Overlast hondestront van buren in tuin

Pagina: 1
Acties:
  • 30.067 views

• ardana123
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:21
Ik woon in België en mijn buur heeft langs de achteromheining zijn toilet voor zijn hond gemaakt. Wij hebben echter stankoverlast van die stront. Wij zitten soms in ons tuinhuis te chillen, en dan heb je die hondestront.

Hoe kunnen we dit aanpakken (specifiek voor België)? Het is een sociale woning met sociale figuren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NvlepwnfeXXh1KJamE8-9_6FG-I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/SMxEncJZLqRv0ogPe4kSP3F9.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Wow dat is wel heel ranzig en ook slecht voor de hond lijkt me. Ik zou als eerste de gemeente bellen. En natuurlijk eerst de buren zelf er op aanspreken ;)

Lijken me overigens eerder asociale personen ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Vos op 25-08-2022 20:35 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Volgens mij is nog steeds de wijkagent en/of de gemeente het eerste aanspreekpunt.

Gezien je post zijn jij en je buur in ieder geval niet terwille of sociaal genoeg om samen het gesprek eerst te voeren om van elkaar te horen / begrijpen hoe hond en stank met elkaar in verband staan?

Ikzelf ben bijdehand genoeg om gewoon bij elke drol een emmer sop over de schutting te keilen; ongetwijfeld moet dat wel met biologisch afbreekbare spullen (want anders milieu overlast); het houdt vanzelf op als die hond niet meer met droge poten terug naar binnen kan.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +21 Henk 'm!

• Milo85
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 06:36
Misschien een beetje schot voor open doel, maar heb je al met de buren gepraat? En wat vonden zij van jouw verzoek?

• Silent7
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12-12-2024
Gewoon katten nemen, de honden van onze buren droppen soms een drol waar ik ze niet wil hebben en onze katten stelen dan weer het vlees/vis voor de BBQ en croissants bij de buren, kunnen we allemaal hard om lachen en geeft geen pijn :D
Nee gekheid op stokje, wat zijn de regels van de gemeente?
En idd het je als eens overleg gehad met buren, een poepstrook kan misschien ergens anders, of vraag ze iets als houtzaagsel over de poep te strooien tegen de stank dat werkt erg goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bad Brains
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:47
https://www.lidl.nl/p/par...dierenverjager/p100321172

10 van die dingen erin, en die hond poept gewoon daar in huis.
Komt de tuin echt niet meer in.

The love that lasts the longest, is the love that is never returned. If you can play, it doesn't matter what guitar you play. If you can't play, it doesn't matter what guitar you play.

• ardana123
Milo85 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:35:
Misschien een beetje schot voor open doel, maar heb je al met de buren gepraat? En wat vonden zij van jouw verzoek?
Ga ik niet doen. Ik weet nu al wat het resultaat zal zijn. Dat zijn marginale figuren die heel de dag zitten te roepen op elkaar. Die gaan echt niet gaan luisteren naar iemand anders.
MAX3400 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:34:
Volgens mij is nog steeds de wijkagent en/of de gemeente het eerste aanspreekpunt.

Gezien je post zijn jij en je buur in ieder geval niet terwille of sociaal genoeg om samen het gesprek eerst te voeren om van elkaar te horen / begrijpen hoe hond en stank met elkaar in verband staan?

Ikzelf ben bijdehand genoeg om gewoon bij elke drol een emmer sop over de schutting te keilen; ongetwijfeld moet dat wel met biologisch afbreekbare spullen (want anders milieu overlast); het houdt vanzelf op als die hond niet meer met droge poten terug naar binnen kan.
Wijkagent al gebeld, die is langsgegaan maar hij kan hen niet verplichten. Het heeft dan ook niets uitgemaakt. Ze doen niks.
Silent7 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:40:
Gewoon katten nemen, de honden van onze buren droppen soms een drol waar ik ze niet wil hebben en onze katten stelen dan weer het vlees/vis voor de BBQ en croissants bij de buren, kunnen we allemaal hard om lachen en geeft geen pijn :D
Nee gekheid op stokje, wat zijn de regels van de gemeente?
En idd het je als eens overleg gehad met buren, een poepstrook kan misschien ergens anders, of vraag ze iets als houtzaagsel over de poep te strooien tegen de stank dat werkt erg goed.
Regels van de gemeente weet ik niet. Kan ik eigenlijk gewoon die foto doorsturen naar de gemeente samen met een klacht? Of zouden zij dat kunnen zien als invasie van de privacy, met verdere problemen voor mij? Want ik heb die foto gemaakt door de schutting (die weliswaar van mij is).

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Silent7
begin nou gewoon met praten met je buren, steek een flesopener in je achterzak, neem twee biertjes mee, bel aan, vraag om buurman, geef m een flesje, open jullie flesjes, en vraag m met je zijn tuin in te wandelen.

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Vervelend, maar weet niet of de politie/gemeente hier direct iets aan kan doen. Wat is de definitie van overlast..

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03:48
Dat is echt niet normaal, in Nederland zijn de honden eigenaren ook verplicht de poep op te ruimen met een zakje.

ik zou aangeven bij je buren dat je niet wil dat ze daar gaan poepen en ze gewoon wegjagen (buren en de honden) met een tuinslang.
Als praten geen optie is dan zou ik het inderdaad zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor de honden om daar te poepen met een ultrasone dierenverjager oid.
https://ongediertewinkel.nl/products/honden-verjagen

Acties:
  • +20 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-05 19:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ardana123 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:59:
[...]
Regels van de gemeente weet ik niet.
Je laat je wel een klein beetje kennen?

- politie is langsgeweest. Zegt niks te kunnen doen. Oke, waarom niet? Welke regels niet?
- gemeente dus nog niet gesproken? Onbereikbaar? Geen telefoon / mail? Geen adres of balie?
- sociale buren = sociale buren. Dus ze luisteren naar niemand? Niet geschoten is...; je kent het wel?

Het zal wel lastig klinken maar zolang jij lekker achter de geraniums/schutting blijft kamperen en verwacht dat we via Tweakers de magische oplossing hebben: nee, dat wordt 'm niet.

In navolging van @Vos maar misschien dat je ook met de dierenbescherming kan overleggen of dit gezond is voor honden en/of wat zij extra kunnen bedenken of helpen?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +51 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Bad Brains schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:44:

Doe dit alsjeblieft niet. Die dingen werken niet en zijn voor mensen met goed gehoor (waaronder ondergetekende) afschuwelijk. Buren van mijn ouders 2 huizen verder hebben er een in de tuin als mollenverjager... de mollen zijn er nog steeds maar ik kan niet meer bij m'n ouders in de tuin zitten van de pijn in m'n oren.

I have stability. The ability to stab.

• Kaaiman
  • Registratie: Augustus 2022
  • Niet online
Bazvv schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:12:
Dat is echt niet normaal, in Nederland zijn de honden eigenaren ook verplicht de poep op te ruimen met een zakje.

ik zou aangeven bij je buren dat je niet wil dat ze daar gaan poepen en ze gewoon wegjagen (buren en de honden) met een tuinslang.
Als praten geen optie is dan zou ik het inderdaad zo onaantrekkelijk mogelijk maken voor de honden om daar te poepen met een ultrasone dierenverjager oid.
https://ongediertewinkel.nl/products/honden-verjagen
Het gaat als ik het goed begrijp om de tuin van de buren zelf. In principe mogen ze veel in je eigen tuin. Alleen geen overlast veroorzaken, maar dat is een breed begrip. Ik zou toch proberen in gesprek te gaan.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Silent7
hmm, dichtmaken die afscheiding en/of fans op zonnepower zodat als jullie in het zonnetje zitten de stank dan juist rihting de buren geduwd wordt?
Lekker tweakersworthy solution :D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• manzonderdas
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:22
Afhankelijk van hoe hard dat je het kan maken - eventueel bemiddelingsprocedure bij de vrederechter starten. Dat kan je gewoon door naar de griffie te gaan - wat gratis is. Het grote nadeel aan zo'n procedure is dat ze niet bindend is. Als je dat laatste wil, wordt het meteen een dure grap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonnieDoezoe
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 08-05 11:50
*knip*
Ongewenst.

[ Voor 81% gewijzigd door tweakduke op 26-08-2022 08:39 ]

Acties:
  • +62 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Silent7 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:03:
begin nou gewoon met praten met je buren, steek een flesopener in je achterzak, neem twee biertjes mee, bel aan, vraag om buurman, geef m een flesje, open jullie flesjes, en vraag m met je zijn tuin in te wandelen.
Waarom moet de overlastgever toch altijd op bier getracteerd worden? Je kunt iemand ook zonder bier vertellen op te lazeren met hun aso gedrag.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
*snip* dit is niet de HK

[ Voor 88% gewijzigd door Señor Sjon op 26-08-2022 15:18 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Kun je het niet op gezondheid gooien in een klacht naar de gemeente? Mocht je ook kinderen hebben hou ze dan sowieso weg van die kant van de tuin…

https://www.ad.nl/gezond/...onze-gezondheid~a9510c76/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TIGER1125
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09-05 07:43
Bazvv schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:12:
Ja, daar waar de Gemeente dat in APV heeft opgenomen, en dan geldt dat ook nog eens alleen in de openbare ruimte en vaak alleen binnen de bebouwde kom met uitzondering van daartoe aangewezen gebieden (vaak losloop gebieden).

Als je hond in jou tuin poept ben je als, eigenaar in NL, helemaal niet verplicht het op te ruimen. Dat het te ranzig voor woorden is is even een ander verhaal. Als je Gemeente een opruimplicht niet in haar APV heeft opgenomen hoeft de eigenaar het dus niet eens op te ruimen. Dat zijn vaak wel gemeentes die de moeite doen om het op te ruimen met zo'n poepscooter.

Je kunt het in NL vaak wel gooien op overlast/gezondheid en de Gemeente er dan toe te bewegen het gesprek aan te gaan met zo'n bewoner en eventueel handhavend zullen optreden. Ik weet niet in hoeverre België een aanpak van woonoverlast kent?

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 26-08-2022 07:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Of: koop een reeks sterke ventilatoren en ze ze in zijn richting voor je omheining…

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Kijken degene die zeggen dat je gewoon moet praten met je buren wel naar de foto van TS? Dat is een prima antwoord als er twee drollen liggen. Die tuin is één grote drol, iedereen die geen tokkie is weet dat dat niet normaal is.

Misschien kan een dichte/hogere schutting helpen.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01 12:49
Elke dag 5 liter schoonmaakazijn die kant opgooien om de geur te maskeren, en wedden dat die honden wel een ander plekje zoeken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
je kan ook aan plenten denken aan jouw kant: https://nl.esdemgarden.com/plants-anti-dogs-and-cats-9495
Als je zelf in de tuin zit zal het fijn weer zijn, je kan ook heel simpel 2 van deze aanzetten https://www.action.com/nl-nl/p/tafelventilator/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Eens met @Sissors. (Lucht)dichte schutting, hoog genoeg dat de meeste strontlucht aan de andere kant. Wat planten er tegenaan om het mooier te maken - wellicht met wat geurende bloemen er tussen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SmokingSig
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10-05 07:37
vanaalten schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:02:
Eens met @Sissors. (Lucht)dichte schutting, hoog genoeg dat de meeste strontlucht aan de andere kant. Wat planten er tegenaan om het mooier te maken - wellicht met wat geurende bloemen er tussen.
Wel triestig dat je geld moet investeren om van de stront van een andere af te geraken.

Ik zou ook eerst wat azijn of dergelijke er door kappen in de hoop dat die beesten ergens anders gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik zou je territorium gaan markeren, dus avonds tegen het hek aan plassen: of werkt dit niet bij honden? Alle gekkigheid op een stokje, ondanks dat u de buren als asociaal omschrijft. Zou ik toch het gesprek aangaan.

Dat is misschien eng, maar wie niet waagt die wint niet: je doet namelijk net alsof je buren duivelsaambidders ofzo zijn, of wilde beesten die jou opeten zodra je aan de deur komt. Zolang je zelf beleefd en op een nette manier aangeeft wat het probleem is, dan heb je het op zijn minst geprobeerd.

Nu zit je vooral met veel vooroordelen over je buren, dat helpt niet bepaald. Soms zijn die vooroordelen onterecht en blijken de buren toch niet zo slecht te zijn, als je dacht. En als dat niet helpt? Als ze sociaal gehuurd zitten, even de woningbouw contacteren? Of gaat dat niet zo in België?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 10:23

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

Ik zou gewoon de schutting dichtmaken, "tokkies gonne tokkie" weet ik uit ervaring... dat gaat niet veranderen.

Eventueel kan je nog de dierenbescherming inschakelen; dit is natuurlijk zielig voor het beestje.

Asus Zenbook i7 256gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Het blijft iemand zijn eigen tuin. Dus aan jouw kant de boel dichtmaken en evt klimop of een geurende plant aan jouw kant plaatsen. Dat gaat al een boel schelen. Maar zijn de tuinen groot? Aangezien het België is, zijn vaak de percelen net wat anders dan in Nederland.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joindry
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20:46

Joindry

- I'm afraid I can't do that -

Is het noord of zuid? Maw ben je zon kwijt als je de afsluiting dichtmaakt?

Regeling bij Vlaamse gemeentes is sinds 2016 (irc) dat je geen goedkeuring meer nodig hebt van je buren, een omheining op de rand van je perceel te zetten tot 2 meter hoog.
TENZIJ, anders aangegeven in het lokale politionele reglement.
Als je dus geen zonlicht kwijt raakt, zou ik gewoon de buren informeren dat je de afsluiting gaat dichtmaken vanwege geuroverlast. Dan kunnen zij kiezen, geuroverlast oplossen of zonlicht kwijtspelen in hun tuin.

Maar, tip 1: lees je politioneel reglement en ontdek wat je opties zijn. Zolang je dat niet doet, ben je eigenlijk gewoon aan het klagen en niet bezig met een oplossing te zoeken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TJDaMan
  • Registratie: Juli 2019
  • Laatst online: 16-04 14:58
Katten houden wij uit de tuin (wel, weg van de perken waar ze in graven/poepen) met een via sensor aangestuurde sproeier op een tuinslang.

Sluit je aan op de tuinslang, bouwt druk op, en laat los in een soort van "waaier" in de richting waarin je hem draait.

Voorbeeld: https://www.lidl.nl/p/par...ewegingssensor/p100326397

Aangezien je buren vermoedelijk daar nooit gaan wandelen kan je die "toevallig" wel daar naartoe richten, en van zodra er een hond in de buurt komt krijgt die een korte douche en poept ergens anders.

Diervriendelijk, maakt niks kapot, kost niks, en je kan 'm ook als sprinkler gebruiken voor de tuin.. :-D

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
TJDaMan schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 09:52:
Aangezien je buren vermoedelijk daar nooit gaan wandelen kan je die "toevallig" wel daar naartoe richten, en van zodra er een hond in de buurt komt krijgt die een korte douche en poept ergens anders.

Diervriendelijk, maakt niks kapot, kost niks, en je kan 'm ook als sprinkler gebruiken voor de tuin.. :-D
Geniaal, zodra de buren dit in de smiezen hebben: dan mag je waarschijnlijk aanmelden voor Belgische versie van de Rijdende Rechter 8)7 De hond van de buren nat sproeien, lijkt mij persoonlijk nou niet bepaald een goed middel om dit probleem op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
Marco-Peters schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:03:
[...]

Geniaal, zodra de buren dit in de smiezen hebben: dan mag je waarschijnlijk aanmelden voor Belgische versie van de Rijdende Rechter 8)7 De hond van de buren nat sproeien, lijkt mij persoonlijk nou niet bepaald een goed middel om dit probleem op te lossen.
Waarom niet? Het is maar water, kan geen kwaad.. zorgt er alleen voor dat de hond elders in de tuin gaat schijten. Tja, dan moeten ze misschien dat beest gewoon uitlaten ipv in hun eigen tuin laten schijten als ze 't niet in de tuin willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
@SmurfLink zit beetje luidruchtig te kletsen met wat vrienden in zijn tuin.
Buurman zet de waterslang op ze: het is maar water, kan geen kwaad.

Tja, dan moeten ze maar naar een kroeg gaan om luidruchtig te kletsen.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Niet online
jeroenkb schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:40:
@SmurfLink zit beetje luidruchtig te kletsen met wat vrienden in zijn tuin.
Buurman zet de waterslang op ze: het is maar water, kan geen kwaad.

Tja, dan moeten ze maar naar een kroeg gaan om luidruchtig te kletsen.....
Als ik dat in mijn eigen tuin doe dan is dat normaal burengeluid. Hondenstront willens en wetens op de erfgrens leggen is nogal een ander kaliber van overlast. En een tuinslang op een hond (of kat) zetten is ook nogal wat anders dan deze op een mens gebruiken. Met mensen zou je moeten kunnen praten, zou je eens kunnen proberen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
SmurfLink schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:44:
[...]

Als ik dat in mijn eigen tuin doe dan is dat normaal burengeluid. Hondenstront willens en wetens op de erfgrens leggen is nogal een ander kaliber van overlast. En een tuinslang op een hond (of kat) zetten is ook nogal wat anders dan deze op een mens gebruiken. Met mensen zou je moeten kunnen praten, zou je eens kunnen proberen...
Allemaal jouw mening.

Zo lang er geen wet is die het verbiedt kan iedereen doen en laten wat ze willen op hun eigen terrein. En iemand zijn eigendom nat sproeien is gewoon not done / verboden. Zo ook een hond...

"Met mensen zou je moeten kunnen praten, zou je eens kunnen proberen..." En waar deze opmerking op slaat? Geeft me in ieder geval het gevoel om met jouw in ieder geval niet graag te praten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 09-05 10:48

PinusRigida

I put the p in pool.

SmurfLink schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 21:15:
[...]

Doe dit alsjeblieft niet. Die dingen werken niet en zijn voor mensen met goed gehoor (waaronder ondergetekende) afschuwelijk. Buren van mijn ouders 2 huizen verder hebben er een in de tuin als mollenverjager... de mollen zijn er nog steeds maar ik kan niet meer bij m'n ouders in de tuin zitten van de pijn in m'n oren.
Die dingen werken idd niet.

Een buur heeft er zo ook eentje aan z'n afsluiting staan, om te voorkomen dat honden poepen in het stukje gras aan het voetpad (technisch gezien eigendom van de gemeente, maar ik snap het wel dat ie niet wil dat dit stuk gras vol met drollen ligt, mensen die hondendrollen niet opruimen zijn hier idd. ook een plaag), maar telkens ik daar met één of met beide van m'n honden voorbij wandel (eentje van 2,5 jaar oud en eentje van 15 jaar oud) reageren mijn honden totààl niet, terwijl ik het ding wél hoor piepen. 8)7

Een tijdje geleden naar een recreatiedomein gegaan met de dochter en onze jongste hond Mira, op een gegeven moment passeren we aan een 'geitjesweide', waar dochter uiteraard heen wou, honden niet toegelaten, dus vrouw en dochter gaan geitjes aaien. Ik wacht vooraan met onze jongste hond, die legt zich neer, zo'n anderhalve meter vóór zo'n ultrasoon piepend ding... Mira - didn't - give - a - sh*t! :D :F

Even terug on topic: hondendrollen laten liggen is toch -zeker in deze periode- actief meehelpen een vliegenplaag te creëren?! misschien ligt daar een mogelijkheid om eens te bespreken met gemeente/milieudiensten?! Want ongedierteplagen zijn m.i. geen dingen die je wettelijk gezien mag veroorzaken, toch?

Als ik zie hoeveel vliegen er bij ons naar één drol komen, kan ik me al inbeelden wat een overlast het zou geven moest ik niet dagelijks met m'n schepje in m'n tuin rondgaan en zomaar alles laten liggen in een ""hondentoilet"" (lees: excuus voor buur om lui te zijn en niet dagelijks drollen te moeten rapen)

[ Voor 18% gewijzigd door PinusRigida op 26-08-2022 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door SgtElPotato op 23-05-2023 14:15 ]

Zucht...

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Exception
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11-05 14:49

Verschrikkelijke apparaten. Het zal ongetwijfeld werken tegen 'ongewenste dieren', maar als ik hier door m'n straat loop hoor ik ook om de zoveel meter zo'n ding afgaan. Verschrikkelijke hoge toon die je gewoon kunt horen en zorgt voor flinke koppijn. :( Het is grote onzin dat mensen dit niet zouden moeten kunnen horen. (Ik ben 32).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Exception schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Verschrikkelijke apparaten. Het zal ongetwijfeld werken tegen 'ongewenste dieren', maar als ik hier door m'n straat loop hoor ik ook om de zoveel meter zo'n ding afgaan. Verschrikkelijke hoge toon die je gewoon kunt horen en zorgt voor flinke koppijn. :( Het is grote onzin dat mensen dit niet zouden moeten kunnen horen. (Ik ben 32).
Die dingen worden zoals altijd ook gemaakt door de goedkoopste aanbieder, ik verwacht niet dat er veel research gegaan is naar frequenties want die dingen werken voor geen meter.

...misschien dat er merken zijn die wél werken maar die dat ik al tegengekomen ben, reageren m'n honden niet eens op. (en idd. ik hoor het wél elke keer dus dat alleen al toont dat de frequenties afgesteld zijn "op z'n Chinees")

Idem trouwens met die ultrasone anti-muggen apparaatjes: het enige wat het doet is ervoor zorgen dat jij 's nachts wakker ligt van dat ultrasone gepiep i.p.v. het gezoem van de muggen, maar leegzuigen doen ze je tóch.

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 26-08-2022 11:08 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:47

Het is al 2x benoemd in dit topic... maar dit soort dingen zouden mijn inziens wettelijk verboden moeten worden (in ieder geval in een omgeving waar mensen wonen). Bij ons in de buurt had ook iemand één zo'n kolere ding in zijn voortuin gezet...

20 meter verderop hoorde ik dat ding in mijn voortuin constant afgaan. Gelukkig werden ze er zelf ook gek van en was dat ding na circa een week weer verdwenen.

Voor TS een lastige situatie want ik verwacht niet dat iemand die zo omgaat met zijn/haar tuin enige boodschap zal hebben aan een opmerking van de buurman. Ik weet niet hoe dit in België werkt, maar ik zou gewoon direct nagaan of er iets van buurtbemiddeling is binnen de gemeente (in beginsel voor advies maar indien nodig verdere stappen).

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
Thalaron schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:01:
[...]

Het is al 2x benoemd in dit topic... maar dit soort dingen zouden mijn inziens wettelijk verboden moeten worden (in ieder geval in een omgeving waar mensen wonen).
Net als loslopende huisdieren. Ik zit met mijn allergie niet te wachten op katten in mijn tuin (en huis als ik niet oplet, ze lopen gewoon naar binnen door een open raam of deur).

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Niet online
LordSinclair schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Net als loslopende huisdieren. Ik zit met mijn allergie niet te wachten op katten in mijn tuin (en huis als ik niet oplet, ze lopen gewoon naar binnen door een open raam of deur).
Inderdaad.

Ook de miljoenen vogels die gedood worden door katten zitten er niet op te wachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Vos schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 20:34:

Lijken me overigens eerder asociale personen ;)
personen die niet met een hond kunnen omgaan.
Even gefixt :) Tijdens handhavings-documentaires op TV zag ik ook wel eens zulke situaties voorbij komen. Vaak waren het sociale mensen, maar die gewoon geen kracht of hulp hadden om hun dier goed te verzorgen.

Melding kan je doen bij
https://www.politie.be/54...sde-of-mishandelde-dieren

Als ze dezelfde werkwijze hebben als in Nederland zullen ze eerst de boel gaan inventariseren, en advies en begeleiding geven. Dus je hoeft niet te vrezen dat je de buren meteen met boetes laat overdonderen.

[ Voor 56% gewijzigd door AW_Bos op 26-08-2022 12:24 ]

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Mijn ouders hebben ook ooit een zandbak als toiet voor de hond in de tuin gemaakt. Hij moet het natuurlijk wel zelf schoon maken/houden dat het niet gaat stinken (lijkt me met zand ook makkelijker dan met grind). We hebben nooit klachten van de buren gehad daarover (lijkt me ook dat je dan de plek een beetje uitzoekt dat daar niemand zit, net als dat je de containers niet naast je terras zet).

Ik snap niet helemaal wat dit verder met mishandelde dieren te maken heeft. Er staat niks dat de buurman de hond niet uitlaat.

[ Voor 14% gewijzigd door Marzman op 26-08-2022 12:31 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Compizfox
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 11-05 18:13

Compizfox

Bait for wenchmarks

Alsjeblieft, die rotkrengen zouden verboden moeten worden. Ze zijn niet alleen hoorbaar voor dieren, maar voor iedereen zonder gehoorschade.

Gewoon een heel grote verzameling snoertjes

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online

Vos

AFCA

Marzman schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:31:
Mijn ouders hebben ook ooit een zandbak als toiet voor de hond in de tuin gemaakt. Hij moet het natuurlijk wel zelf schoon maken/houden dat het niet gaat stinken (lijkt me met zand ook makkelijker dan met grind). We hebben nooit klachten van de buren gehad daarover (lijkt me ook dat je dan de plek een beetje uitzoekt dat daar niemand zit, net als dat je de containers niet naast je terras zet).

Ik snap niet helemaal wat dit verder met mishandelde dieren te maken heeft. Er staat niks dat de buurman de hond niet uitlaat.
Dat kan je ook niet perse concluderen, maar gezien de hoeveelheid stront verwacht ik niet een heel goed verzorgend baasje. Er is nauwelijks ruimte voor nieuw stront... Dus ja dat is een aanname.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prx
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-05 14:25

Prx

Als het inderdaad een sociale huurwoning is, dan zou ik even contact opnemen met de verhuurpartij. De kans is aanwezig dat dit niet valt onder goede zorg voor de woning/tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02:47
LordSinclair schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:12:
[...]

Snap ik, maar daar hoef je mijn inziens niet iedereen om je heen mee lastig te gaan vallen. Ik heb ook last van luidruchtige kinderen van de achterburen. Dat betekend niet dat de oplossing is om zelf maar meer herrie te gaan maken. Overlast besttijden met overlast lijkt mij in ieder geval niet wenselijk.

Dat soort katmensen begrijp ik ook niet goed wat dat betreft. Ik zou constant bang zijn dat het ergens gebakken spons te vreten krijgt (of waar men katten ook mee tracht om te leggen).

[ Voor 4% gewijzigd door Thalaron op 26-08-2022 14:27 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mc_maarten
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 07:22
dit is echt geen normale situatie. als een hond niet wordt uitgelaten is het in het oogpunt van dierenwelzijn ook niet goed. dit staat er op https://www.dierenbescher...ie/helpdesk-hulpverleners
"Dierenleed gaat niet alleen over ernstige verwaarlozing of mishandeling. Als een hond nooit wordt uitgelaten of als iemand buitensporig veel huisdieren heeft, kan het welzijn van het dier ook in het gedrang zijn. Wij denken graag mee over een mogelijke oplossing."
is er in België een instantie die opkomt voor dieren?

als je je hond zo verwaarloost, gaan er bij mij wel wat alarmbellen af, hebben ze ook kinderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Compizfox schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 12:36:
[...]

Alsjeblieft, die rotkrengen zouden verboden moeten worden. Ze zijn niet alleen hoorbaar voor dieren, maar voor iedereen zonder gehoorschade.
ie werken ook voor geen meter. Onze buurman is niet bepaald een kattenliefhebber, en hij had ook zo'n hoogultrasonisch geluiden-ding in zijn tuin geplaatst om onze kat te weren. Nou, dat werkt totaal niet. Ik hoorde het geluid wel, maar ik zag mijn kat gewoon langs dat ding lopen. ;)

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-05 13:17
Iets wat wij doen om honden van ons erf af te houden is koffie prut rond strooien dat lijkt bij ons te helpen.

als je er niet makkelijk aan kan komen vraag iemand die op kantoor zit die een grote machine heeft met verse bonen die hebben elke dag hele zakken vol van die meuk. plus het ruikt lekker naar koffie.
PinusRigida schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 11:05:
[...]

Die dingen worden zoals altijd ook gemaakt door de goedkoopste aanbieder, ik verwacht niet dat er veel research gegaan is naar frequenties want die dingen werken voor geen meter.

...misschien dat er merken zijn die wél werken maar die dat ik al tegengekomen ben, reageren m'n honden niet eens op. (en idd. ik hoor het wél elke keer dus dat alleen al toont dat de frequenties afgesteld zijn "op z'n Chinees")

Idem trouwens met die ultrasone anti-muggen apparaatjes: het enige wat het doet is ervoor zorgen dat jij 's nachts wakker ligt van dat ultrasone gepiep i.p.v. het gezoem van de muggen, maar leegzuigen doen ze je tóch.
die geluid dingen zijn gewoon mega irritant ik ben altijd blij dat ze zulke slechte kwaliteit zijn dat ze snel stuk gaan. onze buurman heeft er ook een ik hoor dat kreng op 20 meter afstand maar werken doet het niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

MeZZiN schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:08:
Iets wat wij doen om honden van ons erf af te houden is koffie prut rond strooien dat lijkt bij ons te helpen.

als je er niet makkelijk aan kan komen vraag iemand die op kantoor zit die een grote machine heeft met verse bonen die hebben elke dag hele zakken vol van die meuk. plus het ruikt lekker naar koffie.
Klopt, ik strooi gebruikte koffieprut rond m'n planten en struikjes waar m'n eigen honden niet mogen graven en wroeten, mooi meegenomen is dat ook insecten er niet van houden, handig om bvb. mieren weg te houden van je fruitboompjes! (in combinatie met Diatomeeënaarde > beetje off-topic maar tip voor wie het wil)

Ook: heb een beetje een koffieverslaving dus dat komt extra handig uit: steeds voldoende gebruikte koffieprut.

Vooraan in m'n plantenbakken ga ik een stapje verder om de katten er uit te houden (die krabben steeds m'n schors weg), daar strooi ik cayennepeper (weliswaar verversen na een regenbui) en ik kan je beloven: er is geen kat of hond die in de buurt van cayennepeper wil komen. _/-\o_

...maar dit soort dingen zijn voor TS misschien minder handig: TS wil tenslotte geen honden van z'n eigendom weghouden maar het hondentoilet van de buren grenst aan zijn tuin, weet niet of het zo'n elegant idee is voor TS om koffiegruis of cayennepeper over de omheining bij de buren te gaan kiepen...

Een gesprek zou een uitkomst zijn maar idd. sommige mensen/buren staan gewoon niet open voor beleefde en respectvolle communicatie.
[...]

die geluid dingen zijn gewoon mega irritant ik ben altijd blij dat ze zulke slechte kwaliteit zijn dat ze snel stuk gaan. onze buurman heeft er ook een ik hoor dat kreng op 20 meter afstand maar werken doet het niet.
Idd... ik dacht dat heel de bedoeling was dat honden er last van hebben en mensen het niet horen, maar het blijkt omgekeerd te werken, kunnen de dingen beter gebruiken in stadscentra om wildplassen tegen te gaan. :D

[ Voor 11% gewijzigd door PinusRigida op 29-08-2022 11:21 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FirePuma142
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

FirePuma142

Sergius Bauer

Exception schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 10:51:
[...]

Het probleem is dat de apparaten wel als ultrasoon worden verkocht, maar dat maar een heel klein stukje van het bereik ultrasoon is. Het verreweg grootste gedeelte is hoogfrequent, en dat kunnen heel veel mensen prima horen.

Good taste is for people who can’t afford sapphires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:01
Uit ervaring weet ik dat als het een huurhuis is de woningbouw enkel komt praten en verder geen actie onderneemt, de wijkagent het ook wel prima vindt en de dierenbescherming ook geen problemen ziet.

Hoelang wij bezig geweest zijn... Enkel praten, praten, praten. Verder gebeurd er niets.

Ik wens je veel succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeZZiN
  • Laatst online: 04-05 13:17
PinusRigida schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:15:

...maar dit soort dingen zijn voor TS misschien minder handig: TS wil tenslotte geen honden van z'n eigendom weghouden maar het hondentoilet van de buren grenst aan zijn tuin, weet niet of het zo'n elegant idee is voor TS om koffiegruis of cayennepeper over de omheining bij de buren te gaan kiepen...

[...]
Eens maar vlakbij is vaak al meer dan genoeg dus wie weet :) nooit geschoten is altijd mis plus het is een praktisch gratis oplossing. wij hebben een boeren pad naast ons waarbij het een honden toilet is helaas :( Maar nu met wat meer koffie prut in omloop op eigen erf wordt het wat minder honden lopen graag even verder nu (ze lopen meestal los of het pad. )

Maar het is van de zotte dat dat gebeurd het is overlast maar of de gemeente er wat aan kan doen..... of iets.

Zelf hadden we een pot met oude peuken die net naast de schutting stond met water er in dat is ook een partij ranzig maar veel kan je er niet aan doen (waren ook wat tokkie achtig volk) maar sterkte. Je kan na vragen bij de gemeente / wijkagent dit is wel een vorm van overlast is het erg genoeg om er iets mee te kunnen is de grote vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

daveytje schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:40:
Uit ervaring weet ik dat als het een huurhuis is de woningbouw enkel komt praten en verder geen actie onderneemt, de wijkagent het ook wel prima vindt en de dierenbescherming ook geen problemen ziet.

Hoelang wij bezig geweest zijn... Enkel praten, praten, praten. Verder gebeurd er niets.

Ik wens je veel succes.
In Belgie wel hoor, een collega had een hond die in de tuin wilde zitten. Toen belde de wijkagent aan dat hij klachten kreeg van de buren over een hond die de hele dag in de tuin lag (de hond deed niks, blafte niet, deed niet zijn behoefte in de tuin). Mijn collega legde uit dat de hond zelf in de tuin wil zijn, maar de wijkagent gaf aan dat hij de hond of binnen moest laten of een hok moest maken in de tuin. Omdat de hond niet naar binnen wilde en mijn collega geen hok wilde maken heeft hij toen vrij rigoureus de hond weggedaan.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Marzman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:20:
[...]

In Belgie wel hoor, een collega had een hond die in de tuin wilde zitten. Toen belde de wijkagent aan dat hij klachten kreeg van de buren over een hond die de hele dag in de tuin lag (de hond deed niks, blafte niet, deed niet zijn behoefte in de tuin). Mijn collega legde uit dat de hond zelf in de tuin wil zijn, maar de wijkagent gaf aan dat hij de hond of binnen moest laten of een hok moest maken in de tuin. Omdat de hond niet naar binnen wilde en mijn collega geen hok wilde maken heeft hij toen vrij rigoureus de hond weggedaan.
Ja klopt; als een hond buiten "woont" -om het zo te noemen- is men per wet verplicht ervoor te zorgen dat het dier beschutting heeft tegen weer en wind en dus een droge en overdekte slaapplaats + vrije toegang tot water.

Ik had ook ooit een buur wiens honden buiten woonden onder niet meer dan een afdakje, heeft ook bezoek gekregen van dierenbescherming en kort daarna stond er een groot, volwaardig hok.

ps: ook België hier maar ik vermoed dat het in NL ook wel zo zal zijn?! Heb niet de indruk dat men daar "achter zit" op gebied van dierenbescherming.

Maar sowieso: een hondentoilet in eigen tuin is belachelijk: het is een kweekhaard voor ongedierte, denk aan vliegenplagen etc. maar ook nog eens compleet onhygiënisch want -ook alweer m'n eigen 2 rakkers kennende- vergroot je zo de kans dat ze in hun eigen drollen stappen, en dan zo terug binnenkomen, op tapijt en/of in zetels komen >> gezellig!

Het is een pure luiheids-oplossing, niks meer. TS z'n buurman is gewoon te lui om drollen te rapen en idd. met meer dan 1 hond, zeker als het grote zijn, is het een dagelijks klusje, maar ook eentje van de snelste en makkelijkste klusjes dus jeezes, als ie dàt al niet ziet zitten, zou ie beter een paar goudvissen kopen i.p.v. honden.

[ Voor 12% gewijzigd door PinusRigida op 29-08-2022 13:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05 12:29
Modbreak:Zullen we wachten tot @ardana123 met een update komt voordat we hier driftig verder gaan?

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silent7
evilution schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:47:
[...]

Waarom moet de overlastgever toch altijd op bier getracteerd worden? Je kunt iemand ook zonder bier vertellen op te lazeren met hun aso gedrag.
toch even op ingaan.
Dezelfde reden dat de pvdA rozen geeft, supermarkten samples van producten geven, frisdrankmakers mini blikjes uitdelen, de autodealer je zo snel mogelijk een kopje koffie wil geven. Via iets kleins en psychologie je kansen vergroten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:01
PinusRigida schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:15:
[...]

Vooraan in m'n plantenbakken ga ik een stapje verder om de katten er uit te houden (die krabben steeds m'n schors weg),
Kan ook zijn dat vogels dit doen, het is hier dagelijks een slagveld en ik kan iedere dag de schors terug vegen.
Mijn kat doet helemaal niets in de tuin (gaat alleen op de kattenbak zitten) maar het zijn juist de vogels die de schors weg halen.
Onder de schors is het vaak wat vochtiger en donkerder/beschut en daar zitten juist insecten, en daar zijn de vogels dus op uit.
Of het nu om duiven gaat (diverse soorten, mussen of koolmeesjes het maakt niet uit. Ze maken er allemaal een slachtveld van :P
Handveger en blik erbij en het leven gaat door.

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Christ1000
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07:12
Gezien TS het hier heeft over een sociale woning zou ik de melding eens bij de verhuurder neerleggen. Deze zijn hier wel gevoelig voor kan ik je zeggen.
Zelf ook in een vergelijkbare situatie gezeten (wel een buurbalkon, geen tuin). Mijn balkondeur kon niet open staan zonder een strontlucht binnen te krijgen.
Door te klagen bij de verhuurder (samen met de andere buren) na talloze briefjes en aanspreken van de bewoner wel voor elkaar gekregen dat de bewoner het op moest ruimen en hier ook op gecontroleerd werd door de verhuurder/huismeester.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakmember
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 31-08-2023
ik zou er een cannabis plantje midden in de stront planten, dan politie bellen en vertellen dat ze wiet aan het telen zijn. *kijk ze hebben de plantjes pas nog bemest!!*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-Forever
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-05 17:41
Met industriële waaiers de poeplucht terug hun tuin in blazen zodra er bezoek zit? })

[ Voor 6% gewijzigd door T-Forever op 29-08-2022 16:23 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cadsite
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13-04 19:28
(jarig!)
T-Forever schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 16:23:
Met industriële waaiers de poeplucht terug hun tuin in blazen zodra er bezoek zit? })
Dat heeft allemaal geen zin.
Mensen die hun tuin gewoon vol stront laten liggen zijn viespeuken, die malen niet om de stank.

Persoonlijk lijkt de weg via de sociale verhuurmaatschappij me de volgende stap te zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-05 21:47
evilution schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 06:47:
[...]

Beetje hetzelfde als met stroef lopende onderdelen in een machine... soms helpt een beetje smeermiddel en heb je geen gepiep meer... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinusRigida

PinusRigida

I put the p in pool.

Ad de Jong schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:14:
[...]

Kan ook zijn dat vogels dit doen, het is hier dagelijks een slagveld en ik kan iedere dag de schors terug vegen.
Mijn kat doet helemaal niets in de tuin (gaat alleen op de kattenbak zitten) maar het zijn juist de vogels die de schors weg halen.
Onder de schors is het vaak wat vochtiger en donkerder/beschut en daar zitten juist insecten, en daar zijn de vogels dus op uit.
Of het nu om duiven gaat (diverse soorten, mussen of koolmeesjes het maakt niet uit. Ze maken er allemaal een slachtveld van :P
Handveger en blik erbij en het leven gaat door.
Thanx, maar ik weet dat het om (buurt)katten gaat want ik vind ook de 'chocolaatjes' terug die ze achterlaten. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:55
Wat mij niet helemaal duidelijk is is of er al contact is geweest met de eigenaar van de hond.

Op de foto tussen de planken zie ik heeeeel veel stront, dat is niet van 1 week.
Dit is zoveel dat het niet gezond kan zijn om daar in de buurt te zitten.

In hoeverre is de eigenaar aanspreekbaar en is hij welwillend om een oplossing te zoeken?

Honden kunnen getraind worden om te poepen op een speciale plaats.
Dus hij zou een kattenbak voor honden kunnen aanleggen.

Misschien is voor deze eigenaar een makkelijkere oplossing om een hek neer te zetten 2 of 3 meter van jouw hek zodat de honden verder weg poepen.

AZIJN is schadelijk voor de natuur, dit zou ik dan ook zeker niet adviseren.

Dit is iets op basis van chilipeper, misschien is het goedkoper te vinden onder een andere toepassing.
https://www.allestegenong...1JCQQFEAQYASABEgJHvfD_BwE

Je kan citrusplanten langs de schutting zetten.
Honden houden niet van citroen en sinasappel, mogelijk houden ze afstand.

In aanvulling daarop kan je mottenballen gebruiken.
Ook deze geur vinden ze niet fijn.

Koffiedik is vooral vervelend voor de pootjes, dit zou je dus (vrij dik) moeten uitstrooien op het gazon van de buurman.
Veel koffiedik kan je uit het koffiezetapparaat halen bij bedrijven (je werk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
Bedankt voor de goede tips allen. Ik ga eerst eens kijken of ik te weten kan komen of ik de sociale huisvestingsmaatschappij kan contacteren. Zien of er daar een optie is. Maar ik ga niet met die mensen gaan praten, zijn echt tokkies, en straks maak ik hen nog kwader! Een burenruzie wil ik echt niet. Als ik reactie heb zal ik het posten :)

[ Voor 6% gewijzigd door ardana123 op 30-08-2022 23:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:26
Mijn ervaring met wat minder sociale buurtgenoten is dat ze een enorme aversie hebben tegen instanties die ze oproepen om iets wel/niet te doen. En nog meer tegen buren die 'achter hun rug om ' instanties gaan bellen. Dat kan het ook 'kwader maken'; burenruzies en bijvoorbeeld geluidsoverlast zijn een stuk ingrijpender dan poep in de tuin is mijn ervaring. Maar goed, je hebt de wijkagent er al bij gehaald...

Zijn er aan de andere kant ook buren?

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ardana123
inquestos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:29:
Mijn ervaring met wat minder sociale buurtgenoten is dat ze een enorme aversie hebben tegen instanties die ze oproepen om iets wel/niet te doen. En nog meer tegen buren die 'achter hun rug om ' instanties gaan bellen. Dat kan het ook 'kwader maken'; burenruzies en bijvoorbeeld geluidsoverlast zijn een stuk ingrijpender dan poep in de tuin is mijn ervaring. Maar goed, je hebt de wijkagent er al bij gehaald...

Ja de achterkant van hun perceel is gedeeld met mij en nog een buur. Maar de kak ligt vooral aan mijn kant 8)7
Volgens mij is de wijkagent nooit langsgegaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

inquestos schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:29:

De ervaring is ook dat als je dat soort mensen ergens op aanspreekt dat je "niet mot zeiken en je muil mot houen" en evengoed de zeikbuur bent.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

• Horla
  • Laatst online: 21:14
De mensen die willen dat je met zulke mensen moet praten, hebben duidelijk nog niet veel contact gehad met dat soort volk. Ja dat klinkt hard en negatief maar het is gewoon zo. Mijn collega is milieuambtenaar en die is bij een plaatsbezoek twee jaar geleden gebeten door een hond (na klachten van overlast van de buren). Klacht ingediend bij de lokale politie (zitten bij ons in het gemeentehuis) maar na twee jaar is er nog niets gebeurd... Dat is trouwens ook deels door de lokale politiek hier hoor.

Als de hond er niet verwaarloosd uit ziet, is de eerste stap de gemeente contacteren en een plaatsbezoek afspreken van de milieuambtenaar want geuroverlast valt onder zijn bevoegdheden. Vaststelling is echter niet altijd simpel omdat de wind juist moet zitten, warmte, etc.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:11
Toch denk ik dat het vooral ligt aan hoe je de buren benaderd. Als je de buren benaderd zoals je dit topic start. Ja dan ben je een zeikerd. Maar als je gewoon vraagt "Hey buurman, vraagje, zie jij een optie om de honden, op een of andere manier, ergens anders in de tuin te laten poepen, (draag een voorbeeld aan waar dan) want als ik buiten zit en de zon schijnt dan stinkt het behoorlijk aan mijn kant.."

Dan hoeft niemand boos of agressief te reageren.
Mocht ie dan nonchallant reageren.. dan heb je het in ieder geval kenbaar gemaakt en moeite gedaan.

En nee dit is niet makkelijk praten van buitenaf.. vroeger zelf in dezelfde sociale buurten gewoond met mijn ouders (beiden bijstand) dus weet echt wel waar ik het over heb.
Gewoon praten lost zoveel meer op dan direct instanties inschakelen en klagen achter mensen hun rug om.

Wat dat betreft vind ik @ardana123 ook niet echt sociaal.
Op basis van aannames gewoon niet gaan praten met de buren maar meteen een topic openen en de wijkagent eropaf sturen.
Als ik ineens de wijkagent op de stoep zou hebben omdat mijn buren niet direct met mij durven te praten dan zou ik ook niet blij worden hoor.

*sowieso

• Silent7
evilution schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:36:
[...]

De ervaring is ook dat als je dat soort mensen ergens op aanspreekt dat je "niet mot zeiken en je muil mot houen" en evengoed de zeikbuur bent.
dat kan natuurlijk, ik zou een gesprek proberen, en als t niets doet, twee fans bij de action halen en aanzetten als ik in de tuin wil zitten, dus die stank maar lekker weg.

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:07

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je territorium afbakenen door tegen je eigen schutting aan te schijten; kijken of ze daar van terug hebben?
Als je d'r bij kunt; met zo'n grijper bijvoorbeeld; de stront door een open raam gooien?

Maar; die hoeveelheid hondenpoep op die foto gewoon niet gezond. Hoeveel honden hebben ze wel niet?

Als je niet de tijd hebt om een stukje te wandelen met de hond; kun je d'r beter gewoon geen hebben. En als het ook nog eens dit soort overlast veroorzaakt al helemaal.

Man man man.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11-05 14:11
Accretion schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:23:
Je territorium afbakenen door tegen je eigen schutting aan te schijten; kijken of ze daar van terug hebben?
Als je d'r bij kunt; met zo'n grijper bijvoorbeeld; de stront door een open raam gooien?

..
Ik weet nou niet of ik dit zo'n normale/gezonde reactie vind. :X

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 08:07

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

DonJunior schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 09:20:
[...]

Ik weet nou niet of ik dit zo'n normale/gezonde reactie vind. :X
Dat zijn natuurlijk wel de laatste opties; als je al geprobeerd hebt om samen tot een oplossing te komen.

En altijd nog beter dan de banden van z'n auto lek steken :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bisselke
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 11-05 01:13
ardana123 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 20:31:
[...]

Ja de achterkant van hun perceel is gedeeld met mij en nog een buur. Maar de kak ligt vooral aan mijn kant 8)7
Volgens mij is de wijkagent nooit langsgegaan.
Inmiddels een jaartje verder... Is het inmiddels opgelost :D?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Lekker man zat net een broodje naar binnen te duwen. Dat is wel echt een flinke hoop honden stront.
Echt smerig carnivoren poep.

Hopelijk heb je het snel opgelost met je buurman, en anders gewoon een open septic tank richting buren zetten en hun in de stank van jou laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MLLL
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 11-05 03:46

MLLL

Palm Treo 650

Wowhead schreef op woensdag 9 augustus 2023 @ 14:33:
Lekker man zat net een broodje naar binnen te duwen. Dat is wel echt een flinke hoop honden stront.
Echt smerig carnivoren poep.

Hopelijk heb je het snel opgelost met je buurman, en anders gewoon een open septic tank richting buren zetten en hun in de stank van jou laten zitten.
Met Chocoladepasta?
Nutella? O-)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ardana123
bisselke schreef op dinsdag 8 augustus 2023 @ 19:47:
[...]

Inmiddels een jaartje verder... Is het inmiddels opgelost :D?
Nee, wijkagent is zelfs nooit langs geweest bij hen. Maar er staat inmiddels gras (ontkruid) van een halve meter hoog dus ik denk dat dat de geur van de stront tegenhoudt want we hebben er geen last meer van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dannx1986
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-04 17:37
Hond elke keer laten schrikken als hij daar aan het kakken is, zodat hij een andere plek gaat zoeken om rustig te z'n ding te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:47
ardana123 schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 07:24:
[...]

Nee, wijkagent is zelfs nooit langs geweest bij hen. Maar er staat inmiddels gras (ontkruid) van een halve meter hoog dus ik denk dat dat de geur van de stront tegenhoudt want we hebben er geen last meer van gehad.
Gelukkig, de planten groeien de poep weg ;) Pure mest.

Misschien vindt de hond het ook niet lekker om in dat hoge spul te poepen....of is de hond misschien weg (gezien je beschrijving van je buren dan vast in het bos aan een boom gebonden omdat ze op vakantie gingen ;) )

[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 11-08-2023 09:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

Sorry, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je niet gewoon even bij de buren langs gaat om het uit te leggen. Als jij dit op een normale manier brengt en ze worden alsnog boos, dan kan je jezelf dat niet verwijten. Lekker belangrijk dat ze dan volgens jou 'nog bozer' worden, vrienden was je toch al niet. Dat gezegd hebbende, zou het kunnen dat je al een voorgeschiedenis hebt met deze mensen en dat je daarom niet met ze wilt praten?

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenzer
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-05 13:39
Wat je kan doen,
Ik weet uit ervaring van mijn hond (duitse herder) .
Wij lopen wel eens langs een voortuin die heeft zo een ultra sonische pieper in de voortuin... Het doet mijn hond niet super veel maar genoeg dat hij er niet stil bij wilt blijven staan en je ziet zijn oren alle kanten bewegen als in: dit vind ik niet fijn.

Als dat jasje van jouw beschadigd is en je wilt er wat aan doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Drake_
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-05 16:45
Fanta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 09:51:
Sorry, maar ik vind het onbegrijpelijk dat je niet gewoon even bij de buren langs gaat om het uit te leggen.
Succes als ze al de stront letterlijk in de tuin laten liggen, dan denk ik niet dat welk goed gesprek dan ook dat gaat veranderen. Er zijn legio voorbeelden van mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en helaas zijn sommigen mensen nu eenmaal van een ander soort laten we het netjes noemen moraal.

Tuurlijk nee heb je ja kan je krijgen, maar vooraf zie ik al geen enkele kans op slagen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Drake_ op 11-08-2023 12:44 ]

The difficult we do right away, the impossible takes slightly longer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fanta
  • Registratie: September 2013
  • Nu online

Fanta

FordPerformance™️

_Drake_ schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 12:44:
[...]

Succes als ze al de stront letterlijk in de tuin laten liggen, dan denk ik niet dat welk goed gesprek dan ook dat gaat veranderen. Er zijn legio voorbeelden van mensen die in een vergelijkbare situatie hebben gezeten en helaas zijn sommigen mensen nu eenmaal van een ander soort laten we het netjes noemen moraal.

Tuurlijk nee heb je ja kan je krijgen, maar vooraf zie ik al geen enkele kans op slagen.
Dat is inderdaad een van de opties. Maar totdat TS de buren heeft gesproken, zijn het vooroordelen.

Daily driver | Ford Fanta | 280PK | Orange Fury | Performance Pack

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Fanta schreef op vrijdag 11 augustus 2023 @ 13:11:
[...]

Dat is inderdaad een van de opties. Maar totdat TS de buren heeft gesproken, zijn het vooroordelen.
Het is in Belgie, het is cultureel een beetje anders en mensen gaan minder snel met elkaar in gesprek (alleen als ze elkaar kennen). Ook sociale woningen werkt een beetje anders, mensen zullen als het enigzins kan niet in een sociale woning gaan zitten maar eerder particulier huren (in tegenstelling tot Nederland), dus dan krijg je dit met drollen enzo wat eerder.

[ Voor 24% gewijzigd door Marzman op 11-08-2023 13:20 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 07:25
In nederland wordt een man uit zijn sociale huurwoning gezet ivm pallets op aanhangwagens voor zijn huis op zijn oprit.

Wat mij betreft een procedure starten om deze lui ook uit de woning te zetten vanwege overmatige overlast. Of een melding bij de dierenbescherming maken als de honden niet worden uitgelaten enz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelle Oord
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 18-06-2024
Ik vond een artikel met tips wat je kan doen als je gezeur hebt met de buren. Er staat helaas niet iets in over specifiek hondenpoep haha. Misschien helpt het je! https://www.huurstunt.nl/blog/overlast-buren

[ Voor 24% gewijzigd door Jelle Oord op 15-08-2023 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firestorm
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 21:35

Firestorm

Ik hou altijd schroefjes over

Als het zulke sociale mensen zijn, ga even praten met ze, moet je er vast uit kunnen komen @ardana123

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daveytje
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:01
Draakje5 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:55:
In nederland wordt een man uit zijn sociale huurwoning gezet ivm pallets op aanhangwagens voor zijn huis op zijn oprit.

Wat mij betreft een procedure starten om deze lui ook uit de woning te zetten vanwege overmatige overlast. Of een melding bij de dierenbescherming maken als de honden niet worden uitgelaten enz.
Gebeurd niet. Dierenbescherming doet niet veel en een woningbouworganisatie komt alleen praten, praten praten. Helaas ervaring gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Draakje5 schreef op maandag 14 augustus 2023 @ 22:55:

Dat lijkt me sterk, ik heb ooit naast een drugsdealer gewoond en onder een hennepkwekerij. Alleen die drugsdealer is er uitgezet, maar dat duurde jaren en daar heb ik de gekste dingen mee meegemaakt.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 11-05 19:14

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Modbreak:Lees even de update die werd gegeven door de TS. Gezien er verder weinig discussiewaarde is, doe ik hem op slot.

Tweakers Discord

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.