Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

• jasper81
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 25-06-2024
Wij willen graag zonnepanelen op ons dak en ik heb nu 2 offertes ontvangen van installateurs en ik ben benieuwd of dit een beetje klopt.
Foto's
Dak achterzijde op het zuiden.
Dak helling 36,2 graden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GquxGav0gD8YzEHMla4jDvp70Co=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/syCRMAMu0cCW8tqkZz0pdSYH.png?f=user_large
Beschikbare (dak)ruimte
Platte dak: lengte 3,30m breed: 4,06m
Schuine dak: lengte 3,70m breed 5,16m
Schaduw
Geen last van schaduw
Jaarverbruik
Op dit moment verbruiken wij ongeveer 3400 Kwh per jaar
Huidige elektriciteitsaansluiting
Huidige aansluiting is 3x25
We hebben een aparte groep voor de wasmachine en daarop willen ze de omvormer aansluiten.
Budget en doel
Tussen de 5000 en 7000 euro.
Doel zoveel mogelijk opbrengst
Wie gaat het project uitvoeren
Laten uitvoeren door een installateur
Bijhouden van data
standaardportal/app van een fabrikant is prima, als het anders kan is bonus.
Reeds verkregen offertes
Offerte 1

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7-d6-4mXarcmb68dmbvzWCsfq_M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UCuJR9SRb1B1n2mzx94IgLi4.png?f=fotoalbum_large

Deze installateur kan ook AEG panelen leveren tegen ongeveer €55,- meer prijs per paneel.

Offerte 2

Hierin kan ik kiezen tussen panelen van REC of Hyundai

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WVU-YT6pIsajvCFUnhzuzf9Pvng=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/twoSAtSOzlZCsyZHC1mnBii1.png?f=user_large
Regio
Gelderland

Vanuit de eerste installateur heb ik een leg plan gekregen waarbij de 370wp panelen op het platte dak komen te liggen en de 400wp op het schuine dak.
Volgens deze installateur kunnen er niet alleen 400wp panelen gebruikt worden ivm de ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k3kfPR9Z0ruxDIWFjWE4mSqPk3s=/800x/filters:strip_exif()/f/image/HnTDmptnl6ZRjvZTWRjnVAsb.png?f=fotoalbum_large

En vanuit de andere Installateur komt het volgende legplan bij gebruik van alleen de 400wp panelen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/N6FO7Q5Ivxch9vZQNDVmgRWKs3U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/teIvlyEv4qvuMs2YOGVYQX9I.png?f=user_large

Ik ben heel benieuwd naar jullie adviezen en wat eventueel anders kan, alle tips zijn welkom

Alle reacties

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

Snap niet helemaal waarom er 2 verschillende panelen in 1 offerte staan, ik neem aan de 370 onder ? Die 10cm meer per paneel in de breedte lijkt er gewoon te zijn. Zou zelfs een voorkeur voor de kortere 400 hebben i.v.m. over de dakgoot heen stromen van regen

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jasper81
Wat vinden jullie van de kwaliteit van DMEGC panelen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Offerte 1:
Op basis van DMEGC: 4620 WP, EUR 1.065/Wp.
Met AEG (is 55 euro incl of excl? gerekend excl) dan EUR 1,21/Wp.
Offerte 2: 4050 WP, EUR 1,83/Wp

Vind de prijs van DMEGC prima, AEG is al wat meer aan de prijs, en offerte 2 is helemaal duur in mijn ogen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:39

DukeBox

loves wheat smoothies

jasper81 schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:16:
Wat vinden jullie van de kwaliteit van DMEGC panelen?
Sinds een jaar of 2 het het ook tier 1, op zich ontloopt het elkaar niet zoveel. Daarnaast heb je ook niet heel veel keuze op dit moment.

Panelen die eventueel minder degraderen (volgens specs/garantie) maar vervolgens pas 2 maanden later op je dak liggen zijn uiteindelijk niet goedkoper door saldering afbouw en huidige energie prijzen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• jasper81
Bedankt voor jullie antwoorden in offerte is word geen gebruik gemaakt van optimizers ik zit er over na te denken om dit wel te doen.
Wat vinden jullie

• Dat_Doc
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 19-11 11:40
Optimizers leveren niets extra, kosten alleen een boel knaken en kunnen ook nog eens stuk.

Haren; 10x380Wp ZZW 60°; 8x380Wp ZO 20°; Totaal 6840Wp.

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 20:11
2e offerte is onzinnig duur door de REC alpha pure panelen en Solaredge.

AEG panelen zijn ook duur vanwege het duitse naampje maar wordt geproduceerd in China.

Je zou eens kunnen vragen of aanbieder 2 ook de REC twinpeak 4 wil leveren met een Growatt of iets dergelijks. SMA kost dan een 450 euro extra maar is het wel waard afhankelijk van je wensen. apparaten van SMA zijn een stuk zwaarder in gewicht door met name de zwaardere componenten en de daaruit voortvloeiende langere levensduur.
Pagina: 1