Monoblock airco koelen/verwarmen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 09:47

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Beste Mede Tweakers,

Hopelijk kunnen jullie mij hebben met advies. Momenteel ben ik voor mijn dochtertje ook op zoek naar een monoblock airco.

Wij hebben bij ons op de slaapkamer een normale airco hangen met buiten unit en in de woonkamer het zelfde dus mijn achter gevel zit al vol met buiten units.

Nu heb ik gezien dat je bij een monoblock airco geen buiten unit hoeft te plaatsen wat ideaal is omdat de kamer van mijn dochter aan de voorzijde is van de woning.

Momenteel probeer ik haar kamer te koelen met onze airco alleen dat is bijna niet te doen en heeft helaas niet het gewenste effect.
Zoals te zien is in de tekening hangt onze airco rechts in de hoek en moet door onze kamer, via de overloop naar de kamer van mijn dochter.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mRcQXaWlSOy5YP3ti9i9aUsh1gY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tvRFBFrmMDXfAyTuhm8UFxCW.png?f=fotoalbum_large

Blauw: Normale airco
Groen: Buiten units
Geel: Deuren gesloten
Paars: Monoblock airco

In de winter dagen heb ik op de kamer van mijn dochter een elektrische kachel staan die ik standaard op 18gr zet en deze dit zelf regelt, alleen verbruikt dit apparaat heel veel stroom.

Nu is de vraag als ik een monoblock airco ga gebruiken, bespaar ik dan hiermee mijn elektra kosten t.o.v. de elektrische kachel en kan een monoblock airco de ruimte verwarmen.

En zo ja welk merk/type zouden jullie dan aanraden.

Het liefst dient deze wifi ondersteuning te bieden en het zou mooi zijn als ik deze kan koppelen aan mijn home automation (Domoticz) of via Tuya protocol.

De afmeting van de kamer is +/- 2.5Mrt x 2.5Mtr.

Alvast bedankt.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

Alle reacties

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
Ik denk dat de beste oplossing is om te gaan voor een split unit voor zowel je eigen kamer als die van je dochter. Dan kan je met 1 buitenunit af.

• nitrodesign
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 05-07 09:47

nitrodesign

There is more joy on a ...

Topicstarter
Maar op onze kamer hangt als een airco (nu 2 jaar) dus die ga ik niet vervangen of dergelijke.

Zoek je nog een leuk gepersonaliseerde gift, Check Custodo

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:07
En dat is het dilemma waar je mee zit.

Voor een monoblock moet je wel rekening houden dat je 2 gaten naar buiten nodig hebt voor aanvoer en afvoer van lucht. Ook niet de goedkoopste uitvoering kopen want de compressor zit in de kamer / apparaat zelf. Voor een slaapkamer wil je toch wel een iets stillere uitvoering.
Voordeel is wel dat het een betrekkelijk kleine ruimte is dus je hebt niet veel vermogen nodig. Maar reken wel op grote radiator.