Wij willen graag zonnepanelen op ons dak en ik heb nu 2 offertes ontvangen van installateurs en ik ben benieuwd of dit een beetje klopt.
Dak helling 36,2 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/syCRMAMu0cCW8tqkZz0pdSYH.png?f=user_large)
Schuine dak: lengte 3,70m breed 5,16m
We hebben een aparte groep voor de wasmachine en daarop willen ze de omvormer aansluiten.
Doel zoveel mogelijk opbrengst
/f/image/UCuJR9SRb1B1n2mzx94IgLi4.png?f=fotoalbum_large)
Deze installateur kan ook AEG panelen leveren tegen ongeveer €55,- meer prijs per paneel.
Offerte 2
Hierin kan ik kiezen tussen panelen van REC of Hyundai
:fill(white):strip_exif()/f/image/twoSAtSOzlZCsyZHC1mnBii1.png?f=user_large)
Vanuit de eerste installateur heb ik een leg plan gekregen waarbij de 370wp panelen op het platte dak komen te liggen en de 400wp op het schuine dak.
Volgens deze installateur kunnen er niet alleen 400wp panelen gebruikt worden ivm de ruimte.
/f/image/HnTDmptnl6ZRjvZTWRjnVAsb.png?f=fotoalbum_large)
En vanuit de andere Installateur komt het volgende legplan bij gebruik van alleen de 400wp panelen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/teIvlyEv4qvuMs2YOGVYQX9I.png?f=user_large)
Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen en wat eventueel anders kan, alle tips zijn welkom
Foto's
Dak achterzijde op het zuiden.Dak helling 36,2 graden.
:fill(white):strip_exif()/f/image/syCRMAMu0cCW8tqkZz0pdSYH.png?f=user_large)
Beschikbare (dak)ruimte
Platte dak: lengte 3,30m breed: 4,06mSchuine dak: lengte 3,70m breed 5,16m
Schaduw
Geen last van schaduwJaarverbruik
Op dit moment verbruiken wij ongeveer 3400 Kwh per jaarHuidige elektriciteitsaansluiting
Huidige aansluiting is 3x25We hebben een aparte groep voor de wasmachine en daarop willen ze de omvormer aansluiten.
Budget en doel
Tussen de 5000 en 7000 euro.Doel zoveel mogelijk opbrengst
Wie gaat het project uitvoeren
Laten uitvoeren door een installateurBijhouden van data
standaardportal/app van een fabrikant is prima, als het anders kan is bonus.Reeds verkregen offertes
Offerte 1/f/image/UCuJR9SRb1B1n2mzx94IgLi4.png?f=fotoalbum_large)
Deze installateur kan ook AEG panelen leveren tegen ongeveer €55,- meer prijs per paneel.
Offerte 2
Hierin kan ik kiezen tussen panelen van REC of Hyundai
:fill(white):strip_exif()/f/image/twoSAtSOzlZCsyZHC1mnBii1.png?f=user_large)
Regio
GelderlandVanuit de eerste installateur heb ik een leg plan gekregen waarbij de 370wp panelen op het platte dak komen te liggen en de 400wp op het schuine dak.
Volgens deze installateur kunnen er niet alleen 400wp panelen gebruikt worden ivm de ruimte.
/f/image/HnTDmptnl6ZRjvZTWRjnVAsb.png?f=fotoalbum_large)
En vanuit de andere Installateur komt het volgende legplan bij gebruik van alleen de 400wp panelen.
:fill(white):strip_exif()/f/image/teIvlyEv4qvuMs2YOGVYQX9I.png?f=user_large)
Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen en wat eventueel anders kan, alle tips zijn welkom