Pricewatch wordt bevuild met "foute" refusbished laptops

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ShaiNe
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 20:47
Het valt op dat het merendeel van de refurbished laptops die in de Pricewatch staan foutieve gegevens bevatten, meer bepaald de specificaties, de staat van het product en/of de prijs kloppen heel vaak niet.
Bij nieuwe laptops kan je gemakkelijk foute gegevens melden aan T.net en dat wordt dan aangepast. Bij refurbished laptops heb je die optie niet, wat er voor zorgt dat je zoekopdrachten continu worden bevuild door laptops die niet voldoen aan je zoekopdracht, maar dat kom je maar te weten als je op de site van de aanbieder komt.

Vooral over de staat van het product wordt vaak een loopje genomen met de waarheid. In de Pricewatch staan ze als "nieuwstaat" aanboden. Klik je verder dan blijkt het toestel duidelijke gebruikssporen (krassen, vlekken) te hebben en heeft de batterij zijn beste tijd gehad. Dat noem ik geen "nieuwstaat". Het lijkt bij sommige webshops zelfs een geplande strategie te zijn. Bied het op T.net aan als nieuwstaat in de hoop dat je doorklikt naar hun site, om dan van een koude kermis thuis te komen. Vooral de aanbieder Computercenter doet dit consequent zo.

Ook de specificaties komen bijna nooit overeen met het daadwerkelijk product. Omdat ik als Belg een azerty toetsenbord nodig heb en daarop filter, dan krijg ik meestal toch een qwerty toetsenbord voorgeschoteld of in het slechtste geval krijg je azerty stickers er op gekleefd :/
Ga maar na: Bij de tien meest bekeken refurbished laptops met azerty toetsenbord, blijken er maar drie daadwerkelijk een azerty toetsenbord te hebben (alle drie niet toevallig van Paradigit België).
En dan hebben we het nog maar over het toetsenbord. Schermresolutie en opslagcapaciteit zijn ook vaak anders dan geafficheerd in de pricewatch.

De oplossing is nochtans simpel: Geef de mogelijkheid om (net zoals bij nieuwe producten) onjuiste gegevens van refurbished producten te melden en/of zorg ervoor dat je refurbished toestellen er uit kan filteren bij de zoekopdrachten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ShaiNe
liever geen zure stemmingmakerij, maar gewoon @Glaanie en @Mooijekind even taggen

[ Voor 66% gewijzigd door teacher op 02-09-2022 11:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:01
Ben het eens met @ShaiNe. Wat mij betreft horen dergelijke producten dan ook niet thuis in de Pricewatch en is Vraag & Aanbod hiervoor de aangewezen plek. Het betreffen namelijk geen nieuwe producten, ze zijn tweedehands en gebruikt :).

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Registratie: September 2006
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Ik zal het even doorzetten naar Sales Support dat de statussen die Computercenter aanlevert vaker niet dan wel kloppen met het verzoek de shop daarop aan te spreken.

Het apart aanpassen van specs bij refurbished heeft geen zin , aangezien deze hetzelfde horen te zijn als het reguliere product.

Voor het filteren van refurbished producten is een ticket bekend bij onze Productafdeling, echter hebben ze een heleboel tickets met verschillende prioriteringen. Deze zal dus tzt worden opgepakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShaiNe
Het apart aanpassen van specs bij refurbished heeft geen zin , aangezien deze hetzelfde horen te zijn als het reguliere product.
Niet de specificaties moeten aangepast worden, maar wel moet het mogelijk zijn om te melden dat het aangeboden product niet overeenkomt met wat in de pricewatch staat.
Dat kan al bij nieuwe producten zo door op "onjuiste prijs melden" te klikken en daarin aan te geven dat er vanuit de pricewatch naar een ander/verkeerd product wordt gelinkt, waardoor de betreffende link in de pricewatch door jullie wordt verwijderd. Ik heb dat al tientallen keren met succes gedaan.
Aangezien je zelf aangeeft dat refurbished producten hetzelfde horen te zijn als het reguliere product, dan kan je dat toch ook toepassen op refurbished producten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
De prijzen van refurbished producten worden anders verwerkt dan de prijzen van de regulieren producten. Helaas is het niet mogelijk om dat dus op dezelfde manier te melden..
Mocht je een verkeerd refurbished product tegenkomen dan mag je deze altijd mailen naar tweakers-performance@dpgmedia.nl .
We zullen het dan weer verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 225440

Deze Elitebook bijvoorbeeld staat vermeld met i7 maar is in werkelijkheid een i5:
https://www.estunt.nl/product/hp-elitebook-850-g3/

@Glaanie @Mooijekind

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ShaiNe
Mocht je een verkeerd refurbished product tegenkomen dan mag je deze altijd mailen naar tweakers-performance@dpgmedia.nl .
@Mooijekind Sorry, daar begin ik niet aan. Het is ook de wereld op zijn kop dat ik jullie werk zou moeten doen. Het melden via mail is te omslachtig en het zijn er ook gewoon te veel. :/

Begin alvast met Computercenter een duidelijke boodschap te geven dat ze niet goed bezig zijn.
Een frapant voorbeeld: Deze laptop heeft in de PW een 1920x1080 scherm, 256GB SSD, 8GB geheugen en een azerty-toetsenbord.
Computercenter biedt deze laptop aan in 'nieuwstaat'. Klik je er op dan blijkt de betreffende laptop een 1366x768 scherm te hebben met een 500GB harde schijf, 4GB geheugen en over het azerty toetsenbord is niets te vinden (dus wellicht qwerty, want Nederlandse webshop). Daarenboven is de uiterlijke staat 'Gebruikte staat' (gebruikssporen, krassen of plekken op de behuizing en/of het toetsenbord) en de batterij heeft een 'Gemiddelde staat' (de accu heeft nog een capaciteit van 40% tot 60%).

Ik vind dat een soort van bedrog: consequent adverteren met betere specs dan uiteindelijk het geval is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
Anoniem: 225440 schreef op maandag 19 september 2022 @ 19:58:
Deze Elitebook bijvoorbeeld staat vermeld met i7 maar is in werkelijkheid een i5:
https://www.estunt.nl/product/hp-elitebook-850-g3/
Dank voor het melden, ik heb de prijs verwijderd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mooijekind
  • Nu online

Mooijekind

Manager Product Content
@ShaiNe
Voel je vooral niet verplicht om het door te geven, dat is ook niet de bedoeling. Echter wij kunnen ook niet alles zien en de checks die we doen zijn natuurlijk altijd momentopnames. Nu kan een feed er goed uitzien en morgen kunnen er veel fouten in zitten.

Ik heb even je specifieke voorbeeld bekeken en inderdaad gaan bij deze shop wat meer dingen mis. Er wordt een verkeerde status meegegeven waardoor alle producten de status 'nieuwstaat' meekrijgen in plaats van 'lichte gebruikssporen' of 'zichtbaar beschadigd' . Tevens wijken in een aantal gevallen ook de specificaties af van het pricewatch product.
Ik heb deze shop dan ook even in het geheel doorgezet naar Sales Support. Zij zullen de shop benaderen en de problemen bespreken.
Pagina: 1