Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
Weet iemand waarom de CFexpress Type A kaarten zo schaars zijn? Op Pricewatch staan er alleen 2 van Sony. Terwijl er genoeg andere aanbieders zijn.

Oa.:
Lexar Professional CFexpress Type-A Gold
Delkin Devices BLACK CFexpress Type-A
Delkin Devices POWER CFexpress Type-A
ProGrade Digital CFexpress Type-A Cobalt

edit: typo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 27-07 14:52
@colossos Pergear heeft nu CFexpress Type A kaarten beschikbaar staan voor redelijke prijzen:Momenteel krijg je ook nog 10% korting op Amazon.nl met een voucher.

Ze zijn ook toegevoegd aan de Pricewatch, maar door gebrek aan SKUs / EANs niet te tracken.

Ook komt Angelbird binnenkort met een 1TB-variant, die met €600 (oftewel €0,60 per GB) redelijk geprijsd lijkt te zijn: Angelbird AV Pro CFexpress Type A 1TB

[ Voor 32% gewijzigd door Balance op 25-09-2023 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colossos
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-08 08:29
Dank voor de tip. Prijs gaat wel iets ten koste van de schrijfsnelheid zie ik. Weet niet of dat invloed heeft op vullen van de buffer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:44

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

colossos schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:09:
Dank voor de tip. Prijs gaat wel iets ten koste van de schrijfsnelheid zie ik. Weet niet of dat invloed heeft op vullen van de buffer.
Ik gebruik de 260GB icm A7r5 en de buffer is nagenoeg instant weer leeg zodra je stopt met schieten. Ik schiet niet vaak 10fps voor langere tijd, dus ik weet niet zeker of de buffer meteen leeg is na 100 shots, maar in elk scenario waar ik tot nu toe in gewerkt heb, is de camera nagenoeg instant klaar met schrijven.
Kortom, ik ben heel blij met de kaartjes d:)b

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-08 15:57
colossos schreef op maandag 25 september 2023 @ 15:09:
Je buffer is je buffer. Het leegmaken van de buffer is waar die schrijfsnelheid handig voor is, maar hoe vaak schiet je je buffer nou echt he-le-maal vol?

Gelijk het antwoord; tenzij je die-hard sport schiet, en die buffer al een paar keer geraakt hebt (het testje 'wooooow, wat een fps' als je je camera net hebt uitgezonderd), zul je het waarschijnlijk niet merken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
Zou je misschien een (korte) review willen plaatsen? En het zou helemaal tof zijn als je CrystalDiskMark zou kunnen draaien!

Voor mijn Sabrent Rocket V60 256GB review heb ik CrystalDiskMark met 32MiB en 1GiB bestanden gedraaid. Dat geeft een goed beeld voor respectievelijk fotografie (buffer legen) en videografie (overzetten van videos).

• Balance
Angelbird AV Pro CFexpress Type A 1TB lijkt inderdaad €600 te gaan kosten. Peperduur, maar per GB toch de helft goedkoper dan de concurrentie.
Pagina: 1