Vraag

• znight
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 29-07 18:45
Hallo allemaal,

Een vriend van mij heeft een tweetal maanden geleden een A52 aangeschaft.
Nu heeft hij deze tijdens het zwemmen afgelopen week, in zijn tas gedaan (welke in de zon lag, 30 - 32 graden)

Nu zag hij bij terugkomst dat zijn telefoon uit was en kreeg deze niet meer aan.
Heeft hem opgestuurd naar Samsung om te kijken voor reparatie.

Daar gaven zij het volgende aan:
"Na onderzoek door de technici is geconstateerd dat het toestel is blootgesteld aan hoge straling welke zich voornamelijk rond de antennes concentreert, dat bijv. voorkomt in een magnetron. Door deze blootstelling is het toestel op meerdere plaatsen van binnen verbrand."

Gevolg is dat de telefoon niet binnen de garantie gerepareerd kan worden.

Nu heb ik een tweetal vragen:
1) Kan dit door de hitte / zon zijn gekomen?
De magnetron etc. is uiteraard onzin en ook niet gebeurd.

2) Weet iemand een andere manier welke ik kan proberen zodat dit probleem opgelost wordt?

Als er verdere info nodig is, hoor ik het graag.

[ Voor 0% gewijzigd door znight op 26-08-2022 18:01 . Reden: Was andere tel. ]

Alle reacties

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 29-07 08:32

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Using your device outside of normal operating conditions, which are ambient temperatures between 32 and 95 degrees Fahrenheit.
Komt overeen met 0 tot 32 graden Celsius. En dat is dus niet (direct) in de zon en/of in afgesloten ruimtes in de zon.

Ik heb een S21 Ultra en de handleiding niet bij de hand maar kan zomaar voorstellen dat er kleine letters zijn dat bij bepaalde constateringen er geen reparatie vergoed wordt of mogelijk is.

Alleen Samsung weet precies wat er geconstateerd is in de telefoon; hebben ze geen offerte of mogelijkheid gegeven tot reparatie? Want als jij niet weet wat Samsung zegt, is jouw vraag 2 uitermate lastig te beantwoorden.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-07 21:04
Je heeft zelf de oorzaak, en het gevolg aan. Samsung bevestigd dit. Oplossing is een nieuw toestel kopen en je verlies nemen.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:06

Coach4All

I'm a Coach 4 All

In wat voor tas heeft de telefoon gezeten? Het klinkt bijna alsof de telefoon zichzelf opgeblazen heeft omdat hij verpakt was als in aluminiumfolie...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:59
In volle zon met 31/32 graden is in real veel warmer, toestel is gewoon gekookt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:13

Croga

The Unreasonable Man

Coach4All schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:31:
In wat voor tas heeft de telefoon gezeten? Het klinkt bijna alsof de telefoon zichzelf opgeblazen heeft omdat hij verpakt was als in aluminiumfolie...
Een tas die in de zon ligt bij 32 graden buitentemperatuur kan gerust een graad of 50-80 worden aan de binnenkant. Daar is zeker geen alufolie voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Bedankt voor de reacties. De jongen gaat nog proberen om iets met de website waar de telefoon gekocht is te regelen, of misschien met de verzekering, anders heeft hij pech gehad. (goede les voor de toekomst)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Groentjuh
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:59
Roos79 schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 16:32:
In volle zon met 31/32 graden is in real veel warmer, toestel is gewoon gekookt.
Dan zou mijn toestel al diverse malen moeten zijn gekookt. Auto zonder airco, toestel in houder achter het raam, terwijl hij aan het opladen (meestal alleen eerste tijd) en navigeren is (meestal alleen de eerste helft). :+ Daarna is ie uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• znight
Groentjuh schreef op vrijdag 26 augustus 2022 @ 17:38:
[...]

Dan zou mijn toestel al diverse malen moeten zijn gekookt. Auto zonder airco, toestel in houder achter het raam, terwijl hij aan het opladen (meestal alleen eerste tijd) en navigeren is (meestal alleen de eerste helft). :+ Daarna is ie uit!
Vind het eerlijk gezegd ook een raar verhaal. Voor mijn gevoel zouden dan veel meer telefoons ermee moeten stoppen als het warm is. (en er zijn veel landen waar het nog veel warmer is dan bij ons)
Toch maar eens kijken wat ze bij de webshop zeggen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 22:28
Normaal schakeld deze uit als de gsm te warm wordt? Opladen gaat ook al niet meer vanaf 60°C. Zelf meermaals meegemaakt. Gps 4g en opladen in de auto zonder airco in de zon :) nog nooit een defect gehad.
Pagina: 1