Welke schroeven te gebruiken om tv op te hangen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
Ik heb een pricewatch: Vogel's THIN 505 ExtraThin Platte tv-beugel gekocht om mijn pricewatch: Sony Bravia XR A90J 65" Titanium, Zwart aan op te hangen. Bij de beugel komen een heleboel verschillende soorten schroeven, maar er staat niet aangegeven voor welk merk\type ze zijn. Hoe kom ik er achter welke schroeven ik het beste kan gebruiken? Ik kan ergens door gewoon een tandenstoker en de mounting hole van de tv te steken en kijken hoe diep het is... Maar het gaat om een prijzige tv dus een correcte installatie is wel zo fijn. Iemand tips?

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:19
Ik gebruik altijd voor alles Fisher Duopower (deze https://www.fischer.nl/nl...en/nylon-pluggen/duopower)

Kunnen hoge kracht per schroef aan, en dat ding zit volgens mij wel met 8 schroeven vast oid?

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-10 00:07

job

Volgens de handleiding worden er maar twee type schroeven meegeleverd. https://brandportal.vogel...tingPartlist_Document.pdf

1 type schroef voor in de muur (geschikt voor in hout of in een plug).
en 1 type schroef voor in de tv.

Hoeveel soorten schroeven heb jij ontvangen?

[ Voor 19% gewijzigd door job op 26-08-2022 13:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ari3
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Je moet gewoon beginnen met de langste schroeven. Als je de bevestigingsplaat monteert dan merk je vanzelf dat de schroef niet meer verder gaat. Als de schroef niet meer verder gaat en hij steekt nog uit, dan verwijder je de schroef en neem je de volgende schroef die korter is en herhaal je de stappen.

Dat kan geen kwaad. De bevestigingsplaat is gemaakt voor montage en demontage. Gebruik echter geen elektrische schroevendraaier of schroefboormachine, maar doe het met een handschroevendraaier of inbussleutel zodat je goed kan voelen als de schroef niet verder kan.

"Kill one man, and you are a murderer. Kill millions of men, and you are a conqueror. Kill them all, and you are a god." -- Jean Rostand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:12
Stenen muur? Zoals gezegd door @caspervc Fisher DuoPower pluggen + M8x60 houtdraadbouten.
De bouwmarkt heeft wel complete setjes van enkele stuks.

[ Voor 8% gewijzigd door Rob Z op 26-08-2022 14:02 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Net als je vorige topic(s); en allicht wat onhandig; veel informatie staat gewoon online en is te vinden of na te vragen bij, bijvoorbeeld, Sony of Vogels. Zo kon ik je dinsdag op de mm nauwkeurig vertellen wat de hoogte is want het staat bij Sony op de site.

Ik snap heel goed dat je niet willekeurig een schroef van 120mm achterin een platte TV indraait; die steekt dan 7cm uit aan de voorkant door je paneel. Maar het zal ook niet zo zijn dat Sony roept YOLO?

Maar oke: https://www.sony.com/elec...6cf0db0d267/50245451M.pdf laat de Quick Start zien en daar wordt dus over M6 gesproken. Minstens 9mm en maximaal 13mm "diep" in de behuizing, daarna rekening houden met de dikte van de beugel.

[ Voor 7% gewijzigd door MAX3400 op 26-08-2022 14:06 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
@caspervc @Rob Z

ts heeft het over de montage van de tv aan de beugel
MrVegeta schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:50:
Ik kan ergens door gewoon een tandenstoker en de mounting hole van de tv te steken en kijken hoe diep het is...
niet de beugel aan de muur.,

pluggen gebruiken om een tv aan de beugel te fixen is einde tv....

[ Voor 4% gewijzigd door jack zomer op 26-08-2022 14:07 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 01-10 10:24

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Topicstarter
caspervc schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 13:53:
Ik gebruik altijd voor alles Fisher Duopower (deze https://www.fischer.nl/nl...en/nylon-pluggen/duopower)

Kunnen hoge kracht per schroef aan, en dat ding zit volgens mij wel met 8 schroeven vast oid?
Het gaat me niet om de beugel aan de muur ;) het gaat me om de schroeven in de tv :) Ik heb 6 verschillende setjes aan schroeven ontvangen, vandaar de vraag :)

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Pagina: 1