Thuis netwerk inrichten

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:39
Ik kon ff niet wijs worden met de search, dus dan maar zo:

Ik heb dus een kabel aansluiting bij @home. Ik heb nu 2 pc's aangesloten via een hub.

Vanuit het modem gaat een kabel naar een hub, en van daaruit zijn de 2 pc's aangesloten.

Nou wil ik dat ik met de 2 pc's filesharing doen, maar hoe werkt dat nou? Werkt het wel zo? Internetten werkt wel gewoon op allebei de pc's.

Ik ben een redelijke newbie hierin.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Het direct aansluiten van je kabel op de HUB gaat niet werken! Bouw eerst een netwerk tussen de twee PC's via de HUB. Daarna moet in een van de twee PC's een extra netwerk kaarten stoppen waar je de kabelaansluiting inprikt. Maar probeer ook eens de search. Succes.

Geen beurs, geen tempo

Verwijderd

[topic=152460/1/25] -> ik hoop dat je er iets aan hebt :)

• CypherMK
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-08 13:39
Op maandag 27 augustus 2001 16:08 schreef DennisBoom het volgende:
Het direct aansluiten van je kabel op de HUB gaat niet werken! Bouw eerst een netwerk tussen de twee PC's via de HUB. Daarna moet in een van de twee PC's een extra netwerk kaarten stoppen waar je de kabelaansluiting inprikt. Maar probeer ook eens de search. Succes.
In allebei de pc's zit een netwerk kaart. Ik kan op allebei de pc's internetten. Maar ik wil alleen files kunnen sharen met deze 2 pc's onderling.

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Bestands en printerdeling installeren onder je netwerksettings en dan dingen gaan delen.

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 28-07 07:52

FoolZero

Freedom of speech...

Op maandag 27 augustus 2001 16:10 schreef CypherMK het volgende:
In allebei de pc's zit een netwerk kaart. Ik kan op allebei de pc's internetten. Maar ik wil alleen files kunnen sharen met deze 2 pc's onderling.
Het probleem is, dat als je met Windows9X/ME werkt, je een sitting duck op het internet bent.
Geef je de ene PC namelijk de mogelijkheid om op de andere te kijken, dan kan iedere andere machine dus ook connecten naar jouw machine. Jouw pc's staan namelijk in verbinding met elkaar via het internet. Oftewel, jouw netwerkje is direct onderdeel van het internet.
Wachtwoorden zetten op je gedeelde mappen en printers is in ieder geval iets, maar persoonlijk gaat mijn voorkeur uit naar de oplossing van DennisBoom. Veiliger en beter beheerbaar.

Als alternatief kun je met WindowsNT of 2K gaan werken, maar of JIJ dat wilt is een tweede...

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

Verwijderd

Negotiator? Tijd voor een nieuw compliment!

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Gebruik search alsjeblieft :)
Dit is al aaaaaardig vaak voorgekomen.

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.