Een standaard nismaat is tegewoordig 88cm breed (plaat 90cm breed bovenop blad) en 49cm diep. Kan je dat nog iets uitzagen?
Die grote 5 pits inductie kookplaten zijn allemaal 3 fase dus je ontkomt niet aan het laten aanpassen van de aansluiting.
Er mist sowieso een aansluiting voor een kookplaat. Die kunnen niet op een normale groep. Er moet daarvoor een nieuwe kabel naar de keuken.
Dit kan door de kruipruimte, opbouw over de muur of laten infrezen (en daarna muur stucen + schilderen) De woning is zo oud dat ik met 99% zekerheid kan zeggen dat er geen loze leiding ligt naar de keuken.
Wat bedoel je met de hoofdschakelaar? Ik zie ook alleen maar een aardlekschakelaar (groene cirkel)
Wat gebeurt er als je die zekering (rode circel) eruit draait? (zit er wel een zekering in de houder?) Heb je dan nog stroom in de keuken?
Een oude boiler nachtschakeling (aan tijdens daltarief) lijkt mij ook de enige mogelijkheid. Die schakelen sinds 1 juli 2021 niet meer automatisch in heel Nederland.
Als die gebruikt is voor de keuken (zonder aftakking voor de schakeling) zou je geen stroom moeten hebben want de drie standen schakelaar (gele cirkel) voor die regeling (nacht-uit-dag+nacht) staat op uit i.p.v. nacht of dag+nacht. Het lijkt wel of er los draad achter naar rechts loopt tussen die 2 kasten in een lasdoos zonder deksel (los draad wordt de installatie op afgekeurd, niet aanraakveilig moet nog een laag isolatie omheen).
:fill(white):strip_exif()/f/image/EcZgTfbihqmavpL708rugrSm.png?f=user_large)
Fout, die +-300 euro is alleen voor vervangen van de energiemeter (dan halen ze die dag-nachtschakeling waarschijnlijk ook weg) voor een digitale 3 fase meter (Een digitale meter wordt sowieso (gratis) geplaatst voor 2025 (wettelijk verplicht)) en het plaatsen van 3 hoofdzekeringen. Het kan duurder zijn als de kabel naar de straat vervangen moet worden (Dit is gratis als de aansluiting niet aan de huidige normen voldoet en dan 'gesaneerd' wordt)
Daarvoor moet er dan nog een 4 polige hoofdschakelaar geplaatst worden. Daarna (of tegelijk) moet er een 3 fasen krachtgroep geplaatst worden. Dan nog de kabel naar de keuken. Afhankelijk van de afstand/moeilijkheid kan dat zo €500 a €1000 kosten (Schatting, pin mij er niet op vast. €500 kan alleen al materiaal zijn)