SSD zijn, maar dat zou in verhouding tot de waarde geen steek houden.

Ik zou ze persoonlijk te koop zetten en mensen laten bieden!! is het 50 euro, dan is het dat, maar kan net zo goed zijn dat men gaat opbieden tegen elkaar en dat je op 150 uit komt!
3DDude schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 22:49:
(kan je uberhaubt nog wel een recente MAC OS X versie draaien?)
Vast wel, met Open Core Legacy Patcher kan je vast nog naar Monterey updaten, maar ik zou dit persoonlijk niet doen gezien elke update ook wat meer van je systeem vraagt! Ik geloof dat High Sierra de hoogst haalbare is via officiële weg op die 2011 Macbook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Taxatietopics zijn niet toegestaan omdat je prima zelf kunt bepalen via V&A of Marktplaats wat de waarde is van een stuk hardware (met of zonder upgrade). Dit topic gaat derhalve op slot.

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.