trage usb wifi adapter speed

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alvinsluisje
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 28-03-2024
hallo

Ik heb 2 wifi usb adapters geprobeerd maar met beide adapters zijn de snelheiden vele malen lager dan bij me ethernet kabel. Wat kan hier tegen doen, mijn pc staat namelijk op me kamer vlak boven de router in de woonkamer.

Geteste usb wifi adapters: Netgear ac9 1900 en TP link ac1300
Download en upload speed rond de 100-300mbps met ethernet kabel rond de 900 mbps

Wij zitten bij T mobile dus snap er eigelijk vrij weinig van waarom de speeds zo traag zijn heb eerder bij ziggo dit probleem niet gehad.

PC Specs

Gigabyte aorus elite z690 ddr4
Corsair venquence RGB 3000mhz 4x8gb cl 15
Intel i7 12700k stock/ H150i pro XT
MSI Suprime X 3090TI
SSD samsung evo 850 500gb
SSD samsung evo 860 1TB 2x
Crucial MX500 500GB
Seagate HDD 2TB
Phanteks Enthoo Pro
Corsair hx850i

OS Win 11

Monitors
AOC AG271QG 1440p 165hz
Asus Rog Strix XG27UQ 4K 144

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:11

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Kabeltje trekken, blijkbaar hoef je maar door een vloer heen, dus valt mee.

Probeer ook eens je router een kwartslag te draaien; het is niet onwaarschijnlijk dat recht boven de antenne er slecht bereik is.

Die straalt vaak zegmaar; in de rondte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

alvinsluisje schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 18:54:
...
Geteste usb wifi adapters: Netgear ac9 1900 en TP link ac1300
Download en upload speed rond de 100-300mbps ...
Die snelheden zijn wat je kunt verwachten met zo'n lullig usb-stickje

Die 1900 is de optelsom van de upload over 2,4 GHz, de download over 2,4 GHz, de upload over 5 GHz en de download over 5 GHz. En dan gaat het over link-speeds; niet over througput

Ja, je leest misschien wel reviews van mensen die tegen de 1000 Mb/s halen over wifi, maar die hebben een router staan van $500 en een adapter van $200

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
hoort deze post niet in een ander forum?

Nou goed,

Als je echt een goed antwoordt op deze vraag wilt hebben dan zul je toch eerst moeten vermelden hoe je situatie is en hoe je test.
t ie vlak tegen de muur, onder een stalen bureau met je wifi stickje achterin geprikt of heb je een usb verlengkabeltje zodat je antenne wat beter geplaatst kan worden,

welke wifi modem/router of accespoint gebruik je en welke settings...

je zegt dat je bij zigo geen last had (Suggereer je dan dat het dus aan je isp ligt want dat lijkt me lariekoek), ook noem je niet de modem/router die je van ziggo had. Immers: al die provider-modempjes hebben soms nét andere features of andere default-settings waarbij de één mogelijk net iets minder slecht uit de verf komt dan de ander.

in mijn huis (jaren 80 rijtjeswoning met heel veel gewapend beton) waar ik momenteel wifi aan het aanleggen ben kan ik in heel het huis, af met 1 goede accespoint in het trapgat die intern over 2,4 en 5hz (wifi 6) beschikt (samen in een enkel multi-radio netwerk, en via een extra usb-stikje nog een 2,4ghz wifi N netwerk voor alle iot-apparaten.

de grootst truuk voor alle desktops en media-pc's was om te zorgen dat antennes voldoende waren, bij sommige pcs zijn ze vervangen door high-gain in plaats van oude sprietjes. en in andere gevallen is de hele netwerk kaart vervangen door pci-e wifi 6 kaartjes.

maar goed echt advies over dergelijke keuzes kun je pas krijgen als ook bekend is welke accespoint je hebt en hoe die geplaatst is. - maar dat is hierboven ook al goed uitgelegd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-06 15:55
Dat je recht boven de router zit is nauwelijks van belang.
Als het een vloer is van gewapend beton of je hebt laminaat op je kamer liggen met dat glimmende folie eronder dan komt er geen spatje wifi doorheen.
Heb je een houten vloer dan haal je wat meer.

Maar wat jij haalt is heel redelijk voor de 2.4Ghz band, en de de 5Ghz band komt nauwelijks door enige vloer heen.
Ligt dus niet aan je usb stick maar aan de demping.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:54

nelizmastr

Goed wies kapot

Gaatje boren idd, kabel erdoor, mooi afwerkgootje eroverheen en klaar.

Qua WiFi, als het die slome Zyxel T50 of nog erger, de PrehistorieTek uit de Vodafone tijd, dan gaat ‘t nooit veel worden. Investeren in een betere router of betere access points is dan nodig. Kabeltje + paar meter plakgoot is goedkoper.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1