Buiten stroom, inhoud kastje is een “zweifach verteiler “?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16-05 22:39
Hoi,
Ik ben de afgelopen week bezig geweest met de gehele achtertuin(huurhuis, 1970) grondig aan te passen.
Daarbij ook een grondlabel van de achtergevel naar de schuur gedaan ivm stroom/buitenverlichting.

Nu heb ik aan de schuurkant alles aangesloten en maak ik het kastje open wat bij de achterdeur zit, waarvan ik er vanuit ging dat dit stroom is.
Nu blijkt hier een zweifach verteiler S43108-K-A202 in te zitten (2 weg splitter) met groene kabels en een aarde kabel?)

Is dit wel een stroompunt wat ik hoopte?

Aan de schutting zitten wel oude klemmen voor kabels, dus er heeft ooit wel iets gezeten.
Tijdens het graven naar de schuur of het eruit halen van de tegels (alle tegels zijn er uit gehaald) ben ik geen kabels tegen gekomen).

Wie oh wie weetvwat dit is?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TtvrfOUH9dFcWSKjm4Seg8iJ01w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BNuJO4fdHjpnk26dJwftBhKT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7_rY1BDnlghf6k3bTpSr2qd_uNY=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qwkDw8mcQwEaHiZPbikmxezb.jpg?f=fotoalbum_tile

-

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

75 ohm, groen, f-connectors, da's dus een antenne/coax kabel splitter.
Staat er ook op: 2-way splitter.
De vraag is natuurlijk: is de bekabeling nog in gebruik? Kan je de kabels volgen? Anders kan je het wellicht opruimen.

Is wel een wat oudere. Als je deze installatie wilt gebruiken zou je hem wellicht door iets kleiners en moderners kunnen vervangen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rNOT5Gz_0TPsBOaxd1anqcavjgk=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/iXKYxOVBcqAvx0Ne5U9I9n3L.png?f=user_large

[ Voor 113% gewijzigd door Microkid op 26-08-2022 15:17 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
😅 dat wordt lastig 220 door heen te krijgen…

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:41
Dan hoop ik dat je kabel van schuurtje naar jouw huis lang genoeg is om ergens binnen een aansluiting te vinden.

@Microkid het lijkt een oud kastje van de provider zelf te zijn, daar zou ik zelf helemaal niets mee doen. Verwacht dat 1 van de kabels naar het huis van de buren van @woutertjuh88 gaat.

[ Voor 46% gewijzigd door nachtnet op 26-08-2022 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 20-05 15:19
Misschien ooit voor satelliet gebruikt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:08

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

nachtnet schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:15:
@Microkid het lijkt een oud kastje van de provider zelf te zijn, daar zou ik zelf helemaal niets mee doen. Verwacht dat 1 van de kabels naar het huis van de buren van @woutertjuh88 gaat.
Daarom zeg ik ook: volg de kabels :) Of haal ze los en vraag of de buren nog TV hebben :+

[ Voor 7% gewijzigd door Microkid op 26-08-2022 15:19 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plofkotje
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22-02 15:52
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:17:
Misschien ooit voor satelliet gebruikt.
Ik denk het niet, daar heb je ivm de aansturing van de LNB op een schotel een splitter voor nodig die de high band/low band switching signalen snapt en aankan.

Het lijkt op een verdeler voor kabel TV, misschien ooit door de kabelaar in een ver grijs verleden aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
woutertjuh88 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:13:
😅 dat wordt lastig 220 door heen te krijgen…
Nee hoor, de kern van die kabel is vaak koper. Daar gaat 230V prima doorheen... Als je wilt weten of er nog iets op aangesloten zit wat mogelijk nog werkt: even 230V er op een het is stuk, dan werkt het niet meer... Naah, doe maar niet.

Als de tegels er toch al uit zijn kun je meteen de kabel even volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutertjuh88
Ik laat het kastje zitten waar die zit. Alleen op die plek miste nog een aantal tegels ivm aanleggen van het laatste stukje kabel/aansluiten. De rest van de tuin is al betegeld.

Ik neem maandag contact op met de verhuurder, kijken hoe we dan eventueel naar binnen kunnen om daar aan te sluiten. Ik heb nog ongeveer 3 meter over aan kabel die uit de grond steekt.

Bedankt voor de snelle reacties!

-

Pagina: 1