is er een test tussen "all Electric" warmtepompen ca 7,4 Kw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robertwerndlij
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 28-02 11:31
Ik wil een all electric warmtepomp aanschaffen. Ik heb een offerte voor eenDaikin Altherma LT3 Bluevolution 7,5 kW ontvangen maar zou graag willen vergelijken met andere producenten zoals:

-Mitsubishi
-Airwell
-Vaillant
-Itho
-Atag
-Remeha

Belangrijk voor mij is betrouwbaarheid goed presterend.
Op internet echter geen vergelijk terug kunnen vinden, waar (hoe) kan ik de verschillende merken-typen met elkaar vergelijken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online

de Peer

under peer review

robertwerndlij schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:48:
Ik wil een all electric warmtepomp aanschaffen. Ik heb een offerte voor eenDaikin Altherma LT3 Bluevolution 7,5 kW ontvangen maar zou graag willen vergelijken met andere producenten zoals:

-Mitsubishi
-Airwell
-Vaillant
-Itho
-Atag
-Remeha

Belangrijk voor mij is betrouwbaarheid goed presterend.
Op internet echter geen vergelijk terug kunnen vinden, waar (hoe) kan ik de verschillende merken-typen met elkaar vergelijken? :?
Je kunt de datasheets vergelijken. Vooral kijken naar de sCOP en het vermogen bij -10 graden.

Hoe zou je betrouwbaarheid willen testen? zo'n test heb ik nog niet gezien denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door de Peer op 26-08-2022 15:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:38
Betrouwbaar wordt nog niet echt getest, zoek gewoon een betrouwbare installateur en kijk welk merk die hanteert
Een merk met eigen storingsdienst (zoals Vaillant, remeha, atag, Nibe, zijn er vast meer…) hebben vaak de voorkeur als de installateur wat verder weg zit.
Een goede installateur die achter zijn product staat zal de basis onderdelen in huis hebben om bij een probleem het snel te kunnen oplossen , vandaar zoek een installateur waarin je vertrouwen hebt dat die eventuele problemen oplost binnen een acceptabele termijn
Iedereen heeft zijn voorkeur, als je zelf een voorkeur hebt dan zoek je een installateur die dat merk goed kent
Daikin is een prima merk, maar support is soms wat trager vanuit hun(meesten gaan uit dat de installateur bij storing snel een noodoplossing verzinnen zodat de klant geen comfortabele hinder heeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Naast scop ook kijken naar de geluidsproductie (al zijn veel merken daar heel ondoorzichtig in), genoeg warmtepompen (zeker op dat vermogen) te krijgen die je niet in/aan je huis wil als hij in de nacht ook moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Arjan
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:38
pagani schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 21:08:
Naast scop ook kijken naar de geluidsproductie (al zijn veel merken daar heel ondoorzichtig in), genoeg warmtepompen (zeker op dat vermogen) te krijgen die je niet in/aan je huis wil als hij in de nacht ook moet draaien.
Daarnaast zijn er ook te veel merken die niet overeenkomen met de praktijk wat ze op papier aangeven (zowel positief als negatief)
Ik plaats veel warmtepompen van een merk die op papier best veel db hebben maar in de praktijk stiller zijn dan merken die 30% minder db hebben volgens de datasheets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwerndlij
Bedankt,
De buitenunit vd warmtepomp komt ca 4,5 meter vd erfgrens te staan en ca 8,5meter van de gevel vd buren. Hiermee voldoet ik ruimschoots aan de eis uit het Bouwbesluit (3 mtr) uit de.erfgrens en.daardoor zal de geluidsproductie ook niet de boven de 40 dB op de.erfgrens uitkomen.

[ Voor 33% gewijzigd door robertwerndlij op 26-08-2022 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertwerndlij
Ik heb regelmatig gelezen Mitsubishi één van de betere is. Ik ben ook nieuwsgierig naar Airwell.Dit is en Frans merk met een ruime ervaring met veel instelmogelijkheden.
Ik zal het advies opvolgen en een installatiebedrijf zoeken met ruime ervaring.
Levertijd is ook belangrijk😉

[ Voor 33% gewijzigd door robertwerndlij op 26-08-2022 22:43 ]

Pagina: 1