Goedendag,
Ik heb een macro gevonden voor Excel, om met een klik van een "command-button" een willekeurige nummer te genereren.
Mijn vraag: Is het ook mogelijk dat elke keer als ik ergens in Excel klik, of als ik verander van sheet, dat deze een nieuwe nummer genereert, er van uit gaande dat ik in meerdere sheets/tabbladen deze code heb verwerkt.
Dus ik wil het drukken op een "command-button" omzeilen
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Johannes
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Macro: RNG
Sub random_num()
'Initialize the random number generator
'=> Randomize : add this before you call the Rnd function to obtain completely random values
Randomize
'Random whole number between 1 and 50 :
random_number = Int(50 * Rnd) + 1
MsgBox random_number
End Sub
Ik heb een macro gevonden voor Excel, om met een klik van een "command-button" een willekeurige nummer te genereren.
Mijn vraag: Is het ook mogelijk dat elke keer als ik ergens in Excel klik, of als ik verander van sheet, dat deze een nieuwe nummer genereert, er van uit gaande dat ik in meerdere sheets/tabbladen deze code heb verwerkt.
Dus ik wil het drukken op een "command-button" omzeilen
Bij voorbaat dank,
Met vriendelijke groet,
Johannes
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Macro: RNG
Sub random_num()
'Initialize the random number generator
'=> Randomize : add this before you call the Rnd function to obtain completely random values
Randomize
'Random whole number between 1 and 50 :
random_number = Int(50 * Rnd) + 1
MsgBox random_number
End Sub