We zijn bezig met een grote renovatie en verduurzaming van onze jaren 30 rijtjeswoning. We willen voorzetwanden gaan plaatsen met de volgende opbouw (buiten naar binnen):
- steensmuur 220 mm, geen spouw
- luchtspouw 16 mm (er zitten nog overal latten tegenaan gespijkerd, gaan we verstevigen met slagpluggen en zodoende dienen ze als ventilatielatten)
- Kingspan Kooltherm K12 70 mm in houten skelet
- Dampremmende folie
- OSB 9 mm
- Stucplaat 9.5 mm
De buitenmuren die we willen isoleren staan parallel aan de plafondbalken. Er is aan beide kanten van het huis enige tussenruimte (rond 7 cm) tussen plafondbalken en de muur. De vraag is: wat te doen met die ruimte? Een tweetal vragen:
1) Wat te doen met de tussenruimte (voor nu wat PUR in gedaan)
2) Moet ik de dampremmende folie doortrekken tot om de balk heen? Wat te doen met de zijkant?
- edit - ik heb even schematische tekeningen toegevoegd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qTpRe2utXN5CFFEghmYVRkV8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/arT3AKdxVBUBgufMke0N5XPX.jpg?f=user_large)
Ik heb hier helaas online nog geen antwoord op kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
- steensmuur 220 mm, geen spouw
- luchtspouw 16 mm (er zitten nog overal latten tegenaan gespijkerd, gaan we verstevigen met slagpluggen en zodoende dienen ze als ventilatielatten)
- Kingspan Kooltherm K12 70 mm in houten skelet
- Dampremmende folie
- OSB 9 mm
- Stucplaat 9.5 mm
De buitenmuren die we willen isoleren staan parallel aan de plafondbalken. Er is aan beide kanten van het huis enige tussenruimte (rond 7 cm) tussen plafondbalken en de muur. De vraag is: wat te doen met die ruimte? Een tweetal vragen:
1) Wat te doen met de tussenruimte (voor nu wat PUR in gedaan)
2) Moet ik de dampremmende folie doortrekken tot om de balk heen? Wat te doen met de zijkant?
- edit - ik heb even schematische tekeningen toegevoegd:
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/qTpRe2utXN5CFFEghmYVRkV8.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/arT3AKdxVBUBgufMke0N5XPX.jpg?f=user_large)
Ik heb hier helaas online nog geen antwoord op kunnen vinden. Hopelijk kunnen jullie me verder helpen!
[ Voor 35% gewijzigd door viking op 28-10-2022 17:11 . Reden: Toevoegen van schematische tekeningen ]