Domoticz Scenes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 15:36

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Topicstarter
Recent heb ik in Domoticz een 2-tal scenes aangemaakt om met een druk op de knop (een Ikea TRADFRI on/off switch) een aantal lampen te schakelen.

Dat werkte allemaal prima maar vandaag besloot ik dat ik het toch anders wilde uitvoeren.

Ik heb de betreffende scenes gewist en daarna nieuwe aangemaakt. Het vervelende is dat ik momenteel bij het aanmaken van de nieuwe scenes met 'Add Device' bij 'Activation Devices' niet opnieuw dezelfde schakelaar kan gebruiken. Na het indrukken van 'Add Device' komt de melding 'push the button on remote' en een korte tijd volgt een timeout.

De schakelaar wordt door Domoticz gewoon herkend en staat in de lijst met devices.
Als ik via de webinterface van Phoscon een nieuwe groep aanmaak en de schakelaar koppel aan een lamp werkt het ook gewoon. Maar dat is natuurlijk niet de bedoeling...

Dus, ik heb het vermoeden dat Domoticz denkt dat de schakelaar al is toegewezen. Met het verwijderen van de oude scenes is de toewijzing mogelijk ergens 'blijven hangen'.

Herkent iemand dit gedrag en weet iemand de oplossing?

Voor de volledigheid: De hardware: Raspberry PI 3 met een RFXcomm interface en een Conbee II zigbee dongle.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Panzer_V
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:56
Niet echt een oplossing....maar een backup van gisteren terugzetten? Of heb je die niet?

Even rebooten/ service stoppen en starten wil ook nog wel eens helpen is mijn ervaring.

Ik doe wat ik kan, zodoende blijft er veel liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FJR1300
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-05 15:36

FJR1300

145 enthousiaste paardjes...

Topicstarter
Panzer_V schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 15:24:
Niet echt een oplossing....maar een backup van gisteren terugzetten? Of heb je die niet?

Even rebooten/ service stoppen en starten wil ook nog wel eens helpen is mijn ervaring.
Een reboot maakt in ieder geval geen verschil. Een restore van de backup bracht wel de oude situatie terug qua dashboard, switches en scenes maar de schakelaar ging er niet van werken.

Kortom, geen effect.